دستور پخت نان میوه ای گیلاس و بادام

در این مطلب با دستور پخت بهترین و خوشمزه ترین نان گیلاس و بادام آشنا می شوید که با یک لعاب بادامی ساده تزئین می شود و طعم فوق العاده ای به نان می دهید. اگر دوست دارید طرز تهیه آن را یاد بگیرید همراه ما باشید.
شنبه، 18 دی 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت نان میوه ای گیلاس  و بادام

نان میوه ای گیلاس  و بادام


مواد لازم برای تهیه خمیر نان گیلاس و بادام
مواد غذایی مقدار
ماست یونانی یا ماست ساده و صاف شده نصف پیمانه
دوغ نصف پیمانه
کره بدون نمک، ذوب شده نصف پیمانه
تخم مرغ بزرگ دو عدد
عصاره وانیل یک قاشق چای خوری
عصاره بادام یک و نیم قاشق چای خوری
شکر گرانول سفید سه چهارم پیمانه
آرد همه منظوره یک و نیم پیمانه
بیکینگ پودر یک ونیم قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
نشاسته ذرت یک قاشق غذا خوری
گیلاس تازه یا کنسرو شده یک ونیم پیمانه
بادام خلال شده نصف پیمانه

مواد لازم برای تهیه لعاب بادام
مواد غذایی مقدار
شکر قنادی (پودر قند) نصف پیمانه
خامه یک تا دو قاشق غذا خوری
عصاره بادام یک چهارم قاشق چای خوری


طرز تهیه نان میوه ای گیلاس و بادام

امروز قصد داریم دستور تهیه یکی از بهترین و خوشمزه ترین نان هایی را که می توانید میل کنید، آموزش بدهیم. قطعا شما با خوردن اولین لقمه این نان عاشق طعم و مزه بی نظیر آن خواهید شد. عطر این نان بادامی که در فر پخته می شود کل آشپزخانه شما را پر می کند.
اگر جزو کسانی هستی که خیلی زمان آشپزی به خصوص پخت نان را ندارید باید بگوییم که شما می توانید این نان گیلاس باورنکردنی را در کمترین زمان ممکن آماده کنید. مواد اولیه این نان در عرض بیست دقیقه آماده شده و یک ساعت زمان می برد که بپزد و مقدار نانی که به دست می آید برای هشت نفر کافی است پس با خیال راحت آن را درست کنید و لذت ببرید.

ابتدا لازم است توضیحاتی در رابطه با مواد اولیه و ابزار مورد نیاز برای تهیه این نان بیان کنیم.

مواد اولیه
برای مواد مرطوب، به ماست یونانی، دوغ، کره ذوب شده، تخم مرغ و عصاره وانیل و بادام نیاز داریم. ماست یونانی و دوغ این نان را بسیار مرطوب می کنند و برای مواد خشک به شکر، آرد، بکینگ پودر، نمک و نشاسته ذرت نیاز داریم و در آخر جهت تزئین و طعم بیشتر نان به گیلاس تازه یا کنسرو شده و خلال بادام نیاز خواهیم داشت.

ابزار مورد نیاز
همزن برقی که قدرتمند باشد و برای کارهای پخت و پز کوچکتر پاسخگو باشد
تابه نان مستطیلی شکل به طول هشت و نیم اینچ
کاسه جهت مخلوط کردن مواد

مرحله اول: آماده کردن خمیر نان
خب می رویم سراغ درست کردن خمیر نان. اولین کاری که انجام می دهیم این است که فر را با دمای سیصد و پنجاه درجه فارنهایت گرم می کنیم. همچنین قالب نان را آماده می کنیم به این ترتیب که کف یک قالب مستطیلی شکل به طول هشت و نیم اینچ را با کاغذ روغنی می پوشانیم و کناره ها را با اسپری آشپزخانه چرب می کنیم.

ابتدا در یک کاسه بزرگ دو عدد تخم مرغ درشت می شکنیم و نصف پیمانه ماست یونانی، نصف پیمانه دوغ، نصف پیمانه کره ذوب شده، یک و نیم قاشق چای خوری عصاره بادام و یک قاشق چای خوری عصاره وانیل و سه چهارم پیمانه شکر را اضافه کرده و با همزن برقی مواد را باهم مخلوط می کنیم. مواد را چند دقیقه با سرعت متوسط ​​می زنیم تا تخم مرغ ها خوب هم بخورند و ترکیب کرم رنگ و یکدستی حاصل شود.

حالا مواد خشک را آماده می کنیم به این ترتیب که در یک کاسه جداگانه دیگر یک و نیم پیمانه آرد همه منظوره ریخته و یک و نیم قاشق چای خوری بکینگ پودر و یک چهارم قاشق چای خوری نمک اضافه می کنیم و هم می زنیم و به صورت یکجا داخل مخلوط تخم مرغ ها الک می کنیم و با همزن برقی حدود یک دقیقه هم می زنیم تا همه مواد یکدست شوند.

در این مرحله یک و نیم پیمانه گیلاس تازه یا کنسرو شده داریم که ابتدا هسته آن ها را جدا می کنیم سپس خرد کرده و به چهار قسمت تقسیم می کنیم و در یک کاسه کوچک می ریزیم، سپس یک قاشق غذا خوری نشاسته ذرت به گیلاس ها اضافه کرده و هم می زنیم. نشاسته آب گیلاس ها را در حین پختن نان می گیرد و از آب انداختن آن ها در داخل خمیر جلوگیری می کند.

ترکیب گیلاس و نشاسته ذرت را به خمیر اضافه کرده و ابه اندازه یک قاشق غذاخوری از آن را کنار می گذاریم همچنین نصف پیمانه خلال بادام را داخل خمیر نان می ریزیم و به اندازه یک قاشق غذا خوری از آن را کنار می گذاریم. سپس  مواد را باهم مخلوط می کنیم حالا خمیر را داخل قالبی که از قبل آماده کردیم می ریزیم سپس باقیمانده گیلاس ها و بادام را روی خمیر می ریزیم و روی سطح آن پخش می کنیم.

قالب را در داخل فر می گذاریم و به مدت حدودا 50 تا 60 دقیقه می پزیم یا تا زمانی که خلال دندانی که در مرکز آن فرو می کنیم تمیز بیرون بیاید. بعد از پخت  نان را بلافاصله از قالب خارج می کنیم و روی توری سیمی می گذاریم تا کاملا خنک شود.

دستور پخت نان میوه ای گیلاس  و بادام

دستور پخت نان میوه ای گیلاس  و بادام

مرحله آخر: درست کردن لعاب بادام و تزئین نان
اگرمی خواهید طعم بادام بیشتری را به این نان گیلاس و بادام فوق العاده اضافه کنید، توصیه می کنیم در حالی که نان هنوز گرم است یک لعاب بادام روی آن اضافه کنید. برای تهیه لعاب بادام کافی است در یک کاسه نصف پیمانه پودر قند را با یک تا دو قاشق غذا خوری خامه و یک چهارم قاشق چای خوری عصاره بادام هم بزنیم و مخلوط کنیم و روی نان بریزیم و حدود پانزده دقیقه صبر کنیم تا به خورد نان برود و طعم دار شود.
نکته: اگر دوست دارید لعاب غلیظ تر و شیرین تری داشته باشید می توانید پودر قند بیشتری اضافه کنید.

دستور پخت نان میوه ای گیلاس  و بادام

سوالات رایج در رابطه با این دستور پخت وجود دارد

آیا می توانم از کنسرو گیلاس استفاده کنم؟ بله، این دستور العمل با کنسرو گیلاس نیز عالی خواهد بود! فقط آب آن ها را خیلی خوب آبکش کنید، سپس با استفاده از چاقو گیلاس ها را خرد کنید.

آیا می توانم این نان را زودتر درست کنم؟ بله، این نان گیلاس را به مدت دو تا سه روز ماندگاری دارد.

چگونه از این نان گیلاس نگهداری کنم؟ پس از خنک شدن کامل نان، آن را به خوبی در پلاستیک بپیچید یا در کیسه زیپ دار قرار دهید. اجازه ندهید نان خشک شود. نان بادام را می توانید تا 24 ساعت در دمای اتاق نگه دارید و سپس در یخچال بگذارید. همچنین می توانید باقی مانده نان را در فریزر نگهداری کنید.

ارزش غذایی نان میوه ای گیلاس و بادام

کالری: 435 کیلو کالری | کربوهیدرات: 53 گرم | پروتئین: 9 گرم | چربی: 22 گرم | چربی اشباع شده: 9 گرم | چربی چند غیر اشباع: 3 گرم | چربی تک غیراشباع: 8 گرم | چربی ترانس: 1 گرم | کلسترول: 82 میلی گرم | سدیم: 194 میلی گرم | پتاسیم: 249 میلی گرم | فیبر: 3 گرم | شکر: 31 گرم | ویتامین A: 492IU | ویتامین C: 2 میلی گرم | کلسیم: 133 میلی گرم | آهن: 2 میلی گرم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.