طرز تهیه پنکیک لیمویی پنیری

امروز قصد داریم رز تهیه یک مدل پنکیک اوکراینی را آموزش بدهیم، این پنکیک ها غذای برای وعده صبحانه یا به عنوان میان وعده برای هر روز از هفته محسوب می شوند که به همراه یک لیوان چای می توانید از خوردنشان لذت ببرید و انرژی مورد نیازتان را برای انجام کارهای روزمره تامین کنید.
چهارشنبه، 9 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه پنکیک لیمویی پنیری

مواد لازم برای تهیه مایه پنکیک لیمویی پنیری

مواد غذایی مقدار
پنیر کوتاژ یا کاتیج ششصد گرم(سه و نیم پیمانه کمی فشرده)
تخم مرغ بزرگ یک عدد
زرده تخم مرغ یک عدد
خامه ترش شش قاشق غذا خوری
شکر شش قاشق غذا خوری
عصاره وانیل یک قاشق چای خوری
فارینا گندم، خامه گندم شش قاشق غذا خوری
پوست لیمو سه عدد
آرد همه منظوره یک چهارم تا نصف پیمانه
روغن پخت و پز، مانند روغن آووکادو یک چهارم پیمانه
کره دو قاشق غذا خوری
کنسرو میوه یا خامه برای سرو


طرز تهیه پنکیک لیمویی پنیری

این پنکیک های لیمویی پنیری به راحتی و فقط با چند ماده ساده درست می شوند که در روز تعطیل به عنوان صبحانه می توانید میل بفرمایید، با این مقدار موادی که داریم می توانید 16 عدد پنکیک تهیه کرده وکل زمانی لازم است صرف کنید 48 دقیقه است پس در ادامه همراه ما باشید.
ابتدا لازم است توضیحاتی در رابطه با مواد اصلی و ابزار مورد نیاز برای تهیه این پنکیک های خوشمزه ارائه شود.

مواد اصلی
پنیر کوتاژ یا کاتیج (Tvorog): این پنیر خشک و خرد شده برای تهیه پنکیک ها عالی است، بیشتر اوکراینی‌ها این پنیر را در خانه درست می‌کنند، اما شما می‌توانید آن را به راحتی در فروشگاه‌های بزرگ پیدا کنید.
گندم فارینا: احتمالا این را به عنوان خامه گندم می شناسید. فارینا گندم برای این دستور عالی است زیرا باعث چسبندگی بیشتر می شود بدون اینکه پنکیک ها خمیر شوند.
پوست لیمو: برای اضافه کردن طعم لیموبه پنکیک ها به پوست لیمو نیاز داریم می توانید از چند قاشق چای خوری عصاره لیمو هم استفاده کنید
کره و روغن - برای پختن پنکیک ها، ما از ترکیب روغن آووکادو با چند قاشق غذا خوری کره نمکی استفاده می کنیم که طعم شگفت انگیزی به پنکیک هایمان می دهد.
کنسروهای میوه و خامه ترش – برای سرو. ما در اینجا از کنسرو میوه های تمشک، زغال اخته و زردآلو استفاده کرده ایم.

لوازم و ابزار مورد نیاز
تابه تفلون
کفگیر پلاستیکی کوچک: مناسب برای برگرداندن پنکیک ها
رنده - مناسب برای رنده کردن مرکبات یا پنیر
کاسه شیشه ای بزرگ جهت مخلوط کردن مواد
لیسک
اسکوپ بستنی یک چهارم

مرحله اول: درست کردن خمیر پنکیک
برای درست کردن خمیر ششصد گرم یا سه و نیم پیمانه پنیر کوتاژ یا کاتیج را در یک کاسه بزرگ می ریزیم و بعد شش قاشق غذا خوری خامه ترش، یک عدد زرده تخم مرغ، یک عدد تخم مرغ، یک قاشق چای خوری عصاره وانیل، شش قاشق غذا خوری شکر، شش قاشق غذا خوری گندم و پوست سه عدد لیمو را به پنیر اضافه می کنیم و با لیسک هم می زنیم تا خوب باهم مخوط شوند.
نکته : به جای پوست سه عدد لیمو می توانید از دو قاشق چای خوری آب لیمو استفاده کنید
در پایان باید مخلوط غلیظی از پنیر داشته باشیم حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت حداقل 30 دقیقه در یخچال قرار می دهیم. شما می توانید آن را یک شب در یخچال قرار دهید.
نکته: استراحت دادن به مخلوط باعث می شود که شکل دادن و سرخ کردن آن آسان‌تر انجام شود و همچنین باعث می شود فارینا رطوبت را خوب جذب کرده و مخلوط سبک و تردی داشته باشیم

طرز تهیه پنکیک لیمویی پنیری

مرحله دوم: پخت پنکیک های لیمویی پنیری
هنگامی که مایه پنیریمون داخل یخچال استراحت کرد آن را بیرون می آوریم و با استفاده از اسکوپ بستنی (سایز یک چهارم پیمانه)، از مخلوط پنیری برداشته و اسکوپ ها را روی یک تخته ساطور می چینیم. در این مرحله داخل یک پیاله یک چهارم ت نصف پیمانه آرد می ریزیم و هر اسکوپ را به شکل یک توپ در آورده  و داخل آرد می غلطانیم و به شکل یک دیسک در می آوریم.
حالا یک ماهیتابه بزرگ و تفلون را روی حرارت متوسط ​​گرم می کنیم و چند قاشق غذا خوری روغن و کره به آن اضافه می کنیم پس از داغ شدن کره و ذوب شدن آن پنکیک ها را بدون شلوغ کردن تابه داخل آن می چینیم.
هر طرف پنکیک های پنیری را روی حرارت متوسط ​​رو به پایین به مدت 3 تا 4 دقیقه سرخ کرده و می پزیم، زمانی که لبه های آن ها قهوه ای طلایی شد، با یک کفگیر خیلی آرام آن ها را برمی گردانیم.
حالا داخل یک سینی یا دیس را با حوله یا دستمال کاغذی پوشانده و پنکیک های پخته شده را داخل آن می چینیم تا روغن اضافی آن  ها گرفته شود. روغن و کره بیشتری را داخل تابه اضافه کرده و سری بعد از پنکیک ها را سرخ می کنیم.

طرز تهیه پنکیک لیمویی پنیری

طرز تهیه پنکیک لیمویی پنیری

طرز تهیه پنکیک لیمویی پنیری

طرز تهیه پنکیک لیمویی پنیری

طرز تهیه پنکیک لیمویی پنیری

مرحله آخر: سرو پنکیک ها
هنگامی که روغن اضافی پنکیک ها گرفته شد و خنک شدند (حدودا 10 دقیقه زمان می برد) آن ها را در ظرف مورد نظر چیده و روی آن ها را با میوه (تمشک یا کنسرو بلوبری)، مربا و خامه تزئین می کنیم به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم.

ارزش غذایی هر پنکیک بدون هیچ گونه رویه
سرو: 1 پنکیک | کالری: 138 کیلو کالری | کربوهیدرات: 9 گرم | پروتئین: 6 گرم | چربی: 8 گرم | چربی اشباع شده: 3 گرم | چربی چند غیر اشباع: 1 گرم | چربی تک غیراشباع: 2 گرم | چربی ترانس: 0.1 گرم | کلسترول: 41 میلی گرم | سدیم: 170 میلی گرم | پتاسیم: 21 میلی گرم | فیبر: 0.3 گرم | شکر: 5 گرم | ویتامین A: 96IU | ویتامین C: 1 میلی گرم | کلسیم: 36 میلی گرم | آهن: 1 میلی گرم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما