طرز تهیه رول باقلوایی

دراین مطلب یک مدل باقلوای پسته خوشمزه را آموزش خواهیم داد که با شربت عسلی مزه دار شده است. این رول باقلوا یک دسر بی نظیر است که بعد از شام به همراه یک فنجان چای یا قهوه لذت بخش خواهد بود.
چهارشنبه، 9 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه رول باقلوایی

مواد لازم برای تهیه رول باقلوایی

مواد غذایی مقدار
خمیر ورقه ای  فرانسوی(من مارک Dufour استفاده کردم) دو ورقه
پسته با پوست، نمک زده و برشته شده یک چهارم پیمانه
شکر یک چهارم پیمانه
دارچین آسیاب شده یک چهارم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، بسیار نرم اما ذوب نشده یک سوم پیمانه
عسل دو قاشق غذا خوری
مربای تمشک، اختیاری یک چهارم پیمانه
تخم مرغ درشت یک عدد برای رومال


مواد لازم برای شربت عسل

مواد غذایی مقدار
آب یک چهارم پیمانه
عسل یک چهارم پیمانه
آب لیموی تازه یک قاشق غذا خوری


طرز تهیه رول باقلوایی

در ادامه با روش پخت یک رول باقلوای پسته آشنا خواهید شد که ارزش امتحان کردن را دارد و کل فرایند آماده سازی و پخت 3 ساعت از وقت شما را می گیرد ولی می توانید با آن از مهمانان و خانواده گرامی پذیرایی کنید و لذت ببرید.
در اینجا نکاتی برای مواد اصلی و ابزار مورد نیاز برای تهیه این دستور وجود دارد که بیان می کنیم.

مواد اصلی
خمیر پفکی: این یکی از مهمترین بخش های دستور پخت است! من توصیه می کنم به دنبال یک خمیر پف دار فرانسوی با کیفیت بالا باشید که با کره درست شده است. ما برند Dufour را پیشنهاد می دهیم
پسته: در اینجا از پسته شور و بو داده استفاده کرده ایم، شوری همراه با شیرینی بهترین سیر را ایجاد می کند.
کره: کره باید بسیار نرم شود، اما ذوب نشده باشد.
عسل: برای فیلینگ و شربت نیازداریم.
مربای تمشک: مربا اختیاری است

لوازم و ابزار برای دستور غذا
کاغذ روغنی یا سیلیکونی
غذاساز غذاساز
برس شیرینی پزی لاستیکی

مرحله اول: آماده سازی خمیر فرانسوی
با خمیر شیرینی شروع می کنیم، این خمیر را معمولاً در فریزر اکثر فروشگاه ها درست در کنار بستنی و سایر دسرهای یخ زده می توانید پیدا کنید توصیه می کنیم آن را از فریزر خارج کرده و یک شب در یخچال قرار دهید تا خمیر نرم شود و اگر می خواهید دسر را همان روز درست کنید، خمیر شیرینی را از فریزر خارج کنید و در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود بعد حدود یک ساعت آن را در یخچال قرار دهید تا خنک شود دقت کنید که هنگام درست کردن رول ها خمیر باید سرد باشد.

طرز تهیه رول باقلوایی

مرحله دوم: درست کردن فیلینگ پسته
پس از آماده شدن خمیر پفکی، نوبت به درست کردن فیلینگ پسته می رسد. یک چهارم پیمانه پسته و یک چهارم پیمانه شکر را داخل غذاساز می ریزیم و روشن می کنیم تا مخلوط شوند.
سپس یک سوم پیمانه کره نرم شده و یک چهارم قاشق چای خوری دارچین به مخلوط پسته و شکراضافه می کنیم و غذاساز را روشن می کنیم تا با هم مخلوط شوند و خمیر غلیظ و یکدستی حاصل شود. این فیلینگ را کنار می گذاریم تا زمان استفاده از آن فرا برسد.

طرز تهیه رول باقلوایی

مرحله سوم: فرم دادن رول ها و پخت آن ها
در این مرحله ابتدا فر را با دمای 375فارنهایت (190 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود. داخل سینی فر را کاغذ روغنی یا ورقه سیلیکونی می پوشانیم و کنار می گذاریم.
حالا خمیر را روی سح کارباز می کنیم و به کمک وردنه گوشه های آن را صاف می کنیم و بعد فیلینگ را با استفاده از کاردک روی خمیر گذاشته و به صورت یکنواخت روی سطح خمیر پخش می کنیم به صورتی که یک حاشیه نیم اینچی در امتداد بالا و پایین باقی بماند حالا دو قاشق غذا خوری عسل و یک چهارم پیمانه مربای تمشک روی فیلینگ می ریزیم.( مربای تمشک اختیاری است و بستگی به ذائقه شما دارد و ما در اینجا فقط روی نیمی از فیلیگ مربا می ریزیم تا نیمی دیگر بدون مربا باشد).
بعد ورقه دوم خمیر را روی آن قرار داده لبه های بالا و پایین را روی هم فشار می دهیم و با استفاده از یک چاقوی تیز بلند، خمیر شیرینی را ابتدا به صورت نوارهای 1 اینچی برش می زنیم.
حالا برای شکل دادن به هر رول، یک نوار از خمیر را بلند کرده و به آرامی آن را می کشیم و در مرحله بعد شروع به پیچاندن نوار خمیری از دو سر می کنیم و خمیر را به صورت یک طناب پیچ خورده در می آوریم. اگر خمیر به سطح کار شما چسبیده است، یک چاقو را زیر آن بکشید تا آزاد شود.
در این مرحله خمیر طنابی شکل را رول کرده و انتهای آن را زیر آن قرار می دهیم و به فاصله یک تا یک و نیم اینچ از هم داخل سینی فر می چینیم. حالا یک عدد تخم مرغ درشت را در یک فنجان یا کاسه کوچک می شکنیم و آن را با چنگال هم می زنیم و با استفاده از برس شیرینی پزی، روی رول ها  می مالیم. سینی را داخل فر گذاشته و به مدت 33 تا 36 دقیقه صبر می کنیم تا رول های باقلوایی بپزند. رول ها باید رنگی پررنگ و قهوه ای طلایی داشته باشند و خمیر پفکی باید تا آخر پخته شود. بعد از گذشت مدت زمان گفته شده بررسی کنید اگر شیرینی ها نرم و پف دار باشند پخت به اتمام رسیده و باید سینی را از فر خارج کنید
نکته: ابرای اینکه رول ها بیش از حد تیره نشوند، هنگام روشن کردن شعله بالایی فرروی رول ها را با یک ورق فویل بپوشانید

طرز تهیه رول باقلوایی

طرز تهیه رول باقلوایی

طرز تهیه رول باقلوایی

طرز تهیه رول باقلوایی

مرحله آخر: آماده کردن شربت عسلی و سرو رول باقلوایی
در حالی که رول های باقلوا در حال پخت هستند، زمان مناسبی است تا شربت عسل را تهیه کنیم. برای اینکار یک چهارم پیمانه آب و یک چهارم پیمانه عسل را در یک قابلمه کوچک می ریزیم و با همزن دستی هم می زنیم. قابلمه را روی حرارت متوسط ​​رو به ملایم می گذاریم و به مدت 5 دقیقه حرارت می دهیم. به شربت دقت کنید تا نجوشد!
حالا شربت را از روی حرارت داشته سپس حدود یک قاشق غذا خوری آب لیموی تازه در آن می ریزیم و کنار می گذاریم تا رول ها بپزند. به محض اینکه رول ها پختند سینی را از فر خارج کرده و روی شیرینی ها را با قلم مو به شربت آغشته می کنیم و 2 تا 3 بار اینکار را انجام می دهیم تا شربت به خورد شیرینی ها برود.
بعد از افزودن شربت، رول ها را به مدت 5 دقیقه کنار می گذاریم، سپس با کاردک روی توری می چینیم تا خنک شوند. می توانید همانطور که گرم هستند میل کنید یا بگذارید در یخچال خنک شود و با یک فنجان چای یا قهوه میل کنید. نوش جان

طرز تهیه رول باقلوایی

طرز تهیه رول باقلوایی

طرز تهیه رول باقلوایی

ارزش غذایی رول باقلوایی بدون مربای تمشک
سرو: 1 رول | کالری: 381 کیلو کالری | کربوهیدرات: 34 گرم | پروتئین: 5 گرم | چربی: 26 گرم | چربی اشباع شده: 4 گرم | چربی اشباع نشده: 3 گرم | چربی تک غیراشباع: 11 گرم | چربی ترانس: 0.002 گرم | کلسترول: 16 میلی گرم | سدیم: 108 میلی گرم | پتاسیم: 116 میلی گرم | فیبر: 1 گرم | شکر: 14 گرم | ویتامین A: 55 IU | ویتامین C: 1 میلی گرم | کلسیم: 16 میلی گرم | آهن: 1 میلی گرم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.