طرز تهیه کوکی با لایه شکلاتی

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهی یک نوع کوکی زیبا و خوشمزه آشنا کنیم، این کوکی ها را در مراسمات و دورهمی ها می توانید تهیه کنید و از آن ها لذت ببرید. همراه ما باشید.
دوشنبه، 21 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کوکی با لایه شکلاتی

مواد لازم برای تهیه کوکی با لایه شکلاتی

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره، به علاوه مقداری بیشتر برای آردپاشی سطح کار دو و یک چهارم پیمانه (281 گرم)
بیکینگ پودر یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق سه چهارم پیمانه ( 170 گرم)
شکر گرانول سفید سه چهارم پیمانه (150 گرم)
تخم مرغ درشت، به دمای اتاق رسیده یک عدد
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری


مواد لازم برای تهیه گاناش شکلاتی + تاپینگ

مواد غذایی مقدار
شکلات نیمه شیرین، درشت خرد شده و تقسیم شده  شش اونس
خامه غلیظ سه قاشق غذا خوری (45 میلی لیتر)


طرز تهیه کوکی با لایه شکلاتی

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه یک نوع کوکی زیبا و خوشمزه آشنا کنیم. این کوکی های جذاب و بی نظیر که با گاناش شکلاتی پر شده اند بسیار خوشمزه هستند و برای آخر هفته و پیکنیک ایده فوق العاده عالی هستند.
برای تهیه این کوکی ها در کل به دو ساعت چهل و پنج دقیقه زمان نیاز داریم که یک ساعت آن صرف آماده سازی مواد اولیه می شود و ده دقیقه صرف پخت کوکی ها و الباقی برای تزئین. همچنین با مقدار مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم سی و دو عدد کوکی تهیه کنیم.

مرحله اول: آماده کردن مواد خشک
برای درست کردن کوکی ها دویست و هشتاد و یک گرم آرد، یک دوم قاشق چای خوری بکینگ پودر و یک چهارم قاشق چای خوری نمک را در کاسه ای متوسط ​​ریخته و با هم مخلوط می کنیم وکنار می گذاریم.

مرحله دوم: آماده کردن مواد تر
در یک کاسه بزرگ دیگر با استفاده از یک همزن دستی یا برقی، صد و هفتاد گرم کره را با سرعت متوسط رو ​​به بالا حدود 1 دقیقه هم می زنیم تا یکدست شود. سپس صد و پنجاه گرم شکر گرانول سفید را اضافه می کنیم و با سرعت متوسط ​​به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ شود. حالا یک عدد تخم مرغ و دو قاشق چای خوری عصاره وانیل را اضافه می کنیم و با سرعت بالا حدود 1 دقیقه هم می زنیم تا مخلوط شوند.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد خشک و مواد تر
 مواد خشک را به آرامی الک می کنیم و به مواد مرطوب اضافه می کنیم و با سرکت کم هم می زنیم تا ترکیب شوند. اگر خمیر خیلی نرم به نظر می رسد، می‌توانیم یک قاشق غذا خوری دیگر آرد اضافه کنیم تا قوام بهتری برای باز کردن با وردنه داشته باشد.

مرحله چهارم: باز کردن خمیر
خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. هر قسمت را روی یک تکه کاغذ روغنی یا یک ورقه پخت سیلیکونی آردپاشی شده می گذاریم و به کمک وردنه آردپاشی شده به ضخامت حدود یک چهارم اینچ باز می کنیم. خمیر وردنه شده می تواند هر شکلی باشد، به شرطی که ضخامت آن ها به طور مساوی یک چهارم اینچ باشد.

مرحله پنجم: استراحت کردن خمیر در یخچال
هر کدام از خمیرهای باز شده را با کاغذ روغنی و یا فویل خوب می پوشانیم و حداقل 1 الی 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم.
نکته: خمیر باز شده را حداکثر 2 روز می توانید در یخچال نگهدارید

مرحله ششم: برش زدن کوکی ها با استفاده از کاتر مخصوص کوکی
 بعد از سرد شدن خمیر، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتیگراد) روشن می کنیم تا گرم شود. داخل سینی فر را با کاغذ روغنی یا ورقه های پخت سیلیکونی می پوشانیم.
یکی از تکه های خمیر را از یخچال خارج کرده و با استفاده از کاتر کوکی گرد دو اینچی، دایره ای برش می دهیم. خمیر باقیمانده را دوباره صاف می کینم و برش زدن را ادامه می دهیم تا تمام شود. این کار را با دومین تکه خمیر نیز تکرار می کنیم. ما باید حدود شصت و چهار عدد خمیر دایره ای شکل داشته باشیم. با استفاده از یک کاتر کوکی گرد یک اینچی، وسط سی و دو عدد از آن ها را سوراخ می کنیم.

طرز تهیه کوکی با لایه شکلاتی

مرحله هفتم: پخت کوکی ها
کل دایره ها را داخل سینی با فاصله می چینیم و سینی را داخل فر گذاشته و حدود 10 دقیقه یا تا زمانی که لبه های آن کمی قهوه ای شوند آن ها را می پزیم و بعد شیرینی های دونات (خمیرهایی که وسطشان سوراخ است) را در سینی می چینیم و داخل فر می گذاریم و حدود 9 دقیقه می پزیم. حتما در هر دو مرحله سینی را بعد از گذشت نیمی از زمان پخت بچرخانید  تا کوکی ها یکدست بپزند. بعد از پایان زمان پخت سینی را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت پنج دقیقه روی ورقه های پخت خنک شوند، سپس به روی توری سیمی منتقل می کنیم تا قبل از مونتاژ کاملا خنک شوند.

طرز تهیه کوکی با لایه شکلاتی

طرز تهیه کوکی با لایه شکلاتی

مرحله هشتم: تهیه گاناش
 سه اونس شکلات خرد شده برای گاناش را در یک کاسه کوچک ضد حرارت قرار می دهیم. سپس سه قاشق غذا خوری خامه را در یک قابلمه کوچک ریخته و روی حرارت متوسط ​​می گذاریم و گرم می کنیم و هر از گاهی هم می زنیم، وقتی خامه شروع به جوشیدن کرد، بلافاصله از روی حرارت برمی داریم و روی شکلات می ریزیم. آن ها را به آرامی هم می زنیم تا مخلوط یکدستی حاصل شود. قبل از افزودن به کوکی ها اجازه می دهیم ده دقیقه بماند و خنک شود. در این مدت گاناش کم کم غلیظ می شود.

مرحله نهم: تزئین کوکی ها
پس از آماده شدن گاناش، حدود یک دوم قاشق چای خوری از گاناش آماده شده را روی هر دایره کامل می مالیم. با احتیاط روی هر کدام یک کوکی دونات می گذاریم و به آرامی فشار می دهیم تا یک کوکی جذاب درست شود.

طرز تهیه کوکی با لایه شکلاتی

طرز تهیه کوکی با لایه شکلاتی

مرحله دهم: آماده کردن رویه کوکی ها
برای تهیه رویه کوکی ها باقیمانده شکلات خرد شده را بن ماری می کنیم و یا در مایکروویو می گذاریم و به تدریج آب می کنیم و بعد ازچند ثانیه مایکروویو را متوقف کرده و آن را هم می زنیم تا کاملا یکدست شود. با استفاده از قاشق یا قیف از آن روی هر کوکی آماده شده می ریزیم و حدود سی دقیقه اجازه می دهیم تا شکلات کاملا خودش را بگیرد.

مرحله آخر: سرو کوکی ها
کوکی ها را در ظرف دربسته در دمای اتاق به مدت 2 روز و در یخچال تا 1 هفته می توان تازه نگهداشت و می توانید این شیرینی های شکلاتی جذاب را تهیه کنید و در کنار خانواده و عزیزانتان از آن ها لذت ببرید.

نکاتی برای بهتر شدن شیرینی ها
دستورالعمل انجماد: شیرینی های ساده (بدون لایه میانی) و کوکی های آماده شده (با لایه میانی) را می توان تا 3 ماه به خوبی فریز کرد. توجه کنید که قبل از اینکه شیرینی ها را بین ورقه های کاغذ روغنی بپیچید و در یک ظرف مناسب فریزر قرار دهید، صبر کنید تا شکلات روی آن ها کاملا ببندد. برای یخ زدایی، کافی است آن ها را در یخچال یا در دمای اتاق قرار دهید. می‌توانید خمیر کوکی را (قبل از باز کردن طبق دستور بالا) تا ۳ ماه منجمد کنید. برای این کار، خمیر را از وسط تقسیم کنید، هر دو نیمه را به شکل یک دیسک صاف درآورید، هر کدام را در پلاستیک بپیچیدو سپس فریز کنید. برای یخ زدایی خمیر، آن ها را در یخچال قرار دهید، سپس حدود 1 ساعت به دمای اتاق برسانید. خمیر را طبق دستور بالا باز کنید، سپس طبق دستور به مدت 45 دقیقه سرد کنید دیگر نیازی به سرد کردن خمیر به مدت 1 تا 2 ساعت نیست.
ابزار های لازم برای تهیه این دستور پخت: میکسر | کاسه مخلوط کن شیشه ای | وردنه چوبی | ست کوکی گرد | کاغذ روغنی یا ورقه سیلیکونی | قفسه خنک کننده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.