طرز تهیه قهوه سرد تایلندی

در این مطلب می خواهیم قهوه خنک تایلندی درست کنیم، این قهوه تایلندی با طعم وانیل، نوشیدنی مناسب تابستان است! خامه ای، با طراوت و نوعی کافئین است که باعث می شود بعد از چند ساعت کار خستگی از تنتان در برود!
چهارشنبه، 23 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه قهوه سرد تایلندی

مواد لازم برای تهیه قهوه سرد تایلندی

مواد غذایی مقدار
قهوه غلیظ خنک نصف پیمانه
شیر شیرین و غلیظ شده یک قوطی چهارصد گرمی
ترکیب شیر و خامه نصف پیمانه
عصاره وانیل یک قاشق چای خوری


طرز تهیه قهوه سرد تایلندی

امروز می خواهیم یک مدل نوشیدنی تابستانی خنک و با طراوت و تازه را به شما همراهان عزیز آموزش بدهیم. قصد داریم قهوه خنک و تایلندی درست کنیم این نوشیدنی حتی برای کسانی که خیلی اهل خوردن قهوه نیستند خوشایند خواهد بود. لازم به ذکر است که تهیه این نوشیدنی بسیار آسان است و به مواد اولیه زیادی نیاز ندارد و می توانید این نوشیدنی را از قبل درست کنید به این ترتیب که قهوه و خامه را در یخچال نگه دارید و وقتی که دلتان می خواهد یک نوشیدنی تر و تازه بخورید قهوه و خامه را باهم مخلوط کنید وبه همراه چند قالب یخ نوش جان کنید، مطمئنا عاشقش می شویدف قط اطمینان حاصل کنید که آن را به خوبی پوشانده اید.
این نوشیدنی قهوه خوشمزه در اکثر کافی شاپ ها و رستوران های تایلند سرو می شود و مطمئنا اگر آن را تست کنید طرفدار این نوشیدنی قهوه خوشمزه خواهید شد. حالا می رویم سراغ درست کردن آن، همراه ما باشید.

مرحله اول: درست کردن پایه قهوه غلیظ
برای تهیه قهوه خنک تایلندی اولین کاری که باید انجام دهیم درست کردن قهوه غلیظ است. برای درست کردن قهوه داخل فرنچ پرس نصف پیمانه پودر قهوه می ریزیم ( میزان برشته بودن قهوه ای که ما در اینجا استفاده می کنیم متوسط است شما هم می توانید از متوسط یا تیره استفاده کنید) حالا آب جوش را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم دم بکشد. بعد از اینکه دم کشید داخل یخچال می گذاریم تا کاملا خنک شود.

مرحله دوم: درست کردن پایه خامه ای
یک قوطی چهارصد گرمی شیر شیرین و غلیظ شده را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و به آن نصف پیمانه ترکیب شیر و خامه اضافه می کنیم و در آخر یک قاشق چای خوری عصاره وانیل می ریزیم و همه مواد را باهم هم می زنیم تا خوب باهم مخلوط شوند.
نکته: به جای ترکیب شیر و خامه می توانید از شیر پر چرب هم استفاده کنید

مرحله آخر: سرهم کردن قهوه خنک تایلندی و سرو آن
حالا قهوه کاملا خنک شده و می توانیم نوشیدنی خوشمزه مان را آماده کنیم. به این ترتیب که ابتدا داخل هر لیوان حدود یک چهارم پیمانه از پایه خامه ای که درست کردیم می ریزیم و بعد تا نصف لیوان قهوه می ریزیم و با قاشق شربت خوری قهوه و خامه را هم می زنیم حالا نوبت اضافه کردن یخ است حدود پنج یا شش عدد یخ داخل هر لیوان می اندازیم و اگر دوست دارید یک لایه قهوه جدا داشته باشید بعد از اضافه کردن یخ ها با استفاده از قاشق مقداری  قهوه داخل لیوان می ریزیم و به این ترتیب یک لایه از قهوه را بالای لیوان داریم که با بقیه مواد هم نخورده است. حالا نوشیدنی خنک ما آماده است و می توانید میل کنید. قبل از نوشیدن آن را هم بزنید. این نوشیدنی واقعا فوق العاده است و بعد از کلی کار کردن در آشپزخانه واقعا می چسبد و دوباره پر انرژیتان می کند.
امتحان کنید خیلی خیلی خوشمزه است و حتما طعم خامه ای آن را می پسندید ترکیب شیر غلیظ و شیرین شده با مخلوط شیر و خامه واقا بی نظیر است و شیرینی آن بسیار متناسب است ومزه وانیل آن هم عالی است. پیشنهاد می کنیم که این نوشیدنی را از قبل تهیه کنید و داخل یخچال نگهداری کنید و وقتی که وسط روز به یک نوشیدنی نیاز پیدا کردید که حسابی پر انرژسیتان کند این نوشیدنی همان چیزی است که لازم دارید.
امیدواریم که از این دستور خوشتان آمده باشد. حتما این نوشیدنی را در تابستان امتحان کنید و از خوردن آن لذت ببرید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.