دستور پخت کیک اسنیکردودل

کیک اسنیکر دودل یکی از کیک های ساده و پرطرفدار بین المللی است. در این مقاله به آموزش این کیک می پردازیم.
دوشنبه، 19 دی 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت کیک اسنیکردودل

مواد لازم برای تهیه مایه کیک اسنیکردودل

مواد غذایی مقدار
آرد کیک (الک شده) سه و دو سوم پیمانه (433 گرم)
نمک یک قاشق چای خوری
بیکینگ پودر دو قاشق چای خوری
جوش شیرین سه چهارم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک و نیم پیمانه (345 گرم)
شکر گرانول سفید یک و دو سوم پیمانه (330 گرم)
تخم مرغ کامل درشت و سفیده تخم مرغ، به دمای اتاق رسیده سه عدد و دو عدد
عصاره وانیل خالص (توجه کنید قاشق غذا خوری!) یک قاشق غذا خوری
دوغ، به دمای اتاق رسیده یک و نیم پیمانه (360 میلی لیتر)


مواد لازم برای تهیه مایه دارچینی

مواد غذایی مقدار
شکر قهوه ای روشن یا تیره بسته بندی شده نصف پیمانه (100 گرم)
آرد همه منظوره یا آرد کیک یک سوم پیمانه(41 گرم) یا (38 گرم)
دارچین آسیاب شده یک قاشق غذا خوری
کره بدون نمک، آب شده یک چهارم پیمانه (4 قاشق غذا خوری؛ 60 گرم)


مواد لازم برای تهیه فراستینگ دارچین و شکر قهوه ای

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک و یک چهارم پیمانه (290 گرم)
پنیر خامه‌ای پرچرب، به دمای اتاق رسیده و به 4 قطعه برش داده شود هشت اونس (224 گرم)
شکر قهوه ای روشن یا تیره بسته بندی شده سه چهارم پیمانه (150 گرم)
دارچین آسیاب شده یک قاشق غذا خوری
شکر قنادی پنج و نیم پیمانه (660 گرم)
خامه غلیظ یا شیر کامل یک چهارم پیمانه (60 میلی لیتر)
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
نمک، به علاوه کمی بیشتر در صورت نیاز یک هشتم قاشق چای خوری


طرز تهیه کیک اسنیکردودل

کیک اسنیکردودل یکی از کیک ها خوشمزه و متفاوت است که می توانید در دوره همی های دوستانه آن را درست کنید و مهمانانتان را شگفت زده کنید. همچنین این کیک برای کسانی که عاشق طعم دارچین هستند خوشایند خواهد بود. همراه راسخون باشید تا با طرز تهیه این کیک بی نظیر آشنا شوید.
برای تهیه این کیک شگفت انگیز در کل به چهار ساعت و ده دقیقه زمان نیاز داریم که پنجاه دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، بیست و پنج دقیقه برای پخت و الباقی برای تزئین و خنک کردن صرف می شود همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم برای دوازده تا چهارده نفر کیک آماده کنیم.

مرحله اول: روشن کردن فر و آماده کردن قالب ها
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود. سه قالب کیک 9 اینچی را چرب کرده و کف آن ها را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس کاغذ روغنی ها را هم چرب می کنیم.
نکته: کاغذ روغنی به کیک کمک می کند تا به راحتی از قالب آزاد شود.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
سه و دو سوم پیمانه (433 گرم) آرد کیک، یک قاشق چای خوری نمک، دو قاشق چای خوری بیکینگ پودر و سه چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک کاسه بزرگ ریخته و باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه جداگانه دیگر و با استفاده از همزن دستی یا برقی، یک و نیم پیمانه (345 گرم) کره و یک و دو سوم پیمانه (330 گرم) شکر را حدود 3 دقیقه با سرعت بالا هم می زنیم تا یکدست و کرم رنگ شوند. در صورت نیاز، کناره ها و کف کاسه را با یک کاردک پلاستیکی می تراشیم. سپس سه عدد تخم مرغ کامل و دو عدد سفیده تخم مرغ و یک قاشق غذا خوری عصاره وانیل را اضافه می کنیم و حدود 2 دقیقه با سرعت بالا هم می زنیم تا مخلوط شوند. (مخلوط در نتیجه ترکیب مایع تخم مرغ و کره جامد، منسجم خواهد بود.) در صورت نیاز کناره ها و کف کاسه را با لیسک می تراشیم.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد خشک و تر (درست کردن مایه کیک)
سرعت همزن را پایین آورده و روی دور کند تنظیم می کنیم، حالا مواد خشک را الک کرده و به آرامی اضافه می کنیم. در حالی که همزن هنوز با سرعت کم کار می کند، به آرامی یک و نیم پیمانه (360 میلی لیتر) دوغ را داخل کاسه می ریزیم و سپس آنقدر هم می زنیم تا مواد کاملا یکدست شوند.
توجه: ممکن است لازم باشد همه مایه کیک را با دست هم بزنید تا مطمئن شوید که ته کاسه هیچ آرد گلوله ای شده ای وجود ندارد.
نکته: مایه کیک کمی غلیظ خواهد شد.

مرحله پنجم: ریختن مایه کیک در قالب ها
مایه کیک را به طور مساوی در قالب های آماده شده می ریزیم و کنار می گذاریم. در صورت تمایل، برای اطمینان از مساوی بودن میزان مایه کیک، قالب ها را با ترازوی آشپزخانه وزن کنید.

مرحله ششم: درست کردن مایه دارچینی
برای درست کردن مایه دارچینی نصف پیمانه (100 گرم) شکر قهوه ای، یک سوم پیمانه آرد و یک قاشق غذا خوری دارچین را در یک کاسه متوسط ریخته و با چنگال هم می زنیم تا مخلوط شوند. سپس یک چهارم پیمانه (4 قاشق غذا خوری؛ 60 گرم) کره ذوب شده را به آن اضافه می کنیم و آنقدر هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند. بلافاصله آن را بین قالب ها به طور مساوی تقسیم می کنیم و به مایه کیک اضافه می کنیم و به آرامی با قاشق هم می زنیم.
نکته: مایه دارچینی هر چه بیشتر بماند، به علت بستن کره در نتیجه سفت تر می شود.
نکته: بعد از اضافه کردن مایه دارچینی مقداری از آن به صورت گلوله داخل مایه کیک باقی می ماند اشکالی ندارد

دستور پخت کیک اسنیکردودل

دستور پخت کیک اسنیکردودل

مرحله هفتم: درست کردن فراستینگ دارچین و شکر قهوه ای
در یک کاسه بزرگ و با استفاده از همزن دستی یا برقی، یک و یک چهارم پیمانه (290 گرم) کره را با سرعت متوسط حدود ۲ دقیقه ​​هم می زنیم تا کرم رنگ شود. سپس همزن را روی سرعت متوسط ​​رو به بالا قرار می دهیم و هشت اونس (224 گرم) پنیر خامه ای را کم کم اضافه می کنیم و قبل از اضافه کردن قسمت بعدی، آنقدر هم می زنیم تا مواد یکدست شوند. بعد از اینکه پنیر خامه ای با مواد ترکیب شد، سه چهارم پیمانه (150 گرم) شکر قهوه ای را اضافه می کنیم و یک دقیقه با سرعت متوسط ​​رو به بالا می زنیم تا یکدست شوند. هحالا مزن را متوقف کرده و یک قاشق غذا خوری دارچین، پنج و نیم پیمانه (660 گرم) شکر قنادی، یک چهارم پیمانه (60 میلی لیتر) خامه غلیظ، یک قاشق چای خوری عصاره وانیل و یک هشتم قاشق چای خوری نمک را اضافه می کنیم. همزن را با سرعت کم روشن می کنیم و 30 ثانیه مواد را هم می زنیم سپس سرعت را به حالت متوسط ​​رو به بالا بر می گردانیم و هم می زنیم تا کاملا یکدست و کرم رنگ شوند.

نکته: اگر فراستینگ خیلی رقیق به نظر می رسد، شکر بیشتری اضافه کنید. (ما معمولاً یک چهارم پیمانه (30 گرم) شکر قنادی اضافه می کنیم.) و اگر فراستینگ خیلی غلیظ به نظر می رسد می توانید خامه بیشتری اضافه کنید یا اگر فراست خیلی شیرین است کمی نمک اضافه کنید. حتی اگر دوست دارید طعم دارچین یا وانیل آن بیشتر باشد، می توانید کمی دارچین و عصاره وانیل بیشتری اضافه کنید.

مرحله هشتم: تراز کردن کیک ها
با استفاده از یک چاقوی دندانه دار بزرگ، از روی کیک های گنبدی شکل یک لایه نازک برش می زنیم تا سطحی صاف ایجاد کنیم.
نکته: می توانید این لایه ها را پودر کنید و در تزئین کیک استفاده کنید

مرحله نهم: مونتاژ و تزئین کردن کیک اسنیکردودل
یکی از لایه های کیک را روی پایه کیک یا صفحه گردان کیک قرار می دهیم و حدود یک و نیم پیمانه از فراستینگ را برداشته و روی آن می ریزیم و به کمک پالت آن را به طور یکنواخت روی سطح کیک پخش می کنیم.این کار را برای لایه دوم هم تکرار می کنیم. حالا لایه سوم کیک را روی آن قرارمی دهیم و اطراف و روی کیک را با یک لایه ای نازک از فراستینگ می پوشانیم و کیک روکش شده را بدون پوشش در یخچال می گذاریم و به مدت  حداقل 30 دقیقه آن را خنک می کنیم تا به سفت شدن فراستینگ کمک کند.
حالا کیک را از یخچال بیرون می آوریم و می توانیم کمی فراستینگ اضافه تر روی کیک بمالیم و بقیه آن را داخل قیف بریزیم و با ماسوره دلخواه روی کیک را تزئین کنیم و یا اینکه همین مقدار روکش کافی است و فراستینگ را داخل قیف می ریزیم و ماسوره می زنیم و با پودر کیکی که از مرحله تراز کردن به دست آمده آن را تزئین می کنیم.

دستور پخت کیک اسنیکردودل

مرحله آخر: سرو و نگهداری کیک اسنیکردودل
کیک تزئین شده را حداقلبه مدت 30 تا 60 دقیقه قبل از برش زدن در یخچال قرار می دهیم تا هنگام برش دادن، کیک شکل خود را حفظ کند. حالا کیک را از یخچال بیرون آورده و برش می زنیم و با یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم و روی باقی مانده آن را هم محکم می پوشانیدم و تا 5 روز در یخچال نگهداری می کنیم.

نکاتی جهت بهتر شدن دستور پخت
دستورالعمل‌های آماده کردن و انجماد: لایه‌های کیک را می‌توانید از شب قبل در دمای اتاق بپزید، خنک کنید و محکم بپوشانید. به همین ترتیب، فراستینگ را نیز می توانید آماده کنید و سپس روی آن را بپوشانید و یک شب در یخچال قرار دهید. زمانی که می خواهید استفاده کنید اجازه دهید فراستینگ به مدت 20 دقیقه در دمای اتاق بماند تا کمی نرم شود. لایه های کیک بدون فراستینگ را هم می توانید ۲ تا ۳ ماه منجمد کنید. برای یخ زدایی هم کافی است یک شب در یخچال بگذارید و قبل از تزئین وسرو به دمای اتاق برسانید.

ابزارهای مورد نیاز برای تهیه دستور پخت: میکسر پایه دار| قالب کیک 9 اینچی | ترازوی آشپزخانه | ماسوره دلخواه | قیف(یکبار مصرف یا قابل استفاده مجدد) | صفحه گردان کیک | پالت خامه کشی

کاپ کیک: کپسول کاپ کیک ها را تا دو سوم ظرفیت پر کنید. سپس با یک قاشق کوچک از مایه دارچینی روی هر کدام بریزید و به آرامی با یک چاقو هم بزنید. آن ها را در دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) به مدت 19 تا 21 دقیقه بپزید. با این مقدار مایه کیک کلی کاپ کیک خواهید داشت.

کیک 9×13 اینچی: این دستور برای یک قالب 9×13 اینچی زیاد خواهد بود. توصیه می‌کنیم مقدار مواد اولیه این دستور پخت را از وسط نصف کنید.

آرد کیک: حتما آرد را قبل از استفاده الک کنید. برای کسب بهترین نتیجه، ما به شدت آرد کیک را توصیه می کنیم. می‌توانید آن را از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید.

تخم‌مرغ: سه عدد تخم مرغ  کامل ساختار، رطوبت و غلظت کیک را ایجاد می کند و دو عدد سفیده کیک را سبک و پفی نگه می دارد. ما استفاده از چهار عدد تخم مرغ کامل را توصیه نمی کنیم.

دوغ: دوغ (یک اسید) برای دستور پخت این کیک یک ماده اصلی است. اگر دوغ در دسترستان نیست می توانید آن را در خانه درست کنید. به این ترتیب که دو قاشق چای خوری سرکه سفید یا آب لیمو را به یک پیمانه اندازه گیری مایع اضافه کنید. سپس به اندازه کافی شیر کامل را به همان پیمانه اضافه کنید تا به یک پیمانه برسد، سپس آن را هم بزنید و کناربگذارید تا 5 دقیقه بماند. دوغ خانگی تا حدودی دلمه شده و آماده استفاده در دستور پخت خواهد بود.
می توانید به جای دوغ از  شیرهای کم‌چرب هم استفاده کنید، اما کیک به همان میزان مرطوب نخواهد داشتشد.

دارچین: مایه دارچینی و فراستینگ هر دو نیاز به 1 قاشق غذا خوری (نه قاشق چای خوری) دارچین آسیاب شده دارند.

شکر قهوه ای: می توانید از شکر قهوه ای روشن یا قهوه ای تیره استفاده کنید، اما ما شکر قهوه ای تیره را برای طعم بهتر توصیه می کنیم.

پنیر خامه ای: می توانید از پنیر خامه ای صرف نظر کنید و به جای آن یک چهارم پیمانه دیگر (60 گرم) کره بدون نمک نرم شده اضافه کنید.

چرا همه مواد باید به دمای اتاق برسند؟ همه اقلام در یخچال باید به دمای اتاق برسند تا مواد به راحتی مخلوط شوند و مایه یکنواختی به دست آید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.