سایت های بزرگ چگونه میزبانی می شوند؟

هر قدر، سرور میزبان از مشخصات سخت افزاری بالاتری برخوردار باشد منابع بیشتری نیز در اختیار خواهیم داشت
سه‌شنبه، 20 دی 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
سایت های بزرگ چگونه میزبانی می شوند؟
بیش از 100 میلیون وبسایت فعال در دنیا وجود دارد که حدود 1 میلیون از این سایت ها بازدید بالایی دارند و جزو سایت های بزرگ، محسوب می شوند. باید توجه داشت نحوه مدیریت و میزبانی سایت های بزرگ و پربازدید با سایت های عادی، بسیار متفاوت است. در واقع، سایت های پربازدید برای فعال بودن و ارائه خدمات به منابع سخت افزاری عظیمی نیاز دارند.

هر بازدید کننده سایت، مقداری از پردازنده (CPU) و حافظه (RAM) را مصرف می کند که اگر فرض کنیم در آن واحد، بیش از 1000 نفر روی یک سایت باشند چه مقداری از منابع را درگیر می کنند؟ در پاسخ باید گفت، برخی از مواقع حتی یک سرور کامل نیز پاسخگوی این حجم از مصرف نیست و باید منابع چندین سرور بصورت همزمان با تکنولوژی ابری در اختیار یک سایت قرار گیرند!

بر همین اساس می توان نتیجه گرفت که میزبانی سنتی سایت های پربازدید، دیگر روش مناسبی نیست.
 

میزان مصرف هر بازدید کننده از منابع سایت

این موضوع به چند عامل مختلف بستگی دارد که در ادامه به موارد مهم اشاره می کنیم:

  • ساختار برنامه نویسی سایت و سطح بهینه بودن آن
  • پیکربندی سخت افزاری و نرم افزاری سرور میزبان
  • حجم دیتابیس سایت
  • موقعیت سرور
  • سرعت شبکه دیتاسنتر
و چندین مورد دیگر که تنها به موارد مهم اشاره نمودیم و در ادامه به تشریح آنها خواهیم پرداخت.
 

ساختار برنامه نویسی سایت و سطح بهینه بودن آن

هر قدر برنامه نویسی سایت به شکل حرفه ای و بهینه انجام شده باشد قاعدتا مصرف منابع آن نیز پایین خواهد بود و همین موضوع سبب می شود که بتوان تعداد بازدید بیشتری را با منابع مشخص در اختیار داشت.
 

پیکربندی سخت افزاری و نرم افزاری سرور میزبان

هر قدر، سرور میزبان از مشخصات سخت افزاری بالاتری برخوردار باشد منابع بیشتری نیز در اختیار خواهیم داشت. همچنین نحوه پیکربندی سرور نیز از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. نوع سیستم عامل، نوع وب سرور، سیستم دیتابیس و ... همگی در نتیجه نهایی نقش دارند.
 

حجم دیتابیس سایت

اقداماتی مانند ثبت نام، سفارش و تقریبا هر اقدام دیگر در سایت بر روی دیتابیس نوشته می شود. قاعدتا هر قدر حجم اطلاعات بالاتر باشد حجم دیتابیس هم بزرگتر خواهد شد و برای هر درخواست روی آن، فشار بیشتری به منابع سرور تحمیل می شود. البته این امکان نیز وجود دارد که با بهینه سازی دیتابیس و خالی نمودن جداول غیرضروری به کاهش حجم آن کمک کنیم.
 

موقعیت سرور میزبان

معمولا و نه الزاما، هر قدر فاصله بازدیدکنندگان با سرور کمتر باشد درخواست ها سریع تر رد و بدل می شوند و همین موضوع باعث کاهش زمان پاسخگویی شده و در نتیجه سرعت سایت بالا می رود. پاسخگویی سریع تر باعث آزاد شدن سریع تر منابع اشغالی شده و سبب بهره وری بیشتر می گردد و می توان از تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان در سایت میزبانی کرد.
 

سرعت شبکه دیتاسنتر

هر قدر پهنای باند شبکه دیتاسنتر بیشتر باشد، سرعت اینترنت اختصاصی سرور نیز بالاتر خواهد بود. در حال حاضر، معمولا از پورت های بیش از 1 گیگابیت بر ثانیه استفاده می شود. اگر کمتر از این مقدار باشد سرعت شبکه، پاسخگوی حجم درخواست ها نخواهد بود و لزوما باید درخواست در صف بمانند تا ترافیک لحظه ای شبکه به آنها اجازه اتصال بدهد!
 

میزبانی سایت های پربازدید در ایران

در حال حاضر تنها حدود 3 الی 5 شرکت هاستینگ در کشور، توانایی میزبانی سایت های پربازدید را دارند! در این میان، شرکت میزبان فا پیشتاز میزبانی از سایت های پربازدید بوده و با سرورهای ابری قدرتمند خود می تواند تا بالاترین سطح منابع مورد نیاز، پاسخگوی شما باشد.

اگر سایت پربازدید دارید تنها کافیست به سایت میزبان فا مراجعه نموده و مشاوره بگیرید تا مناسب ترین سرویس بر اساس نیاز به شما ارائه گردد.
 

سرور مجازی میزبان فا، راهکار نهایی سایت های پربازدید

 
سایت های بزرگ چگونه میزبانی می شوند؟


سرور مجازی مورد ارائه در میزبان فا صرفا برای میزبانی سایت های پربازدید ارائه می گردد. در این سرورها، امکان ارائه بی نهایت منابع تا حد مورد نیاز وجود دارد. بنابراین شما می توانید بدون هیچگونه نگرانی از کافی بودن میزان منابع، سایت خود را به سرورهای مجازی ابری میزبان فا منتقل نمایید و بالاترین سطح کیفیت را تجربه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه زیر مراجعه نمایید:

سرور مجازی میزبان فا


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.