طرز تهیه کیک سفید

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه یک کیک سفید بسیار فوق العاده آشنا کنیم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
پنجشنبه، 6 بهمن 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک سفید

مواد لازم برای تهیه مایه کیک سفید

مواد غذایی مقدار
آرد کیک (الک شده) دو و نیم پیمانه (285 گرم)
بیکینگ پودر دو قاشق چای خوری
جوش شیرین یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق سه چهارم پیمانه (1.5 چوب؛ 170 گرم)
شکر گرانول سفید یک و سه چهارم پیمانه (350 گرم)
سفیده تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده پنج عدد
خامه ترش، به دمای اتاق رسیده یک دوم پیمانه (120 گرم)
عصاره وانیل خالص (توجه کنید، قاشق غذا خوری!) یک قاشق غذا خوری
شیر کامل، به دمای اتاق رسیده یک پیمانه (240 میلی لیتر)


مواد لازم برای تهیه فراستینگ وانیلی

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک و یک چهارم پیمانه (2.5 چوب؛ 287 گرم)
شکر قنادی پنج پیمانه (600 گرم)
خامه غلیظ یک سوم پیمانه (80 میلی لیتر)
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
نمک یک هشتم قاشق چای خوری
ترافل رنگی برای تزئین به مقدار لازم


طرز تهیه کیک سفید

کیکی که می خواهیم آموزش دهیم می تواند یکی از گزینه هایی باشد که وقتی هوس کیک می کنید جزء سه انتخاب اولتان باشد، پس با راسخون همراه باشید تا با دستور پخت آن آشنا شوید.

برای تهیه این کیک در کل به چهار ساعت زمان نیاز داریم که سی دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، بیست و چهار دقیقه برای پخت و الباقی برای خنک کردن و تزئین کیک صرف می شود. همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم برای ده الی دوازده نفر کیک آماده کنیم.

طرز تهیه کیک سفید

مرحله اول: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) روشن می کنیم تا گرم شود. بعد دو قالب کیک گرد 9 اینچی را چرب کرده و داخل آن ها را با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس کاغذ روغنی را نیز چرب می کنیم.
نکته: کاغذ روغنی به کیک ها کمک می کند تا به راحتی از قالب ها جدا شوند.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
دو و نیم پیمانه (285 گرم) آرد کیک، دو قاشق چای خوری بیکینگ پودر، یک دوم قاشق چای خوری جوش شیرین و یک قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه متوسط می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه جداگانه و با استفاده از همزن دستی یا برقی، سه چهارم پیمانه (1.5 چوب؛ 170 گرم) کره را با سرعت بالا حدود یک دقیقه هم می زنیم تا یکدست و کرم رنگ شود. بعد یک و سه چهارم پیمانه (350 گرم) شکر را اضافه می کنیم و با دور تند دو دقیقه دیگر هم می زنیم تا کرم رنگ شوند. در صورت نیاز، کناره ها و کف کاسه را با یک کاردک پلاستیکی می تراشیم.
در ادامه پنج عدد سفیده تخم مرغ را اضافه می کنیم و با سرعت بالا حدود دو دقیقه هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند. سپس یک دوم پیمانه (120 گرم) خامه ترش و یک قاشق غذا خوری عصاره وانیل را اضاقه می کنیم و هم می زنیم. در صورت نیاز دوباره کناره ها و کف کاسه را با لیسک می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم و هم می زنیم.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد خشک و مواد تر (درست کردن مایه کیک)
در این مرحله همزن را با سرعت پایین روشن می کنیم و مواد خشک الک شده را به مواد تر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند. در حالی که همزن هنوز روشن است، یک پیمانه (240 میلی لیتر) شیر را به آرامی به مخلوط اضافه می کنیم و هم می زنیم تا ترکیب شوند.
نکته: مایه کیک را بیش از حد مخلوط نکنید.
نکته: ممکن است لازم باشد مواد را با دست هم بزنید تا مطمئن شوید که ته کاسه آرد گلوله شده ای وجود ندارد.
نکته: مایه کیک کمی غلیظ خواهد بود.

مرحله پنجم: پختن کیک
مایه کیک را به طور مساوی در قالب های آماده شده می ریزیم و روی سطح کار می کوبیم تا هوای داخل آن ها خارج شود. بعد داخل فر می گذاریم و حدود 24 تا 25 دقیقه یا تا زمانی که کیک ها کاملا پخته شوند، آن ها را می پزیم.
نکته: برای تست پخت، یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو می بریم اگر تمیز بیرون بیاید، کیک پخته است.

طرز تهیه کیک سفید

مرحله ششم: خنک کردن کیک
بعد از سپری شدن زمان پخت کیک ها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم داخل قالب بمانند و کمی خنک شوند سپس از قالب بیرون می آوریم و روی توری سیمی قرار می دهیم تا کاملا خنک شوند.
نکته: کیک ها باید قبل از فراستینگ و مونتاژ کاملا خنک باشند.

مرحله هفتم: آماده کردن فراستینگ
در یک کاسه بزرگ و با استفاده از همزن دستی یا برقی، یک و یک چهارم پیمانه (2.5 چوب؛ 287 گرم) کره را با سرعت متوسط حدود دو دقیقه ​​هم می زنیم تا کرم رنگ شود. سپس پنج پیمانه (600 گرم) شکر، یک سوم پیمانه (80 میلی لیتر) خامه، دو قاشق چای خوری عصاره وانیل و یک هشتم قاشق چای خوری نمک را اضافه می کنیم و ابتدا با سرعت پایین هم می زنیم سپس سرعت را بالا می بریم و سه دقیقه دیگر هم می زنیم تا خوب باهم مخلوط شوند.
نکته: اگر فراستینگ خیلی رقیق است، شکر بیشتری اضافه می کنیم و اگر فراستینگ خیلی غلیظ است خامه بیشتر.
نکته: فراستینگ را بچشید اگر خیلی شیرین است کمی نمک اضافه کنید.

مرحله هشتم: تراز کردن کیک ها
ابتدا با استفاده از یک چاقوی دندانه دار بزرگ، یک لایه نازک از روی کیک ها را برش می دهیم تا سطحی صاف ایجاد شود. این کار اصطلاحا تراز کردن کیک نامیده می شود.
نکته:  خرده های کیک را می توانید دور بریزید یا اینکه پودر کنید و در آخر به عنوان تزئین استفاده کنید.

مرحله هشتم: مونتاژ و تزئین کیک
یک لایه از کیک را روی پایه کیک یا صفحه گردان کیک قرار می دهیم و به طور یکنواخت روی آن را با نیمی از فراستینگ می پوشانیم. سپس لایه دوم را روی آن می گذاریم و باقی مانده فراستینگ را روی سطح و کناره ها پخش کرده و با پالت خامه کشی آن را صاف می کنیم و با ترافل رنگی آن را تزئین می کنیم.

طرز تهیه کیک سفید

مرحله آخر: سرو و نگهداری کیک
کیک تزئین شده را به ظرف مناسب منتقل می کنیم و برش می زنیم و به همراه یک فنجن چای یا قهوه سرو می کنیم و روی باقی مانده آن را محکم می پوشانیم و می توانیم تا پنج روز در یخچال نگهداری کنیم.

در آخر به نکاتی برای بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
دستورالعمل‌ آماده کردن کیک از قبل: لایه‌های کیک را می‌توانید از شب قبل بپزید، خنک کنید و محکم بپوشانید. به همین ترتیب، فراستینگ را می توانید آماده کنید و سپس روی آن را بپوشانید و یک شب در یخچال قرار دهید. روز بعد کیک را با آن مونتاژ و فیلینگ کنید.

دستورالعمل انجماد: کیک خامه کشی شده را می توانید تا 2 ماه به راحتی فریز کنید. برای یخ زدایی کافی است یک شب در یخچال قرار دهید و قبل از سرو به دمای اتاق برسانید.

ابزارهای مورد نیاز برای تهیه دستور پخت: میکسر پایه دار | قالب کیک گرد 9 اینچی | صفحه گردان کیک | پالت خامه کشی برای فراستینگ

مقدار مایه کیک: این دستور پخت با مقدار مواد اولیه ای که دارد حدود هفت پیمانه مایه کیک به دست می دهد.

شیر کامل و خامه ترش برای داشتن بهترین طعم و بافت به شدت توصیه می شود. به جای آن می توانید از ماست پرچرب استفاده کنید، اگرچه ممکن است کیک آنقدرها هم سبک نباشد. همین امر در مورد شیر کم چرب نیز صدق می کند.

قالب 9×13 اینچی: به سادگی مایه کیک را در یک قالب چرب شده و کمی آرد پاشی شده به اندازه 9×13 بریزید و به مدت 40 دقیقه یا تا زمانی که یک خلال دندان در مرکز آن فرو کرده و تمیز بیرون بیاید، بپزید.

کاپ کیک: از این دستور برای درست کردن کاپ کیک هم استفاده کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.