دستور تهیه پای با فیلینگ موز و کره بادام زمینی

در این مطلب می خواهیم یک مدل پای بی نظیر و خوشمزه با تزئینی خاص را به شما عزیزان آموزش دهیم، همراه ما باشید.
سه‌شنبه، 11 بهمن 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه پای با فیلینگ موز و کره بادام زمینی

مواد لازم برای تهیه لایه خمیری کره ای

مواد غذایی مقدار
کوکی کره ای (برای بدست آوردن دو و نیم پیمانه (290 گرم) کوکی پودر شده) بیست عدد
کره بدون نمک، ذوب شده چهار قاشق غذا خوری (56 گرم)


مواد لازم برای تهیه لایه گاناش شکلاتی

مواد غذایی مقدار
شکلات نیمه شیرین با کیفیت، ریز خرد شده چهار اونس (113 گرم)
خامه غلیظ نصف پیمانه (120 میلی لیتر)


مواد لازم برای تهیه فیلینگ موز و کره بادام زمینی

مواد غذایی مقدار
خامه غلیظ سرد دو سوم پیمانه (160 میلی لیتر)
پنیر خامه ای پرچرب، نرم شده در دمای اتاق شش اونس (170 گرم یا 3/4 قالب)
کره بادام زمینی خامه ای یک پیمانه (250 گرم)
شکر قنادی دو سوم پیمانه (80 گرم)
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
موز خرد شده چهار عدد


مواد لازم برای تهیه خامه  فرم گرفته

مواد غذایی مقدار
خامه سرد یک پیمانه (240 میلی لیتر)
شکر قنادی دو قاشق غذا خوری (15 گرم)
عصاره وانیل خالص نصف قاشق چای خوری


مواد لازم برای تزئین پای (اختیاری)

مواد غذایی مقدار
کوکی(های) کره ای و یا شکلات شیری هرشی به مقدار لازم


طرز تهیه پای با فیلینگ موز و کره بادام زمینی

پای کرم موز و کره بادام زمینی با یک لایه کوکی پودر شده شروع می شود، سپس با لایه هایی از گاناش شکلاتی، برش های موز شیرین، موس کره بادام زمینی خامه ای و خامه فرم گرفته تکمیل می شود که بسیار خوشمزه و شگفت انگیر است. اگر می خواهید با طرز تهیه آن آشنا شوید و عزیزانتان را سوپرایز کنید، همراه ما باشید.

برای تهیه این پای خوشمزه در کل به شش ساعت زمان نیاز داریم که یک ساعت از آن برای آماده سازی مواد اولیه، پانزده دقیقه برای پخت و الباقی برای خنک کردن و تزئین صرف می شود همچنین با مواد اولیه ای که در این دستور به آن ها اشاره شده است می توانیم یک عدد پای 9 اینچی آماده کنیم.

مرحله اول: روشن کردن فر
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله دوم: درست کردن لایه خمیری پای
کل بیست عدد کوکی را در غذاساز یا مخلوط کن می ریزیم تا خرد و پودر شوند. آن را در یک کاسه متوسط می ریزیم و چهار قاشق غذا خوری (56 گرم) کره ذوب شده به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم و آن ها را باهم مخلوط می کنیم و سپس مخلوط را در یک قالب پای 9 اینچی (چرب نشده) می ریزیم و با دست، خرده های کوکی را به سمت پایین و طرفین فشار می دهیم تا یک لایه فشرده درست شود. توجه کنید که نباید زیاد فشار دهید چون در این صورت لایه خمیری پای بعد از پخت سفت خواهد شد. قالب را داخل فر گرم شده می گذاریم و به مدت 15 دقیقه می پزیم.
نکته: در حالی که بقیه مواد را آماده می کنیم، پای را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم تا خنک شود.

دستور تهیه پای با فیلینگ موز و کره بادام زمینی

دستور تهیه پای با فیلینگ موز و کره بادام زمینی

مرحله سوم: درست کردن گاناش شکلاتی
چهار اونس (113 گرم) شکلات ریز خرد شده را در یک کاسه متوسط ​​مقاوم در برابر حرارت می ریزیم. سپس نصف پیمانه (120 میلی لیتر) خامه را در یک قابلمه کوچک می ریزیم و روی حرارت متوسط ​​می گذاریم تا گرم شده و به آرامی شروع به جوشیدن کند. (اجازه ندهید سریع بجوشد) بعد خامه را روی شکلات می ریزیم و اجازه می دهیم 2 تا 3 دقیقه بماند و شکلات به آرامی نرم شود. با یک قاشق فلزی یا کاردک پلاستیکی کوچک، خیلی آرام هم می زنیم تا شکلات کاملا ذوب شود و مخلوط یکدست شود.
نکته: هرچه شکلات را ریزتر خرد کنید سریع تر آب شده و با خامه ترکیب می شود. اگر ذوب نشد، آن را در مایکروویو قرار ندهید.
هنگامی که مخلوط گاناش یکدست شد، آن را کنار می گذاریم و می رویم سراغ درست کردن فیلینگ موز و کره بادام زمینی

مرحله چهارم: درست کردن فیلینگ موز و کره بادام زمینی
با استفاده از همزن دستی یا برقی، دو سوم پیمانه (160 میلی لیتر) خامه غلیظ را حدود 3 تا 5 دقیقه با سرعت متوسط رو ​​به بالا می زنیم تا زمانی که قله های سفت شکل بگیرد. خامه فرم گرفته را با قاشق در ظرفی می ریزیم و کنار می گذاریم.
سپس با استفاده از همان کاسه (نیازی به شستن نیست!) و همزن، شش اونس (170 گرم یا 3/4 قالب) پنیر خامه ای، یک پیمانه (250 گرم) کره بادام زمینی، دو سوم پیمانه (80 گرم) شکر قنادی و یک قاشق چای خوری عصاره وانیل را با سرعت متوسط رو ​​به بالا می زنیم تا مخلوط شوند. سپس خامه فرم گرفته را داخل آن می ریزیم و به آرامی هم می زنیم تا یکدست شود.
نکته: مخلوط غلیظ خواهد بود.

دستور تهیه پای با فیلینگ موز و کره بادام زمینی

مرحله پنجم: مونتاژ کردن پای
گاناش شکلاتی را روی لایه خمیری خنک شده پخش می کنیم. سپس دو عدد موز را برش می دهیم و برش ها را در یک لایه روی گاناش قرار می دهیم. (موزهای دیگر برای تزئین رویه پای هستند.) سپس فیلینگ کره بادام زمینی را به طور یکنواخت روی آن می مالیم.
نکته: برش های موز ممکن است کمی جابجا شوند، اشکالی ندارد زیرا فیلینگ سنگین است، بنابراین وقت بگذارید و آن را تا جایی که می توانید روی موزها به درستی پخش کنید.

دستور تهیه پای با فیلینگ موز و کره بادام زمینی

دستور تهیه پای با فیلینگ موز و کره بادام زمینی

مرحله ششم: خنک کردن پای
روی پای را می پوشانیم و به مدت 5 تا 6 ساعت و حداکثر 1 روز در یخچال می گذاریم.

مرحله هفتم: درست کردن خامه فرم گرفته
در یک کاسه دیگر و با استفاده از همزن دستی یا برقی، یک پیمانه (240 میلی لیتر) خامه غلیظ، دو قاشق غذا خوری (15 گرم) شکر قنادی و نصف قاشق چای خوری عصاره وانیل را حدود 4 تا 5 دقیقه با سرعت متوسط رو ​​به بالا می زنیم تا زمانی که قله های سفت شکل بگیرد.

مرحله هشتم: تزئین کردن پای
دو عدد موز باقیمانده را برش می دهیم و روی پای خنک شده می چینیم. سپس روی آن خامه فرم گرفته می ریزیم. سپس با استفاده از یک پوست‌کن سبزیجات شکلات های شیری هرشی را از قسمت طول آن می تراشیم و با احتیاط روی خامه فرم گرفته قرار می دهیم.
نکته: در صورت تمایل می توانید با کوکی کره ای هم تزئین کنید.

دستور تهیه پای با فیلینگ موز و کره بادام زمینی

دستور تهیه پای با فیلینگ موز و کره بادام زمینی

دستور تهیه پای با فیلینگ موز و کره بادام زمینی

مرحله آخر: سرو و نگهداری پای
پای تزئین شده را برش می زنیم و به صورت سرد سرو می کنیم و باقی مانده آن را هم تا 5 روز می توانیم در یخچال نگهداری کنیم.

در آخر به نکاتی جهت بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
دستورالعمل آماده کردن: این پای کرم موز و کره بادام زمینی را می توانید از 1 روز قبل، درست کنید و تا زمانی که آماده سرو شود، در یخچال نگهداری کنید. قبل از سرو، خامه فرم گرفته را آماده کنید. همچنین می توانید چند ساعت قبل از سرو، خامه فرم گرفته را روی پای اضافه کنید و در یخچال قرار دهید تا آماده سرو شود، اما روی موز نریزید چون شروع به نرم شدن می کند و رنگ آن ها تیره می شود.

ابزارهای مورد نیازبرای تهیه دستور پخت: غذاساز | قالب پای | میکسر برقی (یا دستی) | لیسک کوچک | پوست کن سبزیجات برای شکلات

شکلات برای گاناش: شکلات واقعی و باکیفیت برای گاناش ایده آل است تا به درستی سفت شود. ما از شکلات های 4 اونسی که در فروشگاه ها یافت می‌شوند، مانند مارک‌های Ghirardelli یا Baker's استفاده می‌کنیم. اگر نمی توانید آن ها را پیدا کنید، می توانید به جای آن از چیپس های شکلاتی نیمه شیرین با کیفیت بالا استفاده کنید.

کره بادام زمینی: کره بادام زمینی خامه ای برای این دستور پخت ایده آل است. توصیه می کنیم به جای کره بادام زمینی طبیعی از کره بادام زمینی فرآوری شده استفاده کنید.

گزینه‌های جایگزین برای کراست (لایه خمیری پای): اگر به کوکی‌های کره ای دسترسی ندارید، می‌توانید یک کراست کراکر گراهام یا کراست کوکی Oreo درست کنید. یا اگر می‌توانید آن‌ها را با اورئوهای پر از کره بادام زمینی درست کنید! اگر از پوسته کوکی Oreo استفاده می کنید، زمان پخت را به 10 دقیقه کاهش دهید.

مواد لازم برای تهیه کراست با کراکر گراهام
یک و نیم پیمانه (180 گرم) کراکر گراهام (حدود 12 کراکر ورقه ای کامل)
یک چهارم پیمانه (50 گرم) شکر گرانول سفید
شش قاشق غذا خوری (85 گرم) کره بدون نمک، ذوب شده

طرز تهیه کراست با کراکر گراهام
اگر از کراکرهای کامل گراهام استفاده می کنید، بهتر است از غذاساز یا مخلوط کن استفاده کنید تا بتوانید آن ها را پودرکنید. همچنین می توانید آن ها را در یک کیسه زیپ دار بریزید و با هاون یا وردنه بکوبید تا خرد شوند.
کراکر گراهام پودر شده و یک چهارم پیمانه (50 گرم)  شکر گرانول سفید را در یک کاسه متوسط ​​ریخته و باهم مخلوط کنید و سپس شش قاشق غذا خوری (85 گرم) کره ذوب شده را اضافه کنید و هم بزنید و طبق دستور ادامه دهید.

دستور تهیه پای با فیلینگ موز و کره بادام زمینی

مواد لازم برای تهیه کراست کوکی Oreo
بیست و دو عدد کوکی معمولی Oreo
پنج قاشق غذا خوری (72 گرم) کره بدون نمک، ذوب شده

طرز تهیه کراست کوکی Oreo
کوکی ها را در غذاساز یا مخلوط کن، بریزید و پودر کنید. همچنین می توانید آن ها را در یک کیسه زیپ دار بریزید و با وردنه بکوبید تا خرد شوند و به صورت پودر در بیایند. شما باید حدود دو پیمانه یا 250 گرم پودر کوکی داشته باشید. کوکی های خرد شده را در یک کاسه بزرگ بریزید و پنج قاشق غذا خوری (72 گرم) کره ذوب شده به آن اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند. مخلوط غلیظ و کاملا مرطوب خواهد بود. سعی کنید تکه های بزرگ را بشکنید و سپس طبق دستور ادامه دهید.

دستور تهیه پای با فیلینگ موز و کره بادام زمینی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.