طرز تهیه کاپ کیک ساده هویج

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه یک نوع کاپ کیک هویج آشنا کنیم که تهیه آن بسیار آسان و البته جذاب خواهد بود.
شنبه، 13 اسفند 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کاپ کیک ساده هویج

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک هویج

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره (الک شده) یک و یک سوم پیمانه (166 گرم)
بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
جوش شیرین یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک دوم قاشق چای خوری
دارچین آسیاب شده یک قاشق چای خوری
زنجبیل آسیاب شده سه چهارم قاشق چای خوری
جوز هندی آسیاب شده یک چهارم قاشق چای خوری
روغن گیاهی یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر)
شکر قهوه ای روشن یا تیره بسته بندی شده یک پیمانه (200 گرم)
تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده دو عدد
سس سیب شیرین نشده، خامه ترش یا ماست ساده، به دمای اتاق رسیده یک سوم پیمانه (80 گرم)
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
هویج پوست کنده و رنده شده (حدود سه عدد هویج بزرگ) یک و نیم پیمانه (200 گرم)
افزودنی اختیاری: گردو خرد شده و کشمش سه چهارم پیمانه


مواد لازم برای تهیه پوشش پنیر خامه ای

مواد غذایی مقدار
پنیر خامه ای پر چرب، نرم شده در دمای اتاق هشت اونس (224 گرم)
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک دوم پیمانه (115 گرم)
شکر قنادی سه پیمانه (360 گرم)
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
نمک یک هشتم قاشق چای خوری
تزیین اختیاری: رویه هویج شکلاتی سفید و  گردوی ریز خرد شده به مقدار لازم


طرز تهیه کاپ کیک ساده هویج

طرز تهیه کاپ کیک هویج بسیار آسان است و از آن دسته کاپ کیک های خوشمزه ای است که باید حتما برای یکبار هم که شده آن را در منزل درست کنید و طعم و مزه آن را امتحان کنید. این کاپ کیک واقعا حرف ندارد مخصوصا بافت آن که بسیار عالی ست. شما با استفاده از این آموزش ساده آشپزی به تنهایی در منزل می توانید آن را به صورت مرحله به مرحله درست کنید. در ادامه با طرز تهیه کاپ کیک ساده کیک هویج همراه باشید.

برای تهیه این کاپ کیک ها در کل به دو ساعت زمان نیاز داریم که پانزده دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، بیست و دو دقیقه برای پخت و الباقی برای خنک کردن و تزئین صرف می شود. همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم دوازده عدد کاپ کیک تهیه کنیم.

مرحله اول: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود. در ادامه یک قالب مافین 12 فنجانی را با کپسول کاپ کیک می پوشانیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
یک و یک سوم پیمانه (166 گرم) آرد، یک قاشق چای خوری بکینگ پودر، یک دوم قاشق چای خوری جوش شیرین، یک دوم قاشق چای خوری نمک، یک قاشق چای خوری دارچین، سه چهارم قاشق چای خوری زنجبیل و یک چهارم قاشق چای خوری جوز هندی را در یک کاسه بزرگ می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
در این مرحله یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر) روغن، یک پیمانه (200 گرم) شکر قهوه ای، دو عدد تخم مرغ، یک سوم پیمانه (80 گرم) سس سیب و یک قاشق چای خوری عصاره وانیل را با همزن مخلوط می کنیم تا ترکیب شوند و سپس یک و نیم پیمانه (200 گرم) هویج را به موادمان اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن هم  می زنیم.

طرز تهیه کاپ کیک ساده هویج

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد تر و مواد خشک (درست کردن مایه کیک)
مواد تر را داخل مواد خشک الک شده می ریزیم و با همزن ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند.
نکته: مایه کیک کمی غلیظ خواهد شد.

مرحله پنجم: ریختن مایه کاپ کیک در قالب
مایه کیک به دست آمده را با استفاده از یک قاشق داخل قالب هایی که با کپسول پوشانده ایم می ریزیم و فقط سه چهارم ظرفیت آن ها را پر می کنیم تا از هنگام پخت سر ریز نشوند.

طرز تهیه کاپ کیک ساده هویج

مرحله ششم: پخت کاپ کیک ها
فر را داخل فر می گذاریم و کاپ کیک ها را به مدت 21 تا 23 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی که در مرکز آن ها فرو کرده ایم تمیز بیرون بیاید می پزیم.
نکته: با این مقدار مایه کیک حدود 30 عدد مینی کاپ کیک خواهیم داشت که با همان دمای فر حدود 12 تا 13 دقیقه می پزیم.

طرز تهیه کاپ کیک ساده هویج

مرحله هفتم: خنک کردن کاپ کیک ها
بعد از سپری شدن مدت زمان پخت کاپ کیک ها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کمی در قالبشان بمانند و خنک شوند سپس از قالب بیرون می آوریم و روی توری سیمی می چینیم تا قبل از فراست کردن کاملا خنک شوند.

مرحله هشتم: آماده کردن فراستینگ
در همین حین که کاپ کیک ها خنک می شوند، فراستینگ را درست می کنیم. پس در یک کاسه بزرگ و با استفاده از همزن دستی یا برقی، هشت اونس (224 گرم) پنیر خامه ای و یک دوم پیمانه (115 گرم) کره را با سرعت بالا باهم مخلوط می کنیم تا یکدست و کرم رنگ شوند.
در ادامه سه پیمانه (360 گرم) شکر قنادی، یک قاشق چای خوری عصاره وانیل و یک هشتم قاشق چای خوری نمک را اضافه می کنیم و با سرعت کم به مدت سی ثانیه هم می زنیم و سپس سرعت همزن را افزایش می دهیم و دو دقیقه دیگر هم می زنیم.

مرحله نهم: مونتاژ کردن کاپ کیک ها
تا کاپ کیک ها به طور کامل خنک شوند، روی فراستینگ را بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا غلیظ شود. اگر قصد دارید فرستینگ را داخل قیف بریزید و روی کاپ کیک ها پایپ کنید این کار ایده خوبی است چون فراستینگ پنیر خامه ای سرد شکل خود را بهتر حفظ می کند.
 
حالا کاپ کیک های خنک شده را با فراستینگ پنیر خامه ای و مقداری گردوی خرد شده تزئین می کنیم.
نکته: اگر می خواهید فراستینگ را داخل قیف بریزید و بعد روی کاپ کیک ها پایپ کنید توصیه می کنم از ماسوره Ateco 808 استفاده کنید.

مرحله آخر: سرو و نگهداری کاپ کیک ها
کاپ کیک های تزئین شده را در یک ظرف مناسب می چینیم و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم و باقی مانده کاپ کیک ها را می پوشانیم و می توانیم آن ها را تا پنج روز در یخچال نگهداری کنیم.

در آخر به نکاتی جهت بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
دستورالعمل تهیه کاپ کیک از قبل: کاپ کیک های ساده را می توانید از یک روز قبل تهیه کنید، روی آن ها را بپوشانید و در دمای اتاق یا در یخچال نگهداری کنید. فراستینگ را نیز می توانید از 1 روز قبل تهیه کنید و روی آن را بپوشانید و در یخچال نگهداری کنید. اگر بعد از گذاشتن در یخچال فراستینگ غلیظ یا سفت شد، آن را یک دقیقه با همزن بزنید تا شل شود.

دستورالعمل انجماد: کاپ کیک های روکش شده یا بدون فراست را می توانید 2 تا 3 ماه منجمد کنید. برای یخ زدایی هم کافی است یک شب در یخچال قرار دهید.

ابزارهای مورد نیاز برای تهیه دستور پخت: همزن دستی، رنده، قالب کاپ کیک، قیف یکبار مصرف یا قابل استفاده مجدد، ماسوره Ateco #808

روغن گیاهی: می توانید به جای روغن گیاهی از روغن نارگیل ذوب شده و کمی خنک شده استفاده کنید. اگر از روغن نارگیل ذوب شده استفاده می کنید، ضروری است که همه مواد مورد استفاده در مایه کاپ کیک به دمای اتاق برسند.

سس سیب / خامه ترش / ماست: می توانید از هر یک از این گزینه های گفته شده استفاده کنید، اما پیشنهاد من سس سیب است زیرا طعم خوبی به کاپ کیک ها می دهد. همچنین می توانید به جای آن از همان مقدار آناناس له شده و کنسرو شده استفاده کنید (نیازی به گرفتن آب آن نیست).

هویج: از هویج هایی که از قبل رنده کرده اید استفاده نکنید زیرا کاملا خشک هستند. حتما از هویج‌های بزرگ و تازه ی خرد شده استفاده کنید تقریبا نیاز به یک و نیم پیمانه (200 گرم) هویج خرد شده مرطوب نیاز دارید. حتی می توانید به جای هویج از سیب یا کدو سبز رنده شده استفاده کنید.

طرز تهیه هویج شکلاتی سفید (برای تزئین): در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو (مقاوم در برابر حرارت)، 4 اونس (113 گرم، معمولاً 1 نوار) ​​شکلات سفید بریزید و به مدت 20 ثانیه در مایکروویو قرار دهید و ذوب کنید و بعد از چند ثانیه هم بزنید تا کاملا یکدست شود. حالا شکلات ذوب شده را بین دو کاسه تقسیم کنید (نگران نباشید که آن ها کاملاً مساوی شوند). یک کاسه را با رنگ خوراکی ژله ای نارنجی و دیگری را با رنگ خوراکی ژله ای سبز، رنگ کنید. (از رنگ خوراکی ژله ای استفاده کنید زیرا رنگ خوراکی مایع می تواند قوام را تغییر دهد. من نام تجاری AmeriColor را پیشنهاد می کنم.) هر دو را داخل قیف بریزید و روی یک ورقه پخت سیلیکونی یا کاغذ روغنی، شکلات آب شده نارنجی را به شکل هویج بریزید، سپس شکلات آب شده سبز را به صورت ساقه روی قسمت بالای هویج بریزید. کاغذ روغنی را حداقل 15 دقیقه در یخچال بگذارید تا هویج های شکلاتی سفت شوند. هویج‌های شکلاتی سفید وقتی به دمای اتاق برمی ‌گردند نرم می‌شوند، بنابراین اگر این کیک‌ها را از قبل درست کرده‌اید، حتماً آن‌ها را در یخچال نگهداری کنید تا نزدیک به زمان سرو کاپ کیک ها را تزئین کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.