ثبت نام و نحوه ورود به متاورس

در این مقاله قصد داریم در مورد ثبت نام و نحوه ورود به متاورس اطلاعات مفید وبه روزی را در اختیار شما قرار دهیم.
شنبه، 30 ارديبهشت 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
ثبت نام و نحوه ورود به متاورس
در این مقاله قصد داریم در مورد ثبت نام و نحوه ورود به متاورس اطلاعات مفید  و به‌روزی را در اختیار شما قرار دهیم. این روزها ثبت نام و نحوه ورود به متاورس دغدغه بسیاری از افراد است. چگونه وارد متاورس شویم؟ این سؤالی است که همه از زمانی که فیس بوک اعلام کرد نام شرکت مادر خود را بهMeta Platforms Inc تغییر نام می‌دهد، می‌پرسند.

فیس بوک رفته‌رفته تمرکز خود را بر روی عینک‌های هوشمند، هدست‌های واقعیت مجازی و تماس‌های ویدیویی شبیه به زندگی واقعی از طریق اینترنت قرار داده است. بنابراین Metaverse یک گام فراتر از دنیای رسانه‌های اجتماعی دوبعدی است و به سمت یک محیط تعاملی دیجیتالی واقعیت افزوده می‌رود.

متا قصد ندارد پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود مانند برنامه‌های واتس اپ، اینستاگرام و فیس بوک را تغییر دهد؛ اما بر ایجاد دنیای دیجیتال از طریق Metaverse تمرکز دارد. اگر شرکت متا و تیم زاکربرگ بتوانند آن را به‌خوبی اجرا کنند، Metaverse در را برای فرصت‌های کاری، اجتماعی و بازی‌های جدید باز می‌کند.

درهای جدیدی که بدون شک بر تمام ابعاد زندگی روزمره انسان‌ها تأثیرگذار خواهد بود. آیا متا می‌تواند این کار را انجام دهد؟ ثبت نام و نحوه ورود به متاورس چگونه است؟ چه کارهایی در متاورس می‌توان انجام داد؟ برای آشنایی بیشتر با ثبت نام و نحوه ورود به متاورس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.
 

متاورس چیست؟

قبل از بررسی ثبت نام و نحوه ورود به متاورس باید با مفهوم و ایده متاورس آشنا شویم. Metaverse به‌عنوان یک مفهوم برای اولین بار توسط نیل استفنسون در رمان برف سقوط (۱۹۹۲) ابداع شد، جایی که او محیطی موازی با اینترنت را تصور کرد که در آن افراد می‌توانند از آواتارها برای تعامل با یکدیگر استفاده کنند.

این اساساً همان چیزی است که فیس بوک سعی کرده است از طریق پروژه Metaverse خود انجام دهد. ایده متاورس به‌قدری شبیه به رمان استفنسون بود که وی بعدها مجبور شد برای روشن شدن اینکه به هیچ وجه در این پروژه دخالتی نداشته است، به‌صورت آنلاین این ادعا را رد کند.

ایده یک جهان مجازی که در آن افراد بتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند، چیز جدیدی نیست. پلتفرم‌هایی مانند Habbo Hotel (2000) و Second Life (2003) قبلاً یک دنیای مجازی ایجاد کرده‌اند که آواتارها می‌توانند به‌صورت رایگان در آن عضو شده و باهم تعامل کنند؛ اما با توجه به افزایش بازی‌های آنلاین، واقعیت افزوده و مجازی به جریان اصلی تبدیل شد و اصطلاح Metaverse توجه بیشتری را به خود جلب کرد.

بنابراین علاقه‌مندان بیشتری به دنبال راه‌هایی برای ورود به متاورس و به دست آوردن اطلاعاتی در مورد ثبت نام و نحوه ورود به متاورس هستند.

امروزه پلتفرم‌هایی مانند Decentraland قصد دارند دنیایی غیرمتمرکز ایجاد کنند که در آن کاربران نیز به همراه سرمایه‌گذاران، خالق پروژه‌ها، نقشه‌ها و آواتارهای خود هستند. ساخت خانه‌ها و محله‌ها با استفاده از بلاک چین برای انجام تراکنش‌های نهایی رایگان است. پلتفرم‌ها همچنین در حال ایجاد ارز دیجیتال خود هستند و کاربران می‌توانند از آن برای خرید دارایی‌های دیجیتالی استفاده کنند. دارایی دیجیتالی که می‌تواند یک کاراکتر یا یک قطعه زمین به‌عنوان NFT باشد.

بنابراین، به‌طور خلاصه امروزه یک متاورس وجود ندارد. با این حال، همه آن‌ها در مراحل اولیه توسعه هستند. دنیایی که در آن کاربران می‌توانند از تعامل سه‌بعدی و همه جانبه در زمان واقعی با یکدیگر در یک جهان مجازی استفاده کنند، هنوز هم سناریویی است که فناوری امروزی برای محقق کردن آن، مجهز نیست؛ اما در چند ماه گذشته، ما شاهد پیشرفت‌های نوآورانه زیادی در دنیای Metaverse بوده‌ایم. امیدواریم که بتوانیم در چند ماه آینده یک متاورس تمام عیار و به‌راحتی در دسترس داشته باشیم.

 
ثبت نام و نحوه ورود به متاورس


 

تجهیزاتی که برای وارد شدن (ثبت نام و نحوه ورود به متاورس) به متاورس به آن‌ها نیاز دارید

دسترسی به متاورس به تجهیزات فنی زیادی نیاز ندارد. شما می‌توانید با یک گوشی هوشمند به متاورس دسترسی داشته باشید، اگرچه با در اختیار داشتن تنها یک گوشی، ممکن است به ویژگی‌های محدودی دسترسی داشته باشید.

سایر وسایلی که نیاز دارید شامل موارد زیر است:

  • یک کامپیوتر: اگر می‌خواهید فراتر از قابلیت‌های یک گوشی هوشمند با متاورس تعامل داشته باشید، یک کامپیوتر با گرافیک و حافظه خوب می‌تواند به شما کمک کرده و تجربه کاربری بسیار بهتری را برای شما رقم بزند.
  • کنسول بازی: یک کنسول بازی برای دسترسی به متاورس ضروری نیست؛ اما اگر بخواهید تجهیزات دیگری مانند میکروفون و هدست واقعیت مجازی (VR) را متصل کنید، می‌تواند مفید باشد. یک کنسول بازی می‌تواند امکاناتی را برای شما فراهم کند که بیشترین تعامل را با دنیای متاورس تجربه کنید.
  • هدست واقعیت مجازی: برای ورود به دنیای متاورس سه‌بعدی، به یک هدست واقعیت مجازی و کنترلرهای دستی نیاز دارید. این هدست دارای دو صفحه نمایش و یک بلندگو برای صدا است.
  • عینک واقعیت افزوده (AR): عینک‌های واقعیت افزوده شبیه عینک‌های معمولی هستند و می‌توانید از آن‌ها برای بهبود تجربه واقعیت مجازی استفاده کنید. عینک‌ها پوشش‌های دیجیتالی را به اشیاء دنیای واقعی تصویر می‌کنند.
در حالی که برای ورود به متاورس به چیزی بیش از یک کامپیوتر یا گوشی هوشمند نیاز ندارید، تجهیزات اضافی می‌تواند تجربه مجازی شما را بهبود بخشد. با گسترش متاورس، تجهیزات جدید در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.
 

انواع آواتارها در متاورس

آواتار یکی از مهم‌ترین موارد برای دسترسی به متاورس است. آواتار می‌تواند شبیه شما یا چیزی باشد که شما انتخاب می‌کنید. آواتار شما منعکس‌کننده خصوصیات و ویژگی‌های شما و چیزهایی که دوستشان دارد خواهد بود. آواتار هویت دیجیتال شما است که می‌تواند ثابت یا متحرک باشد.
 

همه جهان‌های متاورس از یک نوع آواتار استفاده نمی‌کنند، بنابراین خوب است انواع مختلف آن را بشناسید:

  • 2D: آواتار ۲ بعدی تخت است و در محیط‌های ۲ بعدی استفاده می‌شود. از آن‌ها قبلاً در رسانه‌های اجتماعی و سایر سیستم عامل‌ها استفاده کرده‌اید.
  • سه‌بعدی: یک آواتار سه‌بعدی از زوایای مختلف قابل مشاهده است. واقعی‌تر است و به نحوی طراحی شده است که یک کپی از خصوصیات و ویژگی‌های ظاهری کاربر باشد.
  • VR: آواتار VR یک اجرای تمام بدن و زنده از کاربر است؛ اما تنها نیم‌تنه بالایی بدن را شامل می‌شود. این آواتار فاقد اندام تحتانی است؛ اما اندام‌های فوقانی آن بر اساس ظاهر خود شما ساخته‌شده و نمایش داده می‌شود.
  • تمام بدن: آواتار تمام بدن هم بالاتنه و هم پایین تنه را شامل می‌شود. این نوع از آواتارها در حال حاضر در بسیاری از جهان‌های متاورس مورد استفاده نمی‌گیرند؛ اما در آینده ممکن است کاربردهای گسترده‌تری داشته باشند.
شما می‌توانید آواتار خود را سفارشی کنید و ویژگی‌های خود را در هر زمان که بخواهید، تغییر دهید. ممکن است لازم باشد آواتار خود را برای جهان‌های متاورس مختلف تغییر دهید. برخی از جهان‌های متاورس ممکن است فقط برای آواتارهای نیمه بدن یا دوبعدی سازگار باشند و از آواتارهای تمام بدن و سه‌بعدی پشتیبانی نکنند.

 
ثبت نام و نحوه ورود به متاورس

در متاورس چه کارهایی می‌توانید انجام دهید؟

اگرچه متاورس هنوز در حال توسعه است؛ اما هم‌اکنون نیز گزینه‌های زیادی برای انجام دادن در این پلتفرم در دسترس است. از بازی گرفته تا برگزاری و شرکت در کنسرت و حتی کار و درآمدزایی در متاورس. با کسب اطلاعات در خصوص ثبت نام و نحوه ورود به متاورس، فرصت‌هایی برای کشف دنیاهای موجود پیدا خواهید کرد.
 

در متاورس تجارت کنید

با گسترش متاورس، مشاغل بیشتری در دسترس خواهند بود. اکثر مشاغل جدید به دانش فنی نیاز دارند. با این حال، مشاغلی نیز وجود دارند که نیاز به دانش فنی و تجربه کاری بالا ندارد.

برخی از مشاغل موجود در متاورس به شرح زیر هستند:

  • راهنمای تور مجازی
  • طراح مد مجازی
  • مدیریت جوامع و انجمن‌ها
  • مهندسی نرم‌افزار
  • قصه‌گوها و راوی‌ها
  • مدل‌سازهای سه‌بعدی
  • مدیران رویدادها و ایونت‌ها
همان‌طور که متاورس به رشد خود ادامه می‌دهد، تنوع مشاغل موجود در فضای مجازی نیز افزایش می‌یابد.
 

بازی کنید

محبوبیت بازی‌های Metaverse در چند سال گذشته به‌شدت افزایش یافته است، چرا که این بازی‌ها با تمام بازی‌های دیگر متفاوت هستند و تجربه کاربری بسیار لذت‌بخش‌تری را به کاربر منتقل می‌کنند. ضمن اینکه کاربران می‌توانند با بازی کردن کسب درآمد کنند.
 

برخی از بازی‌های محبوب متاورس عبارت‌اند از:

  • Fortnite: این بازی رویدادهای دیجیتالی مانند کنسرت را به همراه بازی‌های بتل رویال ارائه می‌دهد.
  • Minecraft: این بازی به کاربران اجازه می‌دهد تا دنیاها را بسازند و از دنیاهای خود در برابر هیولاها و مزاحمان محافظت کنند.
  • Roblox: این بازی انواع بازی‌های چند نفره تعاملی را ارائه می‌دهد. این پلتفرم از یک ارز دیجیتال به نام Robux استفاده می‌کند که در صورت داشتن شرایط خاصی مانند سن و درآمد Robux می‌توانید آن را به ارز واقعی تبدیل کنید.
  • Axie Infinity
  • SandBox
  • Sorare
  • Illuvials
  • AlienWorlds
  • Splinterlands
  • Farmer’s World
  • Plants Vs Undead
  • My Neighbor Alice
  • Metastrike

در رویدادها شرکت کنید

متاورس کنسرت‌ها، نمایشگاه‌های تجاری و رویدادهای شرکتی را میزبانی می‌کند. می‌توانید نمایشگاه‌های کار، فارغ‌التحصیلی مجازی و رویدادهای بازی را میزبانی کرده یا در این مراسم‌ها شرکت کنید، بدون اینکه از اتاق خود خارج شده باشید! میزبانی و شرکت در رویدادهای مجازی بسیار راحت است، زیرا نیازی به فضای بزرگ یا محدودیت حضور ندارد.
 

خریدوفروش دارایی‌های دیجیتال

متاورس فرصتی برای خریدوفروش دارایی‌های زیر است:

  • هنر
  • کارت‌های تجاری
  • فیلم
  • موسیقی
  • املاک و مستغلات
  • محصولات و خدمات
  • برندسازی
شما می‌توانید این دارایی‌ها را با توکن‌های غیرقابل تعویض یا همان NFTها (یک ارز دیجیتالی که در دنیای مجازی استفاده می‌شود) خریداری کرده یا بفروشید.

بیایید با درک الزامات، فرآیند ثبت نام و نحوه ورود به متاورس را ساده کنیم

اکثر کارشناسان موافق‌اند که متاورس در حال حاضر در مراحل اولیه خود است؛ اما به‌سرعت در حال رشد است تا به آینده فناوری تبدیل شود. الزامات دسترسی به متاورس با نیازهای کنونی متفاوت خواهد بود.

یک تجربه متاورس واقعی به مشخصات سخت‌افزاری سیستم رایانه شما بستگی دارد. یک کامپیوتر پیشرفته که برای پشتیبانی از واقعیت مجازی پیکربندی شده باشد و دارای تأخیر و لگ پایینی باشد، بسیار مورد توصیه است.

حداقل سیستم پیشنهادی برای یک تجربه نسبتاً مناسب، سیستمی با حداقل ۳.۵ گیگاهرتز CPU و کارت گرافیک 4G است. در متاورس، کاربران می‌توانند به پخش زنده بازی‌ها، مسابقات، رویدادها، کنفرانس‌های ویدیویی و غیره دسترسی داشته باشند، بنابراین یک پهنای باند خوب در حد ۲ گیگابیت بر ثانیه، مطمئناً یکی از پیش‌نیازهای اساسی است. برای نیازهای صوتی نیز به یک هدفون مجهز به سیستم حذف نویز با میکروفون داخلی و یک عینک واقعیت مجازی نیاز خواهید داشت که قبلاً توضیح داده شد.
 

کیف پول رمزنگاری‌شده


ثبت نام و نحوه ورود به متاورس


متاورس بر روی Crypto economy که متشکل از NFها یا ارزهای سفارشی خاص آن پلتفرم است، اجرا می‌شود. بنابراین برای ثبت نام و نحوه ورود به متاورس باید ابتدا یک کیف پول ارز دیجیتال رمزنگاری‌شده بسازید.
 

آواتارها

کاربران برای حرکت در پلتفرم VR در متاورس از آواتارهای خود استفاده می‌کنند. همه پلتفرم‌ها قوانین خاص خود را در مورد آواتارهای پشتیبانی‌شده دارند.
 

ثبت نام و نحوه ورود به متاورس؛ چگونه یک آواتار بسازیم؟

ثبت نام و نحوه ورود به متاورس، پس از طی کردن مراحل ثبت نام در وب‌سایت که در ادامه مفصل توضیح داده خواهد شد، با ساختن آواتار آغاز می‌شود. چندین گزینه برای ایجاد آواتار وجود دارد. برخی از جهان‌های متاورس به شما اجازه می‌دهند آواتار خود را در پلتفرم‌هایشان ایجاد کنید. برنامه‌های زیادی برای سفارشی‌سازی آواتار در دسترس هستند یا در حال توسعه هستند.

در این مرحله آواتارهایی را خواهید یافت که امکان ایجاد آواتارهای بازی و موارد دیگر را برای دنیای تجاری یا اجتماعی فراهم می‌کنند. قیمت‌ها بسته به برنامه و ویژگی‌های ارائه‌شده متفاوت خواهد بود.
 

چگونه وارد Edverse - متاورس شویم؟

برای آغاز فرآیند ثبت نام و نحوه ورود به متاورس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به وب‌سایت متاورس موردنظر خود بروید؛ برای مثال، اگر می‌خواهید در متاورس سندباکس یا دسنترالند ثبت نام کنید، به وب‌سایت‌شان مراجعه کنید.
  • به دنبال گزینه‌های ثبت نام مانند START EXPLORING، Play Now و Sign up بگردید.
  • نوع حساب خود را برای ثبت نام به‌عنوان مهمان Play as a guest یا بازی با کیف پول Play using your Wallet انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب نوع حساب، فرم را با اطلاعات مورد نیاز پر کنید.
  • اکنون با OTP ارسال‌شده به ایمیل‌تان را تأیید کنید.
  • کیف پول مختص هر جهان را به متاورس موردنظر متصل کنید؛ برای مثال، کیف پول اختصاصی متاورس دیسنترالند، کیف پول Metanask و ارز MANA است.
  • هنگامی‌که حساب خود را تأیید کردید، می‌توانید وارد متاورس شوید.
  • در مرحله آخر Avtar خود را انتخاب کرده و وارد Metaverse شوید.
 

سیستم مورد نیاز توصیه‌شده برای شروع ثبت نام و نحوه ورود به متاورس به شرح زیر است:

  • سیستم عامل ویندوز ۱۰ نسخه ۶۴ بیتی
  • پردازنده AMD Ryzen 5 3600X @ 3.8 GHz یا Intel Core i7-7700 @ 3.6 GHz (پشتیبانی از AVX، AVX2 و SSE 4.2)
  • رم ۱۶ گیگابایت (حالت دو کاناله)
  • کارت گرافیک AMD RX Vega 64 ۸ گیگابایت یا NVIDIA GeForce GTX 1080 ۸ گیگابایت

سخن پایانی

در این مقاله در مورد ثبت نام و نحوه ورود به متاورس صحبت کردیم. متاورس آینده فضای مجازی است و تمام ابعاد زندگی بشر را دگرگون خواهد کرد، بنابراین مهم است که اطلاعات جامع و به‌روزی در مورد ثبت نام و نحوه ورود به متاورس در اختیار داشته باشید.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.