نگاهی به تاثیر حجامت در درمان آلرژی

با انجام حجامت آلرژی و حجامت عام به‌سرعت و با کمترین هزینه‌ها می‌توان مشکلات خطرناک ناشی از آلرژی را با راحتی درمان کرد.
يکشنبه، 4 تير 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
نگاهی به تاثیر حجامت در درمان آلرژی
آلرژی یا همان حساسیت، مشکل بسیاری از مردم دنیا است. این بیماری در اثر واکنش شدید سیستم ایمنی به یک ماده خاص پدید می‌آید. آلرژی معمولاً خفیف است و مشکلات خفیفی را ایجاد می‌کند؛ اما در برخی از مواقع می‌تواند خطرآفرین باشد.

متخصصان طب سنتی با خون‌گیری از بین دو کتف یا همان حجامت و استفاده از حجامت آلرژی توانسته‌اند آلرژی را درمان کنند. در این مقاله از سایت راسخون نگاهی به تأثیر حجامت در درمان آلرژی انداخته‌ایم. پس با ما همراه باشید.

علائم و عوارض آلرژی شدید

علائم و عوارض آلرژی شدید بسیار آزار دهنده هستند. آلرژی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که در قرن کنونی بسیاری از مردم دنیا با آن روبه‌رو هستند. تحقیقات نشان می‌دهند که حدود یک‌سوم از مردم دنیا از مشکلات ناشی از آلرژی رنج می‌برند.

رنج ناشی از آلرژی در بسیاری از مواقع گذرا است. در برخی از موارد ممکن است مشکلات جدی‌تری نظیر آنافیلاکسی یا بیماری بیش دفاعی را ایجاد کند. این بیماری بسیار خطرناک ممکن است باعث مرگ فرد شود.

ممکن است آلرژی در هنگام استفاده از یک ماده غذایی، قرارگرفتن در معرض یک ماده شیمیایی و مصرف برخی از داروها ایجاد شود. البته برخی از افراد مبتلا به حساسیت فصلی هستند. این افراد نسبت به گرده‌افشانی برخی از گل‌ها و درختان خاص حساسیت دارند و با علائم آلرژی روبه‌رو می‌شوند.

آلرژی زمانی ایجاد می‌شود که سیستم ایمنی بدن فرد در مقابل ورود یک ماده خاص از خود واکنش نشان می‌دهد. سیستم ایمنی در این مواقع ماده وارد شده را مضر تلقی می‌کند و سعی در ترشح هیستامین دارد. سیستم ایمنی معمولاً در مقابل آلرژن‌های مختلف از خود واکنش نشان می‌دهد.

از جمله این آلرژن‌ها می‌توان به نیش حشرات و زنبور، برخی از مواد غذایی، داروهای خاص نظیر پنی‌سیلین، گرده‌افشانی گل‌وگیاه، برخورد با حیوانات خانگی و موارد بسیار دیگر اشاره کرد.

درصورتی‌که آلرژی فرد خفیف باشد ممکن است مشکلات زیر برای وی ایجاد شوند:

  • خارش و کهیر پوستی
  • خارش گلو
  • آبریزش بینی
  • درد و اسپاسم شکمی
  • ایجاد حالت تهوع
البته درصورتی‌که آلرژی برای مدت بیشتری ادامه پیدا کند به آلرژی مزمن تبدیل می‌شود. اگر بدن فرد برای مدت‌زمان بیشتری در معرض ماده محرک و حساسیت‌زا قرار بگیرد؛ سیستم ایمنی به‌شدت نسبت به آن ماده حساس می‌شود و آلرژی شدید ایجاد می‌شود.
 

آلرژی مزمن و شدید مشکلات بسیار بیشتری را ایجاد می‌کند که در زیر به برخی از علائم آن اشاره می‌کنیم:

  • ایجاد تورم در سیستم تنفسی
  • تورم در بافت‌های ریه و ایجاد آسم
  • آنافیلاکسی
در صورت درمان‌نشدن و قرارگرفتن مداوم در معرض ماده محرک و مصرف ماده حساسیت‌زا، التهابات و تورم‌ها دستگاه تنفسی و به‌خصوص ریه‌های فرد را درگیر می‌کنند و جان بیمار را به خطر می‌افتد.

در صورت پدیدآمدن آنافیلاکسی، گلو و سیستم تنفسی فرد به حدی التهاب پیدا می‌کند که هوا به‌سختی به ریه‌ها می‌رسد. این بیماری حتی فرد را با افت فشارخون و نبض روبه‌رو می‌کند. در واقع این بیماری اندام‌های حیاتی و حساس تنفس فرد را مورد حمله قرار می‌دهد که می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

راه‌های درمان آلرژِی شدید

پزشکان طب جدید و طب سنتی راه‌های مختلفی برای درمان آلرژی ارائه داده‌اند. در برخی از موارد این درمان‌ها تا حدودی می‌توانند فرد را از عوارض آن در امان نگه دارد. یکی از راه‌هایی که طب جدید برای درمان آلرژی ارائه داده است؛ استفاده از واکسن آلرژی است.

در این حالت باید ابتدا مشخص شود که فرد به چه ماده محرکی حساسیت دارد تا طبق آن ماده برای وی واکسن تزریق شود. معمولاً دوره تزریق واکسن طولانی است. در ابتدا در بازه زمانی کوتاه، 3 بار برای وی واکسن تزریق می‌شود. بعد از گذشت این دوره فرد باید در فواصل مشخص شده اقدام به تزریق کند.

این واکسن حاوی ماده‌ای است که فرد به آن حساسیت دارد. تزریق در دوره‌های مختلف باعث می‌شود تا سیستم ایمنی فرد در مقابل این ماده قرار بگیرد و به آن عادت کند. این روش معایب زیادی دارد؛ زیرا باید به‌صورت مداوم از واکسن استفاده شود و مدت‌زمان بهبودی فرد طولانی‌مدت است.
 
 
نگاهی به تاثیر حجامت در درمان آلرژی
درمان آلرژی

تقویت سیستم ایمنی با حجامت

تقویت سیستم ایمنی با حجامت امکان‌پذیر است. حجامت یکی از راهکارهای طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها است. شاید درک این موضوع برای ما سخت باشد که چگونه حجامت می‌تواند برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید باشد؟

تحقیقات ثابت کرده‌اند که استفاده از حجامت می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در مقابل انواع عفونت‌ها و آلرژی‌ها تقویت کند.

طب چینی در سالیان دور از این روش برای درمان بسیاری از دردها و مشکلات استفاده کرده است. خون یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بدن انسان است که با انتقال مواد مغذی، اکسیژن و سایر موارد موردنیاز به ادامه حیات اندام‌ها کمک می‌کند.

بسیاری از افراد با مشکل غلظت خون روبه‌رو هستند. این موضوع می‌تواند باعث ازدیاد گلبول‌های قرمز خون شود. در این حالت گردش خون به‌خوبی صورت نمی‌پذیرد و سلول‌های بدن برای فعالیت و رشد با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

در واقع عدم گردش مناسب خون در بدن انسان باعث ضعیف‌شدن سیستم ایمنی بدن وی خواهد شد. با انجام حجامت بخشی از خون ‌مرده و غلیظ از بدن فرد خارج می‌شود که این امر می‌تواند باعث گردش بهتر خون شود. هر چه سیستم ایمنی فرد قوی‌تر شود قطعاً بهتر با مواد محرک و آلرژی‌زا مبارزه خواهد کرد.

علاوه بر این، مایع لنفاوی نیز اهمیت زیادی در بدن انسان دارد. این مایع با سلول‌های اصلی اندام‌ها در ارتباط  است. انجام حجامت آلرژی و حجامت عام باعث تحریک جریان مایع لنفاوی می‌شود.

همین امر باعث تقویت سیستم اینی فرد می‌شود. حجامت باعث افزایش انرژی و نشاط در فرد خواهد شد که این موضوع به‌خودی‌خود باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

حجامت آلرژی باعث ایجاد یک التهاب در کتف فرد می‌شود و همین موضوع باعث تحریک سیستم ایمنی می‌شود. برخی از کارشناسان سیستم ایمنی فرد را مانند یک کامپیوتر در نظر گرفته‌اند که

در هنگام کارکردن ممکن است دچار ایراداتی شود. با انجام حجامت در واقع یک راه‌اندازی مجدد بر روی این رایانه انجام می‌شود که باعث تقویت سیستم ایمنی خواهد شد.
یکی از بهترین درمان‌ها برای رفع مشکل آلرژیک افراد، استفاده از روش حجامت آلرژی است که در ادامه آن را توضیح داده‌ایم.

حجامت الرژی چیست؟

امروزه بسیاری از مردم به دلایل مختلف حجامت آلرژی می‌کنند. بهترین محل حجامت آلرژی بین دو کتف در محدوده مهرهای T3 و T4 یا همان مهره‌های سوم و چهارم سینه‌ای است. روایتی از پیامبر اکرم (ص) وجود دارد که جبرئیل به وی سفارش کرده است که این محدوده را حجامت کند و حجامت بالاتر از این ناحیه موجب فراموشی و بروز مشکلات خواهد شد.

امروزه بسیاری از متخصصان طب سنتی و حتی طب جدید برای انجام حجامت آلرژی این ناحیه را انتخاب می‌کنند. جالب‌ این جا است که تحقیقات نشان داده که حجامت در این ناحیه می‌تواند عملکرد سیستم دفاعی و ایمنی بدن را تقویت کند.

محققان دریافته‌اند که تزریق واکسن برای کودکان در بین دو کتف در محل حجامت آلرژی بسیار تأثیرگذارتر از بازوی فرد است.

اما حجامت آلرژی چیست؟
حجامت آلرژی نوعی از حجامت است که با استافده از یک واکسن خانگی انام خوهد شد. با استفاده از حجامت آلرژی می‌توان تا حد بسیار زیادی آلرژی را درمان کرد و از عوارض آن کاست. استفاده از این راه بسیار ارزان‌تر از واکسن‌های موجود در بازار است و عوارض کمتری هم خواهد داشت. در ادامه چگونگی انجام این حجامت را بیان می‌کنیم.

حجامت آلرژی چگونه است؟

قبل از بیان‌کردن موضوع حجامت آلرژی چگونه است، باید بگوییم که ممکن است از نحوه انجام این عمل تعجب کنید؛ اما باید بدایند که حدود 97 درصد از افرادی که این عمل را انجام داده‌اند راضی بوده‌اند و با روش حجامت آلرژی توانسته‌اند مشکلات خود را کاملاً برطرف کنند. در این روش شما باید یک واکسن خانگی تهیه کنید.

برای تهیه واکسن باید از تمامی مواد حساسیت‌زا و غیر حساسیت‌زای موجود در منزل خود استفاده کنید. این مواد می‌تواند خوراکی و یا غیرخوراکی باشند. بعد از ریختن در ظرف باید بر روی آن‌ها آب جوش انداخته شود. مواد را به مدت یک هفته در یخچال نگهداری نمایید. پس از گذشت یک هفته دوباره بر روی آن‌ها آب جوش بریزید و سپس با یک وسیله به‌خوبی آن‌ها را بکوبید.

پس از کوبیدن و مخلوط‌کردن آن‌ها با هم باید یک قاشق مرباخوری خاک نرم موجود در جاروبرقی را در محلول بریزید. پس از این کار، آن را از صافی رد کنید و حدود 50 میلی‌لیتر از محلول را در یک شیشه کوچک بریزید و برای انجام حجامت آلرژی آماده شوید.

از تمامی مواد خوراکی موجود در منزل مانند انواع روغن، سرکه، ادویه‌جات، سوسیس و کالباس، همبرگر، تخم‌مرغ، گرده گل‌های موجود در منزل، خار و گل‌های موجود در باغچه، تنباکو و سیگار، انواع آرد، الکل، انواع گوشت، رب گوجه، شیرینیجات، ترشیجات و هر آن چیزی که در منزل دارید؛ استفاده کنید.

بهتر است از هر کدام این مواد حدود یک قاشق مرباخوری در ظرف بریزید. حتماً از مواد شیمایی به مقدار کم در واکسن خود استفاده کنید. از نفت و بنزین،  انواع ادکلن و عطر، مایع دستشویی و ظرف‌شویی، صابون و... استفاده کنید.

بعد از تهیه واکسن، در هنگام حجامت آلرژی باید این محلول توسط یک پنبه به زخم‌های شما مالیده شود. حتماً دقت داشته باشید بعد از انجام حجامت آلرژی، زخم‌های خود را پانسمان نکنید تا در فواصل مختلف از این واکسن خانگی برای زخم‌ها استفاده کنید. این عمل به باید در روز چند بار صورت پذیرد.

با انجام این راه ساده دیگر نیاز به پرداخت هزینه‌های سنگین برای واکسن‌زدن نیست. بررسی‌ها نشان داده است که استفاده از این ماده به‌هیچ‌وجه سبب بروز عفونت در زخم‌های فرد نمی‌شود. تکرار حجامت آلرژی بستگی به ‌شدت حساسیت فرد دارد؛ اما معمولاً توصیه می‌شود هر ماه یکبار و به مدت سه ماه انجام شود.

حجامت به‌خودی‌خود باعث تقویت سیستم ایمنی و سلامت بدن می‌شود. با استفاده از این واکسن تا حد بسیار زیادی آلرژی فرد درمان می‌شود. آلرژی در بسیاری از افرادی که از این روش استفاده کرده‌اند؛ بازگشتی نداشته است.

نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که برای تهیه واکسن در دفعات بعد، مواد بیشتری از نوبت قبلی ترکیب کنید. حتماً سعی کنید در این محلول از مواد محرکی که احتمال می‌دهید به آن‌ها آلرژی داشته باشید؛ استفاده کنید.  

 
نگاهی به تاثیر حجامت در درمان آلرژی


حجامت آلرژی چگونه است؟

تجربه تأثیر حجامت بر آلرژی

مطالعات بر روی یک بیمار که از سال 1379 به مدت ده سال مبتلا به رینیت آلرژی بود؛ انجام شده است. این فرد در طول ده سال به طور مداوم از مشکلات آلرژی نظیر آبریزش بینی و برخی دیگر از التهابات و علائم سرماخوردگی رنج برد. فرد در طول این سال‌ها نزد بهترین متخصصان طب سنتی در شهرهای مختلف کشور مورد مداوا قرار گرفت و انواع داروها و به‌خصوص داروهای آنتی‌بیوتیک برای وی تجویز شد.

تمامی این داروها نتوانستند تأثیر مثبتی در روند درمان این بیماری داشته باشند و علائم سرماخوردگی این فرد در این سال‌ها روبه‌افزایش بود و در اکثر روزهای سال درگیر آلرژی بود. تقریباً اکثر پزشکان طب مدرن و متخصصان هیچ‌گونه راه درمانی برای ریشه‌کنی آلرژی در فرد پیدا نکردند.

پس از ده سال با مشورت یکی از متخصصین طب سنتی یک دوره حجامت آلرژی طبق فرمول ذکر شده در بالا، یک دوره حجامت عام برای این فرد در نظر گرفته شد. حجامت‌ آلرژی و نوع عام در فاصله معین و مناسب انجام شد. پس از انجام حجامت، تمامی علائم این فرد که حدود ده سال با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کرد؛ از بین رفتند.

این بیمار در ده سال گذشته از مشکلات دیگری نظیر تنگی نفس و تعریق شدید رنج‌برده است. پس از انجام حجامت آلرژی و حجامت عام به طور شگفت‌انگیزی و بدون مصرف حتی یک دارو تمامی این مشکلات رفع شد.

این فرد یک پسر ۷ساله هم داشت که به طور مداوم از سرماخوردگی رنج می‌برد. با انجام حجامت آلرژی و حجامت عام بر روی این پسر ۷ساله، بسیاری از مشکلات وی هم بر طرف شد.

مشاهدات نشان داده است که با انجام حجامت آلرژی، برخی از مشکلات سینوسی از جمله سینوزیت و انسداد مجاری سینوسی رفع خواهد شد. این موضوع التهابات سینوس‌ها را رفع می‌کند و باعث می‌شود تا شرایط بیمار کاملاً طبیعی شود.

سخن پایانی

آلرژی یک بیماری و مشکل عام در بین مردم است که متأسفانه بسیاری از افراد آن را جدی نمی‌گیرند. این مشکل می‌تواند در برخی از موارد تهدیدکننده زندگی باشد. در بیشتر مواقع درمان قطعی برای درمان آلرژی وجود ندارد؛ اما پزشکان طب سنتی با انجام جامت آلرژی و با استفاده از واکسن خانگی بدترین نوع آلرژی‌ها را به‌صورت قطعی درمان کرده‌اند.

حتماً دقت داشته باشید حجامت آلرژی را در مراکز معتبر انجام دهید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود. شما عزیزان می‌توانید نظرات خود را دررابطه‌با حجامت و آلرژی با ما در میان بگذارید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.