کالری کیوی چقدر است؟ + ارزش غذایی

یکی از تصورات غلط در جامعه این است که فکر میکنیم پرتغال میوه ای است که بیشترین مقدار ویتامین C را در خود جای داده،در صورتی که این تصور غلط است. میوه ای که بیشترین مقادیر ویتامین C را دارد میوه کیوی می باشد. یکی دیگر از مطالبی که از کیوی باید بدانید این است که طبق تحقیقات بهتر است این میوه را با پوست میل کنید چرا که دارای خواص بسیار بالایی میباشد. در ادامه درباره خواص، ارزش غذایی، ویتامین ها و مواد معدنی کیوی صحبت کرده ایم.
دوشنبه، 24 مهر 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری کیوی چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی کیوی در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 61 کیلوکالری
کربوهیدرات 14.66 گرم
پروتئین 1.14 گرم
چربی 0.52 گرم
آب 83.07 گرم
فیبر 3.00 گرم
قند 8.99 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در کیوی در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 4.00 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 1.46 میلی گرم
ویتامین K 40.30 میکروگرم
ویتامین C 92.70 میلی گرم
تیامین (B1) 0.03 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.03 میلی گرم
نیاسین (B3) 0.34 میلی گرم
کولین (B4) 7.80میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.18 میلی گرم
ویتامین B6 0.06 میلی گرم
فولات (B9) 25.00میکروگرم
ویتامین B12 0.00 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در کیوی در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 34.00 میلی گرم
آهن 0.31 میلی گرم
منیزیم 17.00 میلی گرم
فسفر 34.00 میلی گرم
پتاسیم 312.00 میلی گرم
سدیم 3.00 میلی گرم
روی 0.14 میلی گرم
مس 0.13 میلی گرم
منگنز 0.10 میلی گرم
سلنیم 0.20 میکروگرم
 

کیوی برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
برای پوست مفید است
برای شادابی و سلامتی پوست وجود ویتامین C و E و آنتی اکسیدان ها ضروری می باشند. کیوی دارای ویتامین های C و E، فیبر و آنتی اکسیدان است. وجود این مواد در کیوی سبب گردیده تا این میوه به یک ملین عالی تبدیل گردد. مصرف مکرر آب این میوه، سبب دفع سموم و مواد اضافی از بدن میگردد بنابراین، موجب داشتن پوستی سلامت و درخشان می شود. ویتامین E موجود در کیوی سبب مرطوب نگر داشتن پوست بدن میگردد و همین امر موجب انعطاف پذیری و جوان ماندن پوست میشود.
 
کمک به سفتی پوست
با بالا رفتن سن در آدمی، سفتی  پوست به مرور زمان کم تر می شود و ما مجبوریم برای سلامت آن، کارهای متعددی انجام دهیم، مثل روی آوردن به داروهای گیاهی گران قیمت و انواع جراحی. ولی پیشنهاد ما به شما به جای این همه اقدامات گران قیمت استفاده از میوه کیوی می باشد. میتوانید کیوی را له کنید و آن را روی پوست بمالید تا مواد مغذی مهم به لایه های دوم پوست  برسد و موجب سفتی آن گردد. ویتامین C که به مقدار زیاد در کیوی پیدا می شود، یک ماده اساسی برای تولید کلاژن می باشد. کلاژن، نوعی پروتئین می باشد که برای سفتی و انعطاف پذیری پوست ضروری است. هم چنین ویتامین C به درمان خراش و بریدگی ها هم کمک می کند. علاوه بر این، از زبر شدن پوست هم جلوگیری می کند. بنابراین، استفاده از ماسک کیوی در فصل زمستان، راه حل مناسبی برای از بین بردن پوست خشک و پوسته پوسته است.
 
جلوگیری از آسیب های خورشید با کیوی
کیوی، غنی از اسیدهای آمینه و ویتامین C است که در مقابل اشعه های مضر آفتاب از پوست محافظت میکنند و از آفتاب سوختگی جلوگیری می کنند. علاوه بر این، خاصیت خنک کننده میوه کیوی، سبب خنک شدن ناحیه آسیب میشود و آن را تسکین می دهد. برای درمان سریع، میتوانید چند تکه کیوی را روی ناحیه آفتاب سوخته بگذارید، تا درمانی خنک کننده داشته باشید.
 
کمک به افزایش زیبایی
یکی دیگر از مزیت های ویتامین C ای که در کیوی وجود دارد کمک به روشن شدن رنگ پوست است. یکی از دگیی هایی که آدمی با آن مواجه است بخصوص بانوان تیرگی زیر چشم ها می باشد. امروزه همه به دنبال رفع این مشکل می باشند و برای درمان آن دست به دامن محصولات مراقبتی گان قیمت میشوند، اما شما به راحتی میتوانید با چند تکه از میوه کیوی این مشکل را رفع کنید. برای این کار چند تکه از میوه کیوی را روزانه به مدت 10 الی 15 دقیقه روی چشم خود گذاشته و بعد از گذشت زمان صورت خود را آب ولرم بشورید. تکرار این کار به مرور زمان موجب روشن شدن تیرگی ها و رفع آن ها می شود.
 
برای مبارزه با ریزش مو
میوه کیوی به خاطر داشتن ویتامین های C و E سبب حفظ سلامت مو و هم چنین مانع از ریزش آن میگردد.کیوی علاوه بر داشتن این وتامین ها  دارای مواد معدنی مثل منیزیم، روی و فسفر است که موجب تحریک گردش خون شده و در نتیجه، رشد مو را سریع تر می کند.
 
برای رفع خشکی و زبری موی سر
اگر موهای خشک و زبری دارید پیشنهاد ما برای رع این مشکل استفاده از روغن میوه کیوی می باشد چرا که غنی از  اسیدهای چرب امگا3 می باشد. این روغن بدون سنگین کردن مو سبب آبرسانی مو میگردد.
 
برای جلوگیری از سفیدی زود رس موی
یکی از مواد معدنی که مانع از سفید شدن مو میشود ماده مس است. مس سبب حفظ رنگ طبیعی مو شده و از سفید شدن زود هنگام مو جلوگیری می کند.
 
جلوگیری از اختلالات تنفسی
مصرف کیوی به افرادی که دچار اختلالات تنفسی هستند توصیه می شود چرا که کیوی دارای مقادیر بالای ویتامین C است. این ویتامین موجب تسکین لوله تنفسی میگردد و علائمی هچون خس خس و گرفتگی بینی را کنترل می کند.
 
کنترل دیابت
کیوی به خاطر داشتن فیبر بالا و فروکتوز می تواند یک گزینه مناسب برای افراد دیابتی باشد تا با خیال راحت آن را مصرف کنند. علاوه بر این کیوی دارای  اینوسیتول می باشد، آنزیمی که به سبب کنترل سطح قند خون می شود.
 
سلامت استخوانها
اگر شما هم دارای استخوان های ضعیف و شکننده هستید پیشنهاد شما به شما این است که میوه کیوی را به لیست مواد غذایی خود اضافه کنید. هم چنین کیوی دارای مقادیر بالای ویتامین K و کلسیم است که این ویتامین ها برای سلامت استخوان ها ضروری می باشند. این مواد، به کاهش خطر آسیب های استخوانی و پوکی استخوان کمک می کنند.
 
درمان زخم های دهانی
اگر شما هم دچار عارضه زخم دهانی شدید حتما از میوه کیی استفاده کنید چرا که این میوه دارای ویتامین C زیادی می باشد که سبب می شود زخم دهانی در عرض چند روز بهبود پیدا کند.
 
کمک به کیفیت خواب
کیوی یک منبع عالی از سروتونین می باشد که موجب بهبود خواب بهتر می گردد.  با مصرف کیوی می توانید یک خواب کامل و با کیفیت را تجربه کنید. به علاوه خوردن کیوی از بی خوابی و شب بیداری هم جلوگیری می کند. برای این امر سعی کنید کیوی را پوست بخورید چرا که پوست آن دارای مقادیر بالای فلاونوئیدها مانند نایسینژین، کوئریتین، روتین، کاتچین، اپیکاتچین می باشد. با همه این اوصاف حتما میوه کیوی را در رژیم غذایی خود قرار دهید و از مزایای آن بهره مند شوید.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.