کالری لوبیا چیتی چقدر است؟ + ارزش غذایی

یکی از لوبیاهای خوشمزه و پرطرفدار در میان مردم لوبیا چیتی می باشد. این لوبیا سرشار از مواد مغذی و پروتئین ها است که یک وعده غذایی مناسب برای هر آدمی به حساب می اید. لوبیا چیتی پایه ثابت انواع رژیم های غذایی می باشد چرا که دارای چربی بسیار کمی است و در کاهش وزن به افراد کمک شایانی میکند. در مطلب زیر درباره ارزش غذایی، ویتامین ها و مواد معدنی لوبیا چیتی صحبت کرده ایم. با ما همراه باشید و از خواص این لوبیا شگفت زده شوید.
سه‌شنبه، 25 مهر 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری لوبیا چیتی چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی لوبیا چیتی در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 347 کیلوکالری
کربوهیدرات 62.55 گرم
پروتئین 21.42 گرم
چربی 1.23 گرم
آب 11.33 گرم
فیبر 15.50 گرم
قند 2.11 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در لوبیا چیتی در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 0.00 میلی گرم
ویتامین D 0.00 میلی گرم
ویتامین E 0.21 میلی گرم
ویتامین K 5.60 میکروگرم
ویتامین C 6.30 میلی گرم
تیامین (B1) 0.71 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.21 میلی گرم
نیاسین (B3) 1.17 میلی گرم
کولین (B4) 66.20میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.79 میلی گرم
ویتامین B6 0.47 میلی گرم
فولات (B9) 525.00میکروگرم
ویتامین B12 0.00 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در لوبیا چیتی در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 113.00 میلی گرم
آهن 5.07 میلی گرم
منیزیم 176.00 میلی گرم
فسفر 411.00 میلی گرم
پتاسیم 1393.00 میلی گرم
سدیم 12.00 میلی گرم
روی 2.28 میلی گرم
مس 0.89 میلی گرم
منگنز 1.15 میلی گرم
سلنیم 27.90 میکروگرم
 

لوبیا چیتی برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
منبعی سرشار از فیبر
مصرف غذاهای غنی از فیبر فواید زیادی به همراه دارد، به خصوص وقتی که شما آنها را به صورت مداوم استفاده می‌ کنید. اما یکی از فواید مهم استفاده از این مواد غذایی این است که می‌ توانید برای همیشه با یبوست خداحافظی کنید. بله، این فقط یکی از مزیت هایی است که می‌ توانید از طریق خوردن لوبیاچیتی به‌ آن دست یابید. فیبر برای بدن انسان ضروری است، به خصوص برای دستگاه گوارشی.
رفع یبوست
یکی از مشکلاتی که افراد بسیاری با آن درگیر هستند یبوست می باشد. اگر  میخواهید از شر این مشکل رهایی یابید حتما لوبیا چیتی را در رژیم غذایی تان قرار دهید چرا که یک منبع عالی برای دریافت فیبر کافی می باشد. فیبر مانع از یبوست و نفخ می گردد.
 
از سندروم روده تحریک‌ پذیر جلوگیری‌ می‌ کند
اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که روزانه به اندازه کافی فیبر دریافت نمیکنید منتظر ابتلا به  سندروم روده تحریک‌پذیر باشید. اگر لوبیا چیتی را در لیست غذای روزانه خود قرار دهید احتمال ابتلا به این عارضه بسیار کاهش پیدا میکند.
 
سلامت دستگاه گوارش را افزایش‌ می‌ دهد
همان طور که میدانید فیبر یک منبع اساسی برای سلامت دستگاه گوارش محسوب میگردد. فیبر در لوبیا چیتی به وفور دیده میشود و همین امر موجب میشود با خوردن لوبیا چیتی از بسیاری از مشکلات گوارشی، یبوست و نفح رهایی پیدا کنید.
 
خطر حمله قلبی را کاهش‌ می‌ دهد
لوبیا چیتی به دلیل داشتن مقادیر بالای فیبر، فولات و بعضی از مواد معدنی مثل پتاسیم و منیزیم تاثیر بسزایی در سلامت قلب و کاهش خطر حمله قلبی دارد. فولات موجب پایین‌ آوردن سطح هوموسیستئین میشود. هوموسیستین یکی از عوامل افزایش خطر حمله قلبی به حساب می آید.
 
فشارخون را به‌ طور موثری کنترل‌ می‌ کند
پتاسیم یکی از مواد اصلی برای کنترل و کاهش فشار خون است. اگر شما هم به دنبال پایین آوردن فشار خون بدنتان هستید زیر نظر پزشک تغذیه از لوبیا چیتی استفاده کنید پرا که دارای مقادیر بالای پتاسیم است و به بدن کمک میکند که سدیم را تا مقدار خیلی زیادی پایین بیاورد.
 
منبع طبیعی فولات یا اسیدفولیک
یکی از ویتامین های ضروری برای بدن فولات یا اسیدفولیک یا ویتامین B۹ می باشد. فولات در کاهش هوموسیستئین  مفید است و از این طریق میتوانددر سلامت قلب نقش مهمی را ایفا کند. یکی دیگر از فواید فولات حفظ سلامت جنین و مادر در بارداری می باشد.
 
منبعی عالی از پروتئین
لوبیا چیتی غنی از پروتئین می باشد، به همین خاطر یک منبع غذایی عالی برای گیاه خواران به شمار می رود. لوبیا چیتی به خاطر داشتن مقادیر بالای پروتئین میتواند یک جایگزین عالی برای گوشت قرمز باشد و به راحتی پروتئین مورد نیاز بدن را تامین کند.
 
سلامت عروق و رگ‌ ها را افزایش‌ می‌ دهد
اگر عروق و رگ‌ های بدن شما سلامت باشند تاثیر مستقیمی بر وضعیت قلبی‌ عروقی بدن دارند. لوبیا چیتی به خاطر داشتن منیزیم بسیار تاثیر بسزایی در آرام‌ کردن عروق و رگ‌ هابدن دارد چرا که یک مسدود کننده کانال کلسیم به حساب می آید. این مسئله موجب میگردد،  جریان خون افزایش یافته و فشار کمتری به عروق، رگ‌ ها و البته قلب وارد شود.
 
جریان خون را افزایش‌ می‌ دهد
یکی از خواص لوبیا چیتی افزایش جریان خون در بدن می باشد. جریان خون سالم فواید بسیاری برای بدن دارد. رگ‌ ها، عروق و قلب‌ تان نباید خیلی زیاد کار کنند. ضربان قلب سالم، بر سیستم سوخت‌ و ساز بدن تاثیر می گذارد. خون، اکسیژن را حمل می کند  و هر سلول بدن برای عملکرد بهتر به اکسیژن احتیاج‌ دارد.
 
توزیع مناسب اکسیژن
یکی از مزیت های لوبیا چیتی این است که اکسیژن موجود در خون را به خوبی توزیع میکند و همین امر سبب میگردد انرژی در بدن افزایش یابد. لوبیا چیتی سبب افزایش سلول های خونی در بدن میشود.
 
سطح کلسترول را پایین‌ می‌ آورد
فیبر حل‌ نشدنی که در لوبیا چیتی وجود دارد، موجب پایین‌ آمدن سطح کلسترول در روده میشود. فیبر، سبب میشود میزان اضافی کلسترول بد در بدن کاهش یافته و فقط کلسترول خوب در بدن افزایش یابد.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.