کالری نارگیل چقدر است؟ + ارزش غذایی

یکی از میوه های استوایی پر خاصیت نارگیل است که دارای خواص و فواید بسیار برای بدن می باشد. اگر شما هم میخواهید از فواید، ارزش غذایی، مواد معدنی و ویتامین های موجود در نارگیل آگاه شوید در مطلب زیر با ما همراه شوید.
شنبه، 6 آبان 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری نارگیل چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی نارگیل در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 354 کیلوکالری
کربوهیدرات 15.23 گرم
پروتئین 3.33 گرم
چربی 33.49 گرم
آب 46.99 گرم
فیبر 9.00 گرم
قند 6.23 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در نارگیل در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 0.00 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 0.24 میلی گرم
ویتامین K 0.20 میکروگرم
ویتامین C 3.30 میلی گرم
تیامین (B1) 0.07 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.02 میلی گرم
نیاسین (B3) 0.54 میلی گرم
کولین (B4) 12.10میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.30 میلی گرم
ویتامین B6 0.05 میلی گرم
فولات (B9) 26.00میکروگرم
ویتامین B12 0.00 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در نارگیل در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 14.00 میلی گرم
آهن 2.43 میلی گرم
منیزیم 32.00 میلی گرم
فسفر 113.00 میلی گرم
پتاسیم 356.00 میلی گرم
سدیم 20.00 میلی گرم
روی 1.10 میلی گرم
مس 0.44 میلی گرم
منگنز 1.50 میلی گرم
سلنیم 10.10 میکروگرم
 

نارگیل برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
دارای فیبر زیاد 
نارگیل دارای مقدار بسیار زیاد فیبر می باشد ؛ به طوری که می تواند  ۶۱ درصد از فیبر لازم بدن را تامین کند. فیبری که در نارگیل وجود دارد سبب کاهش سرعت آزاد شدن گلوکز می شود  و آن را به سلول‌ ها منتقل می‌ کند. گلوکز در داخل  سلول‌ ها مبدل به انرژی می‌ گردد. فیبر موجب کاهش فشار روی پانکراس و سیستم‌ آنزیمی می شود و همین امر سبب کاهش خطر ابتلا به دیابت می گردد.
 
دارای خاصیت ضدپیری و ضد سرطانی
نارگیل به خاطر داشتن سیتوکین‌ ها و کینتین‌های می تواند با عواملی کخ موجب سرطان و پیری زودرس می شوند مبارزه کند و از این عارضه ها جلوگیری کند.
 
تقویت سیستم ایمنی بدن
مواد مغذی که در نارگیل وجود دارند برای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند. نارگیل دارای فواید ضدویروسی، ضدقارچی، ضدباکتریایی و ضدانگلی می باشد. خوردن نارگیل خام موجب درمان برخی از مریضی ها همانند  عفونت‌ های گلو، برونشیت، عفونت‌ های دستگاه ادراری و دیگر  بیماری‌ های ایجاد شده در اثر میکروب‌ ها می شود.
 
کاهش چربی‌ های شکم 
یکی از راهکارهای مناسب برای کم کردن چربی های شکم و رسیدن به یک شکم تخت مصرف نارگیل می باشد. اگر  شما هم همه راه ها امتحان کرده اید و موفقیت برایتان حاصل نشده حتما خوردن نارگیل را در برنامه غذایی خود قرار دهید چرا که یک راهکار مناسب برای رهایی یافتن از شر چربی های شکم است.
 
افزایش سلامت عمومی بدن
طبق گزارشات  افرادی که در برنامه غذایی روزانه خود نارگیل می خورند، در قیاس با افرادی که این میوه را مصرف نمی کنند، انسان های سالم‌ تر هستند. پس سعی کیند نارگیل را در برنامه رژیم خود قرار دهید و از خواص آن بهره مند گردید.
 
درمان بیماری صرع 
یکی از مزایای استفاده از نارگیل کمک به درمان صرع می باشد. رژیم کتوژنیک یکی از انواع رژیم‌ های غذایی می باشد که در این رژیم افراد باید کربوهیدرات کمی استفاده کنند.  این رژیم غذایی برای درمان بیماری‌ های متعدد مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این رژِم  این رژیم به کودکان مبتلا به صرع توصیه می‌ شود.
 
بدن را هیدراته نگه می‌ دارد
هیدراته نگه داشتن بدن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. آب نارگیل دارای مقادیر الکترولیت‌ های مهم است که به حفظ سطح آب بدن کمک بسیار می‌ کنند. کسانی که ورزش می‌ کنند یا فعالیت بدنی زیادی دارند، باید تا جایی که می‌ توانند آب نارگیل استفاده کنند. آب نارگیل جایگزین مناسبی برای  الکترولیت های از دست‌ رفته‌ی بدن است  و بدن را هیدراته می‌ کند.هم چنین  موجب افزایش  واکنش‌ های سیستم ایمنی بدن می شود. آب نارگیل یک جایگزین مناسب نسبت به آب معمولی به‌ شمار  می‌آید، چون خوش‌ طعم تر است و مواد مغذی زیادی دارد.
 
پیشگیری از عفونت‌ های دستگاه ادراری
یکی از فواید نارگیل جلوگیری از عفونت‌ های دستگاه ادراری می باشد. نارگیل طبیعتا  ادرارآور است و به همین خاطر می‌ تواند در درمان عفونت‌ های دستگاه ادراری موثرباشد. نارگیل با افزایش جریان ادرار  موجب تخلیه عفونت ها از بدن می گردد. 


بهبود سطح کلسترول خون 
یکی دیگر از فواید نارگیل کمک به بهبود سطح کلسترول خون در بدن است و  از این راه خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی را بسیار کاهش می‌ دهد. کلسترول بالا موجب ایجاد بیماری های قلبی و عروقی می شود. اسیدهای چرب اشباع شده‌ ای که در نارگیل وجود دارد سطح کلسترول خوب (HDL) را بالا میبرند و موجب کاهش سطح کلسترول‌ های بد (LDL) می شوند. همین امر سبب کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌ های قلبی و عروقی می گردد.
 
کنترل قند خون 
یکی از فواید مصرف نارگیل کنترل قند خون می باشد. نارگیل  دارای کربوهیدرات کم و فیبر و چربی بالایی  است و  به همین دلیل به ثابت نگه داشتن سطح قند خون بدن کمک شایانی میکند. 
به علاوه فیبر ی که در ناگیل وجود دارد سبب کاهش سرعت هضم و بهبود مقاومت به انسولین می شود که هر دو در تنظیم سطح قند خون مفید هستند.
 
خواص نارگیل برای زنان
اگر بخواهیم به یکی دیگر از فواید نارگیل اشاره کنیم تاثیر آن در بارداری و کمک به مادران باردار است. نارگیل تاثیر مثبتد بسیاری در یک بارداری بدون دردسر دارد. با مصرف آب نارگیل میتوان به  تقویت  سیستم ایمنی بدن و سلامتی مادر و جنین کمک کرد و از عفونت‌ها و سایر بیماری‌ ها جلوگیری کرد. هم چنین نارگپیل سطح مایعات آمنیوتیک را افزایش می دهد و  موجب سلامت عمومی جنین  می شود.
 
منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.