مکان های مناسب برای انبار کردن وسایل

اگر شما هم در خانه به دنبال مکان هایی برای انبار کردن وسایل میگردید تا خانه ای مرتب و منظم داشته باشید در این مقاله همراه ما باشید تا چند نمونه از ین فضاها را به شما معرفی کنیم. برای پیدا کردن جای مناسب و به اندازه همه چی به خلاقیت و سلیقه شما باز میگردد. برای خلاص شدن از خرده ریزهایی که در خانه جایی ندارند و شما را کلافه کرده اند در این مطلب فضاهایی را معرفی کرده ایم.
يکشنبه، 12 آذر 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
مکان های مناسب برای انبار کردن وسایل
یقینا هر خانه اى دارای ظرفیت هایى براى انبار کردن وسایل می باشد که میتوان از آنها برای مرتب کردن بهتر خانه استفاده کرد. هر خانه ای یک فضا به نام انباری دارد که شاید جای کافی برای نگه داشتن وسیله ها را نداشته باشد و یا ممکن است در کل فاقد انباری باشد اما قطعا فضاهایی دارد که میتوان از آنها به عنوان محلی برای انبار کرد وسیله ها استفاده کرد مثلا:

1. اختلاف سطح های باریک میان دو دیوار و یا فاصله بین دیوارها
از این فواصل برای ساختن یک رخت آویز زیبا و کاربردی کمک بگیرید و در این رخت آویز ها لباس هایی را که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند را انبار کنید.
 
۲. در فاصله بین کف اتاقها و کمدها کشوهای باریکی بسازید
این کشوها برای قرار دادن اشیای شکستنی و با ارزش مانند سینی ها ودیس های چینی مناسب باشند. حوله ها و ملافه ها و نیز لباسهای زیر را نیز می توانید در این کشوهای باریک بگذارید. این کشوها را می توانید به سادگی با فشار پا ببندید.
 
۳. فضای خالی بالای کابینت آشپزخانه را تا سقف ادامه دهید
در بسیاری از آشپزخانه ها بخش بالای کابینت ها بدون استفاده رها می شود. می توانید بخشی از وسایل آشپزخانه را که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند در این کابینت اضافی جای دهید.
 
۴. استفاده از کمد ها برای گذاشتن کتاب ها و مجلات
تعداد زیاد کتابها و مجلات بخصوص در خانه ها و آپارتمانها می تواند مشکل آفرین باشد. اگر کمدهایی در خانه دارید که از عمق مناسبی برخوردارند می توانید قسمت عقبی آنها را با یک دیوار کاذب جدا کرده و به عنوان کتابخانه و یا محل قرار دادن مجلات مورد استفاده قرار دهید.
 
۵. فضاهای خالی ما بین کابینتها و داخل آنها را با استفاده از وسایل مناسب تجهیز کنید
از فضای موجود بیشترین استفاده عملی را کرده باشید. به عنوان مثال به جای اینکه ادویه را در ظروف تزیینی بریزید که باید آنها را در کنار هم چیده و در معرض نمایش گذاشت می توانید از ظروفی استفاده کنید که بتوانید آنها را روی هم بچینید. یا در مورد کابینتی که در آن بشقابها و چنگالها را قرار می دهید می توانید به جای چیدن آنها از سبدهای تقریباً مسطح و نیز طبقه های کشویی استفاده کنید. در مورد گوشه ها که در اغلب موارد بلا استفاده رها می شوند می توانید از تجهیزات مثلثی شکل استفاده کنید و وسایل مورد استفاده روزمره مانند نمک پاش را در آنها بچینید.
 
۶. از فضای زیر پله ها غافل نشوید
میتوانید با استفاده از پرده های رنگین و یا یک در مناسب از آنها برای انبار کردن وسایل بخصوص مواد غذایی خشک مانند روغن و برنج استفاده کنید.
 
۷. درباره شیوه بهره برداری فعلی خوداز فضاهای موجود تجدید نظر کنید
آیا واقعاً نحوه چیدن مبلمان و اثاثیه و وسایل بخصوص در آشپزخانه به بهترین شکل انتخاب شده است؟ در بسیاری از موارد با یک تجدید نظر ساده فضای بیشتری برای قرار دادن وسایل اضافی خود در سرتاسر منزل خواهید یافت.
 
۸. کمدهای لباس را به عنوان مهمترین عنصر انبار کردن در خانه ها در نظر بگیرید
به جای اینکه در اتاقها کمدهای کوچک بسازید سعی کنید کمدهایی بسازید که تا سقف ادامه داشته باشند وصد البته درهای آنها نیز به همان میزان مرتفع باشند. جاسازی کشوهای متعدد در سایزهای مختلف ظرفیت کمدها را افزایش می دهد و نظم و ترتیب بیشتری ایجاد می کند. همچنین تمهیداتی بیندیشید که بتوانید در کمدها وسایل بزرگ و حجیم مانند بالشها را نیز جای دهید.
 
۹. از فضای پارکینگ استفاده بهینه کنید
وسایل و تجهیزات اتومبیلها معمولاً جای زیادی می گیرند با این حال حتماً خواهید توانست فضایی برای انبار کردن ابزار آلات ایجاد کنید. از کابینتهای دست دوم می توانید برای این منظور استفاده کنید اما هنگام نصب کردن توجه داشته باشید که ارتفاع اتومبیلی که در جوار آن پارک خواهد شد چقدر است. کابینتهای دارای در مطلوب تر هستند چون به این ترتیب وسایل آن بر روی اتومبیل سقوط نخواهد کرد.
 
۱۰. استفاده بهینه از اتاق های انتهای راهروها
در بسیاری از خانه ها در انتهای راه پله ها و یا در اول آنها اتاق کوچکی تعبیه شده است که برای انباری استفاده می شوند. اگر اشیای اضافی را به داخل آنها پرتاب کنید و آنها بدون نظم و ترتیب و سوار بر کول همدیگر انباشته شوند یقیناً به زودی فضای داخل آن با وسایل شما که به احتمال زیاد دیگر قابل استفاده نخواهند بود اشغال خواهد شد. اگر قفسه های کوچک در آنها تعبیه کنید و در کار انبار کردن وسایل از نظم و ترتیب پیروی کنید احتمالاً همین فضای کوچک برای مدتهای طولانی خواهد توانست نگرانی شما برای یافتن مکان مناسب برای انبار کردن وسایل اضافی را از بین ببرد.
 
۱۱. استفاده از وسایل چوبی دارای کشو
سعی کنید به هنگام تهیه مبلمان و وسایل چوبی منزل از مواردی استفاده کنید که دارای کشو یا کمدهای کوچک باشند. به عنوان مثال اگر تختخواب فرزند شما دارای یک کشو در زیر و یک کمد کوچک در بالای آن باشد دیگر مشکل انبار کردن ملافه ها را نخواهید داشت.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما