هندوها وبشارت به منجي موعود

درکتاب هاي مذهبي ومقدسي که در ميان هندي ها به عنوان کتاب هاي آسماني شناخته شده اند و آورندگان اين کتاب ها به عنوان پيامبر شناخته مي شوند، اشارات بسياري به ظهور پادشاه عادلي در آخرالزمان شده است.
سه‌شنبه، 11 آبان 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هندوها وبشارت به منجي موعود

 هندوها وبشارت به منجي موعود
هندوها وبشارت به منجي موعود


 

نويسنده:علي سرائي




 
درکتاب هاي مذهبي ومقدسي که در ميان هندي ها به عنوان کتاب هاي آسماني شناخته شده اند و آورندگان اين کتاب ها به عنوان پيامبر شناخته مي شوند، اشارات بسياري به ظهور پادشاه عادلي در آخرالزمان شده است.
درکتاب «اوپانيشاد»که يکي از کتب معتبر و از منابع هندوها به شمار مي رود، پيرامون بشارت ظهور منجي موعود چنين آمده است: اين مظهر «ويشنو»-مظهر دهم-در انقضاي کلي يا عصر آهن، سوار بر اسب سفيدي درحالي که شمشير برهنه ي درخشاني به صورت ستاره اي دنباله دار در دست دارد، ظاهر مي شود و تمام شريران را هلاک مي سازد؛ خلقت را از نو تجديد و پاکي را رجعت خواهد داد...اين مظهر دهم در انقضاي عالم ظهور خواهد کرد.
در کتاب «باسک»که از کتاب هاي مقدس هندي ها است آمده :
«دور دنيا تمام مي شود به پادشاه عادلي در آخر الزمان؛که پيشواي ملائکه، پريان و آدميان و حق و راستي با او است و هر چه در دريا ، زمين و کوه ها پنها ن باشد، همه را به دست آورد و از آسمان ها، زمين وآن چه باشد،خبر مي دهد و از او بزرگ ترکسي به دنيا نيابد».
درکتب «پاتيکل »از کتب مذهبي هندوها آمده است:
«چون مدت روز تمام شود، دنياي کهنه نو شود و زنده گردد و صاحب ملک تازه » (از اسامي امام زمان(ع)) پيدا شود. از فرزندان دو پيشواي بزرگ جهان که يکي «ناموس آخر الزمان» (اشاره به حضرت فاطمه(س) است)و ديگري «صديق اکبر» يعني وصي بزرگ تر وي که «پشن»(نام هندي حضرت علي(ع) نام دارد و نام آن صاحب ملک تازه «راهنما»(از اسمي حضرت مهدي(ع)) است،به حق پادشاه شود و خليفه ي «رام»(به لغت سانسکريتي نام خداست) باشد و حکم براند و او را معجزه بسيار باشد...».
درکتاب «وشن جوک »نيز بشارت به ظهور منجي داده شده است:
آخر دنيا به کسي برمي گردد که خدا را دوست مي دارد و از بندگان خاص او و نامش «خجسته »و «فرخنده»باشد.
درکتاب «ديد» از ديگرکتب مقدس هندي ها آمده :
پس از خرابي دنيا، پادشاهي در آخر الزمان پيدا شود که پيشواي خلايق و نام او «منصور»باشد و تمام عالم را بگيرد و دين خود درآورد و همه کس را از مؤمن وکافر بشناسد و هر چه از خدا خواهد، برآيد.
در کتاب «ريگ ودا» نيز آمده:
«ويشنو» در ميان مردم ظاهر مي گردد... او از همه کس قوي تر است... در يک دستش شمشيري به مانند ستاره يا دنباله دار و در دست ديگرش انگشتري درخشنده دارد.هنگام ظهور وي، خورشيد و ماه، تاريک مي شوند و زمين خواهد لرزيد.
در کتاب «دادتگ» نيز چنين آمده است:
بعد از آن که در آخر الزمان،مسلماني به هم رسد و اسلام در ميان مسلمانان از ظلم ظالمان و فسق عالمان و تعدي حاکمان و رياي زاهدان و بي ديانتي امينان و حسد حاسدان مهجور شود و دنيا مملو از ظلم و ستم شود...
دست حق به در آيد جانشين آخر «ممتاطا»(1) ظهور کند و مشرق و مغرب و همه جاي عالم را بگيرد و خلايق را هدايت کند.
درکتاب «شاکموني»که از ديگر کتب مقدس هندي ها است، آمده است:
پادشاهي و دولت دنيا به فرزند سيد خلايق دو جهان،«کشن»(2) بزرگوار تمام شود. او کسي باشد که برکوه هاي مشرق و مغرب دنيا حکم براند و فرمان دهد و بر ابرها سوار شود و فرشتگان،کارکنان او باشند و جن و انس در خدمت او شوند و ... دين خدا يک دين شود و زنده گردد و نام او «ايستاده» و «خداشناس» باشد.

پی نوشت ها :
 

1. «ممتاطا»: در زبان هندي به معني «محمد» است.
2. «کشن»: نام پيامبر(ص) در لغت هندي است.
 

منبع:ويژه نامه آسمان مهر



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.