دانستني هاي اکستنشن مو

شايد شما هم از آن دسته از خانم‌هايي باشيد که موهاي کم‌پشتي داريد و يا موهايتان را کوتاه کرد‌ه‌ايد و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهي پشيمان شده‌ايد. در اين مواقع، تنها راه داشتن موهاي پرپشت، بلند و زيبا، اضافه‌کردن مو به موهاي طبيعي و يا همان اکستنشن مو است.
سه‌شنبه، 11 آبان 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دانستني هاي اکستنشن مو

دانستني هاي اکستنشن مو
دانستني هاي اکستنشن مو


 





 
شايد شما هم از آن دسته از خانم‌هايي باشيد که موهاي کم‌پشتي داريد و يا موهايتان را کوتاه کرد‌ه‌ايد و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهي پشيمان شده‌ايد. در اين مواقع، تنها راه داشتن موهاي پرپشت، بلند و زيبا، اضافه‌کردن مو به موهاي طبيعي و يا همان اکستنشن مو است.
استفاده از اين روش 35 سال پيش در جهان باب شد و حدود 10 سالي است که در کشورمان هم رواج پيدا کرده است که البته معايب خاص خود را هم دارد. پيش از تصميم نهايي بايد هدف‌تان را از اکستنشن مشخص کنيد يعني اينکه مي‌خواهيد موهاي بلند داشته باشيد يا پرپشت و يا هر دو؟ حتي مي‌توانيد رنگ اين موهاي اضافي را طوري انتخاب کنيد تا به عنوان مش و هايلايت ميان موهايتان قرار گيرد و به زيبايي بيشتر موهايتان کمک کند.

روش کار در اکستنشن مو
 

روش‌هاي متعددي براي اضافه‌کردن مو وجود دارد ولي رايج‌ترين آن به اين ترتيب است که ابتدا يک دسته باريک از موها به وسيله يک متخصص يا يک آرايشگر آموزش ديده و با تجربه از موهاي ديگر جدا و کمي بالاتر از ريشه مو‌هاي اين دسته (حدود يکي دو سانتي‌متر بالاتر از ريشه) با چسب خاصي ماليده مي‌شود. بعد يک دسته باريک از موهاي مورد نظر براي اکستنشن روي آن قرار مي‌گيرد و به وسيله گيره يا انبرک ويژه‌اي اين موها به هم فشرده مي‌شوند. حرارت انبرک چسب را ذوب مي‌کند و موهاي مصنوعي به موهاي طبيعي مي‌چسبند. البته جنس اين موهاي اضافه شده به فرد متقاضي بستگي دارد چرا که مي‌تواند جنس نايلون، موي طبيعي يا ترکيبي از هر دو باشد. جنس نايلون هم مشکلات زيادي را به همراه دارد چون گاهي اوقات ديده شده اين نوع در مقابل حرارت دوام نمي‌آورد و ذوب مي‌شود. اگر هم اين اتفاق نيفتد، به طور مسلم موها به اندازه موهايي از جنس طبيعي زيبا نخواهند بود. غير از روش حرارتي، با کليپس و نخ مخصوص نيز مي‌توان موهاي مصنوعي را به موهاي طبيعي اضافه کرد که بسيار کمتر از روش گفته شده طرف‌دار دارد.

چقدر مو اضافه کنيم؟
 

طول موهايي که لا به لاي موهاي طبيعي شما اضافه مي‌شوند بايد حداکثر 25 تا 30 سانتي‌متر و اضافه‌کردن مو براي حجيم و پرپشت‌شدن موها هم نبايد بيشتر از نصف موهاي طبيعي باشد. متخصصان فن آرايش و زيبايي انجمن مد و سلامت روسيه توصيه مي‌کنند که حداکثر طول مو براي خانمي که قد متوسط تا بلندي دارد، 20 تا 25 سانتي‌متر باشد.

نگهداري و دوام اکستنشن مو
 

بيشتر اکستنشن‌ها حدود سه تا پنج ماه لابه‌لاي موها دوام مي‌آورند که البته اين موضوع بستگي به خواسته فرد و شيوه مراقبت او از آنها دارد. شما مي‌توانيد اين موهاي اضافه شده را درست مثل موهاي طبيعي خودتان بشوييد و به آنها نرم‌کننده بزنيد. شامپوها و لوسيون‌هاي مخصوص موهاي اکستنشن هم در بازار موجود است که مي‌توانيد از آنها هنگام خواب، شنا، مهماني و... براي زيبايي و حفاظت بيشتر موها استفاده کنيد. اگر اکستنشن به وسيله فرد ماهري انجام شود، به هيچ وجه درد ندارد و فقط ممکن است دو تا سه روز اول احساس کنيد شيء اضافه‌اي ميان موهايتان قرار دارد اما بعد از گذشت چند روز اين احساس از بين مي‌رود. چون موها تقريبا از کنار گوش به موهاي طبيعي اضافه مي‌شوند به راحتي مي‌توانيد آنها را شينيون و دم اسبي کنيد يا آنها را ببافيد. در عين حال اگر موهاي اضافه شده با روش صحيحي به موهاي طبيعي افزوده شود، مي‌توان بعد از گذشت حدود يک ماه آنها را از موهاي طبيعي جدا کرد.

6 توصيه به متقاضيان اکستنشن
 

بعضي از خانم‌ها به دليل کشش زياد موها، بعد از اکستنشن دچار سردرد مي‌شوند و گاهي هم ديده شده چسب يا خود اين موهاي اضافه شده موجب حساسيت در پوست سر مي‌شود. توصيه مي‌شود:
1. هنگام خواب حتما بايد موهايتان را بالاي سرتان جمع کنيد زيرا قرارگرفتن و پخش‌شدن اين موها زير سر، موجب نامرتب شدن و گره خوردن‌شان مي‌شود.
2. اگر تصميم گرفتيد موهايتان را رنگ کنيد حتما به آرايشگاه برويد تا رنگ موهايتان خراب نشود زيرا رنگ‌کردن موهايي که اضافه مي‌شوند، شيوه خاصي دارد.
3. براي جلوگيري از گره خوردن موهاي اضافه شده با هم يا با موهاي طبيعي‌تان هميشه دست خود را به داخل حاشيه موهايي که اضافه کرديد، ببريد و به سمت پايين بکشيد.
4. هنگام حمام‌کردن، از چنگ‌زدن و شانه‌کردن موها به طور جدي خودداري کنيد. آب حمام هم بايد ولرم باشد.
5. بيشتر حالت‌دهنده‌هاي مو حاوي سيليکون هستند و اين سيليکون سبب جدا شدن موهاي اضافه شده از محل اتصال خود مي‌شود. براي حالت دادن موهايتان مي‌توانيد از مواد طبيعي و سشوار کردن استفاده کنيد اما حرارت سشوار بايد متعادل باشد و نبايد موها را محکم بکشيد تا حالت بگيرند.
6 . موقع شانه‌کردن موها از يک برس نرم استفاده کنيد. اين کار بايد مرحله به مرحله و از بالا به پايين انجام شود.
منبع:http://www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.