هشدارهای آرایشی

تقريبا 155 هزار نفر فقط در آمريکا به شغل مراقبت‌هاي بهداشتي و زيبايي ناخن مشغول‌اند و از روش‌ها و مواد گوناگوني مانند ناخن مصنوعي، حلال‌ها و براق‌کننده‌ها براي زيبايي ناخن استفاده مي‌کنند. بسياري از اين مواد، ترکيباتي دارند که تماس آنها با پوست يا استنشاق بخار حاصل از آنها موجب تاثير سوء بر سلامت مي‌شود. از جمله
سه‌شنبه، 11 آبان 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هشدارهای آرایشی

هشدارهای آرایشی
هشدارهای آرایشی


 





 

اصول مراقبت از پوست هنگام کار با لوازم آرايش
 

تقريبا 155 هزار نفر فقط در آمريکا به شغل مراقبت‌هاي بهداشتي و زيبايي ناخن مشغول‌اند و از روش‌ها و مواد گوناگوني مانند ناخن مصنوعي، حلال‌ها و براق‌کننده‌ها براي زيبايي ناخن استفاده مي‌کنند. بسياري از اين مواد، ترکيباتي دارند که تماس آنها با پوست يا استنشاق بخار حاصل از آنها موجب تاثير سوء بر سلامت مي‌شود. از جمله عوارض ناشي از کار با محصولات زيبايي ناخن تحريک و حساسيت پوست و آسيب جدي به چشم است. بنابراين بهتر است با آگاهي بيشتر و رعايت نکاتي مهم، از بروز مشکلات ناشي از کار با فرآورده‌هاي مخصوص ناخن جلوگيري کنيم:
به‌طور کلي کساني که با فرآورده‌هاي ناخن در منزل يا محل کار، زياد کار مي‌کنند بايد در محل کار و اقامت خود از سيستم تهويه مناسب برخوردار باشند تا هر گونه بخار و گرد و غبار را جذب و دفع کند و هواي تازه وارد سالن شود.

کاهش استنشاق مواد پاک‌کننده
 

از وسايل تهويه هواي اتاق حرفه‌اي استفاده کنيد، به خصوص انواعي که براي اين کار از ازون استفاده نمي‌کنند. هميشه در حين کار، دستگاه تهويه عمومي را روشن کنيد، پوشش و ورقه تصفيه‌کننده ذرات گرد و غبار را به طور مرتب تعويض کنيد، نبايد روي سييستم تهويه سالن را ببنديد و چيزي مانند حوله روي آن نيندازيد. درپوش ظرف حاوي فرآورده‌هاي زيبايي ناخن را محکم ببنديد. هنگام انجام دادن مراقبت‌هاي زيبايي و آرايشي روي ناخن، از مقدار زياد فرآورده به صورت يک جا و در يک زمان استفاده نکنيد. فرآورده‌ها را در ظرف کوچک و همواره با برچسب مشخصات در کنار ميز کارتان نگهداري کنيد. تمام مواد اضافي را در سطل‌هاي زباله فلزي بيندازيد و از سطل‌هايي استفاده کنيد که در آنها به صورت خودکار بسته مي‌شود. تمامي ابزار و وسايل مربوط به مراقبت از ناخن که مايعات و مواد ديگر را به خود جذب کرده‌اند، مانند حوله‌هاي کاغذي، گاز، پنبه و ديگر مواد جاذب را در يک کيسه نايلوني در بسته قرار دهيد و سپس درون سطل زباله بيندازيد. حتي‌المقدور سعي کنيد از ماسک استفاده کنيد.

کاهش برخورد با پوست
 

يکي از مواردي که در آرايشگران زياد مشاهده مي‌شود، تحريک و حساسيت پوست است که زمينه را براي بروز اگزما فراهم مي‌کند. براي کاهش احتمال بروز حساسيت‌هاي پوستي توجه به چند نکته، ضروري است:
دست‌ها را پيش و پس از انجام کار و غذا خوردن و پس از حمل فرآورده‌هاي مخصوص ناخن بشوييد. دستکش‌هاي نيتريل استريل بپوشيد. اگر در دستکش‌ها نشانه‌اي از بريدگي، پارگي يا منفذ و سوراخ شدگي وجود دارد، آن را سريع عوض کنيد. حتما از پوشش مناسب استفاده کنيد به صورتي که دست و پا را بپوشاند و در صورت ريختن مواد به طور اتفاقي، از آلودگي پوست جلوگيري شود، هنگام حمل و نقل وسايل و ظروف محتوي فرآورده‌هاي زيبايي، بايد حتما از عينک و دستکش استفاده شود تا از هر گونه تماس اتفاقي چشم و پوست با اين مواد جلوگيري شود.

هشدارهای آرایشی

کاهش احتمال خوردن اتفاقي
 

در محل کار و هنگام کار با فرآورده‌هاي آرايشي و زيبايي احتمال خوردن تصادفي مواد وجود دارد، به ويژه هنگامي که ظروف حمل و نگهداري مواد، برچسب نداشته باشد. با شستن دست‌ها مي‌توان از اين عارضه جلوگيري کرد. در کنار ميز کار نبايد چيزي بخوريد و بياشاميد.مواد غذايي و نوشيدني را در منطقه‌اي از سالن که کار مي‌کنيد، نگذاريد و فرآورده‌هاي زيبايي را دور از مواد غذايي و آشاميدني قرار دهيد.

چند نکته درباره دستکش
 

از دستکش براي اين منظور استفاده مي‌شود که از آسيب رسيدن به پوست و ناخن آرايشگران جلوگيري شود. پوست بسياري از مواد فعال ترکيبات آرايشي و زيبايي را جذب مي‌کند و همين مساله موجب بروز آلرژي، تحريک و عوارض ناخواسته ديگر مي‌شود. حلال‌ها چربي طبيعي روي پوست را حل مي‌کنند و به همين علت موجب خشکي و تحريک‌پذير شدن پوست مي‌شوند. پوشيدن دستکش مانع به وجود آمدن چنين عوارضي مي‌شود. دستکش‌هاي نيتريل بهترين محافظت را انجام مي‌دهد. دستکش‌هاي وينيل و لاتکس به بسياري از فرآورده‌هاي مخصوص ناخن نفوذپذير است و به همين علت نبايد استفاده شود. افزايش حساسيت اغلب در نتيجه تماس مکرر و مداوم ماده شيميايي که با دستگاه ايمني بدن واکنش نشان مي‌دهد، به وجود مي‌آيد. خارش و قرمزي پوست، تاول و گرمي و التهاب، از نشانه‌هاي حساس شدن پوست است.

ماسک
 

بسياري از افرادي که با فرآورده‌هاي زيبايي و بهداشتي ناخن کار مي‌کنند، در معرض تنفس بخار حاصل از مواد فرار موجود در اين ترکيبات‌اند و همين موضوع، اين افراد را در معرض ابتلا به آسم و آلرژي قرار مي‌دهد. به همين علت، افرادي که در زمينه مراقبت بهداشتي ناخن يا با مواد آن کار مي‌کنند، بايد از ماسک مخصوص تصفيه گرد و غبار استفاده کنند.
منبع:http://www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.