کالری ازگیل چقدر است؟ + ارزش غذایی

ازگیل، گلابی شکل و کمی بزرگ‌تر از آلوست. رنگ زرد یا نارنجی دارد و برخی قسمت‌های ازگیل به رنگ قرمز است. طعم ازگیل چیزی بین طعم هلو و انبه است. ازگیل را می‌توان به صورت تازه یا خشک مصرف کرد. برخی از ازگیل، ترشی ازگیل را تهیه می‌کنند. ازگیل خواص درمانی بی نظیری دارد. از خواص ازگیل می‌توان به کمک بهبود عضلات اشاره کرد. ازگیل حاوی آهن است و از این طریق به سلامت مغز کمک می‌کند.
4 ساعت و 6 دقیقه پیش
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری ازگیل چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی ازگیل در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 47 کیلوکالری
کربوهیدرات ۱۲.۱۴ گرم
پروتئین ۰.۴۳ گرم
چربی ۰.۲ گرم
آب 86.73 گرم
فیبر ۱.۷ گرم
قند 10.6 گرم
کلسترول 14.64 میلی‌ گرم
 

ویتامین های موجود در ازگیل در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 46.04 گرم
ویتامین D 0 میکرو گرم
ویتامین E 0 میلی گرم
ویتامین K 0 میکرو گرم
ویتامین C ۱ میلی‌گرم
تیامین (B1) ۰.۰۶ گرم
ریبوفلاوین (B2) ۰.۰۲ گرم
نیاسین (B3) ۰.۳ گرم
کولین (B4) 0 میکرو گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0 میلی گرم
ویتامین B6 0.1 میلی گرم
فولات (B9) ۱۴ میکروگرم
ویتامین B12 ۰.۰۱ گرم
 

مواد معدنی موجود در ازگیل در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم ۱۶ میلی‌گرم
آهن ۰.۲ میلی‌گرم
منیزیم ۱۳ میلی‌گرم
فسفر ۲۷میلی‌گرم
پتاسیم ۲۶۶ میلی‌گرم
سدیم ۱ میلی‌گرم
روی ۰.۰۵ میلی‌گرم
مس ۰.۰۴ میلی‌گرم
منگنز ۰.۱۴ میلی‌گرم
سلنیم ۰.۶ میکروگرم
 

ازگیل برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
سرشار از آنتی‌ اکسیدان
میوه ازگیل معمولی منبع طبیعی ترکیبات پلی‌فنلی، به ویژه اسیدهای فنولیک است که خواص آنتی‌اکسیدانی قوی دارند. میوه، پوست درخت و برگ‌های این گیاه همگی حاوی مقادیر قابل توجهی فلاونوئیدهای گیاهی و پلی‌فنول‌ها هستند. مصرف مواد غذایی غنی از پلی‌فنل‌ها با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند آترواسکلروزیس و دیابت مرتبط است.
 
دارای خواص ضدالتهاب و ضدباکتریایی
اسید گالیک نوعی پلی‌فنول است که در ترکیبات ازگیل یافت می‌شود. این اسید  با خواص ضدالتهابی خود می‌تواند در کاهش ذخیره چربی در افراد چاق موثر باشد. ممکن است که این میوه خواص ضدباکتریایی هم داشته باشد و از بدن در مقابل بیماری‌های میکروبی مختلف دفاع کند.
 
تقویت‌کننده سیستم ایمنی
در مرور خواص ازگیل به تقویت‌کنندگی سیستم ایمنی هم می‌رسیم. دلیل این ویژگی وجود مقادیر قابل‌توجهی کلسیم، پتاسیم، منیزیم، آهن، و سایر مواد معدنی موجود در این میوه است. ازگیل حاوی ویتامین C هم هست و می‌تواند بدن را در مقابل عوامل بیماری‌زای مختلف قوی نگه دارد.
 
سرشار از پکتین
پکتین منبعی غنی از فیبر غذایی است و از دیواره سلولی گیاهان به دست می‌آید. ازگیل سرشار از پکتین است و به کاهش سطح کلسترول، جلوگیری از یبوست و تحریک فعالیت روده همراه با سایر اثرات ضد‌التهابی کمک می‌کند.
 
کنترل بیماری دیابت
پلی‌فنول‌های موجود در ازگیل، به ویژه اسیدهای فنولیک، و فلاونوئیدها به عنوان مهارکننده آلفا-گلوکوزیداز و آلفا-آمیلاز در متابولیسم کربوهیدرات شناخته شده‌اند. این یعنی میوه مذکور می‌تواند در فرمول داروها و مواد غذایی مهم برای درمان دیابت مفید باشد و زیر نظر پزشک در رژیم غذایی دیابت هم استفاده شود.
 
جلوگیری از آلزایمر
طبق مطالعه‌ای که روی موش‌ها انجام شد، سطوح بالای فلاونوئیدها در میوه‌هایی مانند ازگیل می‌تواند از اختلال حافظه و آسیب‌های عصبی جلوگیری کند. مصرف آن در رژیم غذایی سالمندان ایده خوبی است و به تقویت بدن و سیستم عصبی‌شان کمک می‌کند.
 
تقویت پوست
وجود آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین C در ترکیبات ازگیل باعث می‌شود که خوراکی مناسبی برای تقویت پوست باشد. این مواد به زیباترشدن پوست و جوانسازی آن کمک شایانی می‌کنند.
 
رفع بی‌خوابی
کمبود انواعی از ویتامین B باعث بی‌خوابی و خستگی می‌شود. در ترکیبات ازگیل ویتامین B6 وجود دارد و از همین روی می‌تواند گزینه‌ مطلوبی برای رفع کم‌خوابی یا کمک به بهبود آن باشد.
 
تقویت سلامت قلب
برگ‌های ازگیل ژاپنی حاوی ترکیبات قدرتمندی هستند که ممکن است به بهبود سلامت قلب و عروق کمک کنند. مطالعات علمی نشان می‌دهند که این برگ‌ها دارای خواص هایپولیپدمیک (کاهش چربی خون) هستند و به کاهش سطح کلسترول، تری‌گلیسرید و جلوگیری از تصلب شرایین کمک می‌کنند. در نتیجه، مصرف منظم چای برگ ازگیل ژاپنی و یا گنجاندن برگ‌های ازگیل ژاپنی در رژیم غذایی می‌تواند به حفظ سلامت قلب کمک کند.
 
حفظ سلامت سیستم تنفسی
خواص دارویی برگ ازگیل ژاپنی شامل تقویت سلامت سیستم تنفسی نیز می‌شود. برگ‌ ازگیل ژاپنی به طور سنتی در طب چینی استفاده می‌شود و اعتقاد بر این است که به کاهش سرفه، دفع خلط و تسکین التهاب دستگاه تنفسی کمک می‌کند. فرآورده‌هایی مانند چای برگ ازگیل ژاپنی یا عصاره برگ ازگیل ژاپنی به عنوان داروهای طبیعی برای مشکلات تنفسی رایج قابل استفاده هستند.
 
حفظ سلامت دستگاه گوارش
میوه ازگیل ژاپنی حاوی مقادیر قابل‌توجهی فیبر رژیمی است که به هضم غذا کمک می‌کند و باعث جلوگیری از یبوست می‌شود. فیبر به منظم بودن حرکات روده کمک می‌کند، به رشد باکتری‌های مفید روده کمک می‌کند و وزن سالم را حفظ می‌کند. با گنجاندن ازگیل ژاپنی در رژیم غذایی خود، می‌توانید سلامت سیستم گوارشی خود را ارتقا دهید و سلامت کلی روده را بهبود بخشید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.