بهترین روش های سفر به مشهد

بسیاری از افراد قصد دارند تا تنها سفری یک روزه به مشهد داشته باشند که در این صورت خودروی شخصی گزینه مطلوبی نخواهد بود؛ چراکه سبب خستگی راننده شده و از ایمنی سفر برای سرنشینان می‌کاهد
2 ساعت و 22 دقیقه پیش
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
بهترین روش های سفر به مشهد
مشهد، قطب مذهبی کشور همواره در طول سال میزبان زائران و مسافران بسیاری است که از طرق مختلف خود را به این شهر رسانده‌اند. برای زیارت حرم امام رضا و بازدید از مراکز تفریحی و خرید مشهد، شما می‌توانید با تهیه بلیط اتوبوس ، قطار، هواپیما یا خودروی شخصی به این شهر سفر کنید.

هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند. از مزایای سفر با اتوبوس می‌توان به صرف هزینه کمتر، امکان استراحت در مسیر، لذت بردن از جاذبه‌ها و استفاده از اینترنت رایگان اشاره کرد. در سفر هوایی نیز شما در بازه زمانی کوتاهی به مشهد می‌رسید؛ اما می‌بایست هزینه بیشتری را بپردازید.
 

معرفی بهترین روش ‌های سفر به مشهد

برای سفر به مشهد و زیارت حرم امام رضا و همچنین بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی این شهر، در ابتدا می‌بایست با روش‌ها سفر به این شهر آشنا شوید و مناسب‌ترین آن را متناسب با نیازها و بودجه خود برگزینید. در حالت کلی شما می‌توانید از طریق زمینی یا هوایی به این قطب مذهبی سفر کنید. در ادامه به روش‌های سفر زمینی و هوایی به مشهد اشاره می‌کنیم.
 

سفر به مشهد با اتوبوس

یکی از بهترین روش‌ها برای سفر به مشهد، اتوبوس است؛ با تهیه بلیط اتوبوس درواقع یکی از راه‌های مقرون‌به‌صرفه و مناسب را برای سفر خود انتخاب کرده‌اید. برای رسیدن به مشهد از تهران می‌بایست حدوداً ۹۰۰ کیلومتر یا 13 ساعت را طی کنید. اتوبوس‌ها در این مسیر از جاده سمنان به شاهرود عبود می‌کنند.

باتوجه به توقف‌های بسیار و امکان برطرف کردن خستگی اندک راه، بدون‌شک تهیه بلیط اتوبوس تهران مشهد می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اگر قصد سفر از جاده شما به مشهد را دارید، می‌بایست به یکی از شهرهای شمالی سفر کرده و سپس از آن‌جا خود را به مشهد برسانید؛ در این شیوه هم می‌توانید هر دو مسیر را با اتوبوس طی کنید. برای مسیر برگشت نیز می‌توانید بلیط اتوبوس مشهد تهران را به سادگی از سایت‌های اینترنتی یا مراجعه حضوری به باجه‌های مربوطه تهیه نمایید.
 

سفر به مشهد با قطار

مسیر ریلی تهران مشهد یکی از پررفت‌وآمدترین مسیرهای ریلی کشور بوده و دلیل این موضوع نیز راحتی سفر با قطار برای بسیاری از افراد است. شما می‌توانید با تهیه بلیط قطار از قطارهای لوکس و با امکانات بسیار بهره ببرید.

جالب است بدانید که قطارهای این مسیر توانسته‌اند با هواپیماها در رقابت باشند و هم از نظر قیمت و هم از نظر امکانات با بسیاری از آن‌ها در جایگاه یکسانی قرار بگیرند. بازه زمانی سفر به مشهد با استفاده از قطار متفاوت بوده و از ۸ ساعت تا ۱۱ ساعت تخمین‌زده می‌شود. قیمت بلیط قرار نیز متفاوت بوده و شما می‌توانید باتوجه به نیاز خود، گزینه مناسب را انتخاب کنید.

 
بهترین روش های سفر به مشهد
 

سفر به مشهد با ماشین شخصی

یکی از ساده‌ترین اقدامات برای بسیاری از زائران، سفر به مشهد با خودروی شخصی است. در سفر با این وسیله نقلیه نیز همانند اتوبوس می‌توانید از یبایی‌های مسیر لذت ببرید؛ اما امکان توقف و آزادی در سفر با خودروی شخصی در مقایسه با اتوبوس بیشتر است. در این روش نیز لازم است هزینه‌هایی را در نظر داشته باشید؛ از هزینه بررسی ماشین پیش از سفر تا هزینه بنزین در طول سفر. شما پس از حدوداً ۹ ساعت به مشهد خواهید رسید. دو مسیر متفاوت از تهران به مشهد وجود دارند.

اولین آن‌ها جاده سمنان بوده که تقریباً ۳ ساعت نزدیک‌تر است. توجه داشته باشید که این مسیر کاملاً کویری و یکنواخت است و گاهی خسته‌کننده می‌شود. مسیر دوم جاده شمال است که سرسبزی‌های بسیار این مسیر و جنگل گلستان می‌توانند برای شما سفری به‌یادماندنی را رقم می‌زنند. در این مسیر شما باید از شهرهای آمل، بابل، گرگان و... عبور کنید.

اما در این میان بسیاری از افراد قصد دارند تا تنها سفری یک روزه به مشهد داشته باشند که در این صورت خودروی شخصی گزینه مطلوبی نخواهد بود؛ چراکه سبب خستگی راننده شده و از ایمنی سفر برای سرنشینان می‌کاهد.

در این شرایط می‌توانید در اقامتگاه‌های شهرهایی که در مسیر وجود دارند به استراحت بپردازید یا از یک راننده دیگر نیز کمک بگیرید تا به‌صورت نوبتی رانندگی کنید.
 

سفر هوایی به مشهد

بدون‌شک راحت‌ترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به مشهد، سفر هوایی است. در این سفر شما باید فاصله‌ای حدوداً ۷۴۱ کیلومتری را از تهران تا مشهد طی کنید که تقریباً یک ساعت و ۲۵ دقیقه به طول می‌انجامد.

شما می‌توانید با تهیه بلیط هواپیما در باطه زمانی کوتاهی خود را به مشهد برسانید؛ اما توجه داشته باشید که هزینه بلیط هواپیما در مقایسه با بلیط اتوبوس بسیار گران‌تر است. ۱۸ مسیر داخلی وجود دارند که هواپیماها در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد واقع در جنوب شرقی شهر به زمین می‌نشینند.

باتوجه به این‌که این فرودگاه روزانه میزبان حدوداً ۲۲ هزار مسافر داخلی و خارجی بوده، نظر مسافران را به خود جلب کرده است.

 
بهترین روش های سفر به مشهد
 

سخن پایانی

برای رسیدن به شهر مشهد به‌عنوان یکی از شهرهای گردشگرپذیر ایران، مسیرهای مختلفی وجود دارند. شما می‌‌توانید با تهیه بلیط اتوبوس، قطار، هواپیما یا با استفاده از خودروی شخصی خود را به مشهد برسانید.

گران‌ترین روش سفر به مشهد بدون‌شک سفر هوایی است. در این سفر شما می‌بایست هزینه بسیاری را در مقایسه با سفر زمینی بپردازید؛ اما در بازه زمانی کوتاهی به مقصد می‌رسید. پس از تهیه بلیط اتوبوس و سفر با این وسیله نقلیه، از دو مسیر سمنان و شمال به مشهد خواهید رسید که مسیر شمال جذابیت‌های خاص خود را دارد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.