نگاه بصيرانه

در وراي همه ي آراي متفاوت مردم احساس تعهد جمعي براي حفظ کشور و نظام موج مي زند به گونه اي که حضور زن و مرد و پير و جوان،اقوام و پيروان،مذاهب گوناگون و شهري و روستايي ،حماسه اي فراموش ناشدني رقم زده است که براي دشمنان ايران و انقلاب ،زلزله اي سياسي ،و براي دوستان ملت ايران درسراسر جهان ،جشني
چهارشنبه، 19 آبان 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نگاه بصيرانه

نگاه بصيرانه
نگاه بصيرانه


 





 

گزيده اي ازبيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در عظيم ترين نماز جمعه تهران1388/3/29
 

حماسه اي فراموش ناشدني و زلزله اي سياسي
 

در وراي همه ي آراي متفاوت مردم احساس تعهد جمعي براي حفظ کشور و نظام موج مي زند به گونه اي که حضور زن و مرد و پير و جوان،اقوام و پيروان،مذاهب گوناگون و شهري و روستايي ،حماسه اي فراموش ناشدني رقم زده است که براي دشمنان ايران و انقلاب ،زلزله اي سياسي ،و براي دوستان ملت ايران درسراسر جهان ،جشني واقعي و تاريخي محسوب مي شود .
با اين حرکت عظيم ،نظام اسلامي براي ادامه راه پيشرفت و سرافرازي،نفس تازه کرد ومعناي حقيقي مردم سالاري ديني،به رخ بدخواهان نظام کشيده شده است.

جواب ملت ايران به تبليغات مغرضانه
 

اعتماد ملت به نظام ،به عنوان بزرگترين سرمايه ي جمهوري اسلامي بار ديگر در انتخابات 22 خرداد متجلي شد و دشمنان اسلام و ايران تلاش مي کنند با ايجاد شک و ترديد درباره ي انتخابات ،اين اعتماد ملي را متزلزل کنند و با کاهش مشارکت مردم ،مشروعيت نظام را زير سؤال ببرند که اگر اين هدف شوم محقق شود با هيچ زيان و خسارت ديگري قابل مقايسه نيست .در سخنراني اول فروردين ،به دوستان خوبمان در داخل تذکردادند که حرف دشمن درباره ي تقلب راتکرارنکنند .چرا که بيگانگان درصددند اعتمادي را که نظام با مسئولان و عملکردش درطول سي سال به دست آورده ،زيرسؤال ببرند .

آشنايي نزديک و شناخت چهارنامزد
 

يکي از نامزدها،رييس جمهور خدوم،پرکار ،زحمت کش و مورد اعتماد است.يکي ديگر هشت سال نخست وزيربنده بوده است،نامزد ديگر فرمانده سپاه و از فرماندهان اصلي دفاع مقدس است و نامزد ديگرهم دو دوره رياست مجلس بوده است.بنابراين همه اين آقايان از عناصر نظام و متعلق به نظام هستند و رقابت آنها برخلاف تبليغات خباثت آميزرسانه هاي صهيونيستي آمريکايي و انگليسي رقابت درون نظام است.

مناظره هاي تلويزيوني ابتکاري مهم
 

با ديدن مناظره و ديگر برنامه هاي تبليغاتي ،قدرت قضاوت به دست آوردند و احساس کردند که نظام اسلامي اندروني و بيروني ندارد و مردم را بيگانه نمي داند. و حقيقتاً براي ملت حق انتخاب آگاهانه قائل است .ايشان آزادي بيان ،پرورش ذهن ها و افزايش قدرت انتخاب ملت را ازديگرآثار مثبت مناظره ها برشمردند و با اشاره به کشيده شدن مطالب مناظره ها به خيابان ها و خانه ها تأکيد کردند:يقيناً يکي از عوامل افزايش ده ميليون آراء نسبت به دوره هاي قبل ،مشارکت ذهني و فکري مردم در انتخابات بود که باعث شد ملت به عرصه انتخاب بيايند،بنابراين ازاين ديدگاه مناظره ها ،امري مطلوب به شمار مي آيد .

تخريب و سياه نمايي
 

متاسفانه بعضي مواقع مناظره ها حالت تخريبي پيدا مي کرد و به سياه نمايي افراطي خدمات دولت فعلي و درمقابل ،سياه نمايي عملکرد ،دولتهاي قبلي کشيده مي شود و درميان طرفداران نامزده التهاب ونگراني ايجاد مي کرد.

مقصربودن دو طرف مناظره ها
 

يک طرف به رييس جمهور قانوني کشور،صريح ترين و خجالت آورترين اهانت ها و تهمتها را بيان مي کرد و با پخش کارنامه هاي جعلي براي دولت ،رييس جمهورمتکي به آراي مردم را دروغگو،خرافاتي و رمال مي ناميد و اخلاق و قانون و انصاف را زيرپا مي گذاشت .و طرف ديگرهم،با اقداماتي مشابه کارنامه درخشان 30ساله انقلاب را کمرنگ جلوه مي داد .و شخصيت هايي که عمرشان را در راه نظام صرف کرده اند زيرسؤال مي برد و اتهاماتي را که در مراجع قانوني اثبات نشده بيان مي کرد.

کسي آقايان هاشمي و ناطق نوري را به فساد مالي متهم نکرد
 

البته کسي ،خود اين آقايان را به فساد مالي متهم نکرد اما هر کس هر ادعايي در مورد بستگان آنها نيز دارد نبايد قبل ازاثبات در مراجع مجاري قانوني در رسانه ها بيان کند،چرا که اينگونه اقدامات در جامعه بويژه در اذهان جوانان ،تلقي نادرست ايجاد مي کند .
آقاي هاشمي رفسنجاني در دوران مبارزه با رژيم ستم شاهي از اصلي ترين و جدي ترين افراد نهضت و بعد از انقلاب هم از مؤثرترين شخصيت هاي همراه امام بوده و بارها تا مرزشهادت پيشرفته است ضمن اينکه پس از رحلت امام بزرگوار تا به امروز درکنار رهبرانقلاب بوده است.آقاي هاشمي قبل ازانقلاب اموال خود را صرف مبارزه مي کرد و درسي سال اخيرهم با به عهده گرفتن مسئوليت هاي فراوان در حساس ترين مقاطع درخدمت انقلاب و نظام بوده و هرگزازانقلاب براي خودش،مالي نيندوخته است و مردم بايد به اين حقايق توجه داشته باشند.

نظر رييس جمهور به نظربنده نزديک تر است
 

ميان آقاي هاشمي و رئيس جمهور نيزاز سال 84 اختلاف نظرهاي متعددي درباره مسائل خارجي ،نحوه اجرايي عدالت اجتماعي وبرخي مسائل فرهنگي وجود دارد که البته نظررئيس جمهوربه نظربنده نزديک تراست.

22 خرداد حماسه اي تاريخي و جهاني
 

ملت عزيزايران در22 خرداد حماسه اي تاريخي و جهاني آفريد اما برخي از دشمنان تلاش مي کردند اين پيروزي مطلق نظام را به شکست ملي تبديل کنند و با مشکوک و قابل ترديد جلوه دادن انتخابات نگذارند بالاترين نصاب مشارکت جهاني به نام ملت ثبت شود که البته ثبت شده است و نمي توان اين واقعيت را تغييرداد.

مجاري قانوني را تنها مسيررسيدگي به شبهات
 

بنده زيربار بدعتهاي غير قانوني نمي روم چرا که درهرانتخاباتي طبعاً برخي برنده نيستند و اگرامروز چارچوبهاي قانوني شکسته شود درآينده نيزهيچ انتخاباتي مورد اعتماد نخواهد بود و مصونيت نخواهد داشت.
قانون همانطورکه به نامزدها حق نظارت و شکايت داده ،راه رسيدگي به شکايات را هم مشخص کرده است و همه کارها بايد بر اساس روال درست قانوني انجام شود.
*مسئول خونها،خشونتها وهرج ومرج ها
سياسيون وکساني که به نحوي مرجعيتي براي بخشي ازافکارعمومي دارند بايد خيلي مراقب رفتار و گفتارخود باشند زيرا با اندکي افراط گري آنها ،دامنه افراط گري در بدنه مردم به مراحل حساس و خطرناکي خواهد رسيد که خود آنها نيزنخواهند توانست ابعاد آن را جمع کنند.
اگرنخبگان سياسي بخواهند قانون را زير پا بگذارند ،خواسته يا ناخواسته ،مسئول خونها،خشونتها و هرج و مرج ها خواهند بود.

صندوق هاي راي نه درکف خيابانها
 

انتخابات براي اين است که درصندوق هاي رأي معلوم شود که مردم چه مي خواهند نه در کف خيابانها.
اگر قرارباشد بعد از هرانتخابات ،آنهايي که رأي نياورده اند اردوکشي خياباني کنند و درمقابل اين حرکت ،کساني هم که رأي آورده اند طرفدارانشان را به خيابانها بکشانند پس اصلاً چرا انتخابات برگزار مي شود؟ضمن آنکه مردم چه گناهي کرده اند که بايد به علت اين کارهاي ما،از کسب و کار و زندگي خود باز بمانند.
*مسئوليت تبعات و هرج و مرج
ازهمه مي خواهم به اين ارزش غلط خاتمه دهند که اگرخاتمه ندهند مسئوليت تبعات و هرج و مرج آن،به عهده آنها خواهد بود.
*شروع نوعي ديکتاتوري
برخي ها بدانند که با حرکات خياباني نمي توان اهرم فشاربرضد نظام بوجود آورد و مسئولان را وادارکرد که تحت عنوان مصلحت زيربارخواسته هاي آنها بروند چرا که تن دادن به مطالبات غيرقانوني زير فشار،شروع نوعي ديکتاتوري است.
اينگونه تصورات و محاسبه ها ،اشتباه است و اگراين تصورات غلط،عواقبي هم پيدا کند مستقيماً متوجه فرماندهان پشت صحنه خواهد بود که اگرضروري شد مردم آنها را در وقت لازم خواهند شناخت.
*برادري و تفاهم و رعايت قانون
راه قانون و راه محبت و صفا بازاست و اميدوارم همه دراين راه حرکت کنند و جشن پيروزي 40 ميليوني مردم را گرامي بدارند و اجازه ندهند دشمن اين جشن بزرگ را خراب کند.
*با مردم صريح تر صحبت خواهم کرد
اگر کساني بخواهند راه ديگري بروند آنوقت من خواهم آمد و بامردم صريح تر صحبت خواهم کرد.
چند جمله اي خطاب به حضرت وليعصر(عج)
اي سيد و مولاي ما،آنچه را لازم بود انجام داديم و آنچه را بايد گفت،گفتيم و خواهيم گفت.ما جان ناقابل و اندک آبروي خود را در کف دست گرفته ايم و آن را در راه انقلاب و اسلام فدا خواهيم کرد.ما اين راه را با قدرت ادامه خواهيم داد و شما که صاحب حقيقي اين انقلاب و کشورهستيد براي ما دعا کنيد.
منبع:نشريه قدر،شماره 20.



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.