بازي کامپيوتري Resident Evil5

13 سال پيش،کمپاني Capcom با ارائه بازي Resident Evil نقش بزرگي در دگرگون ساختن بازي هاي ماجراجويي داشت. يک بازي، که ژانر کاملا جديدي با نام ترس بقا را در آن زمان تعريف کرد. در سالهاي پس از آن، ساخت سري هاي ديگر اين بازي با حفظ استانداردهايي از بازي اول دنبال شدند. سپس در سال 2005 Resident Evil4 بطور کلي
پنجشنبه، 27 آبان 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بازي کامپيوتري Resident Evil5

بازي کامپيوتري Resident Evil5
بازي کامپيوتري Resident Evil5


 

مترجم و نويسنده:امير نادرپور




 

حداقل سيستم مورد نياز:
 

System:P4-3GHZ/RAM:SR MB/
Vcard:Geforce 6800-256MB/hard:8GB
13 سال پيش،کمپاني Capcom با ارائه بازي Resident Evil نقش بزرگي در دگرگون ساختن بازي هاي ماجراجويي داشت. يک بازي، که ژانر کاملا جديدي با نام ترس بقا را در آن زمان تعريف کرد. در سالهاي پس از آن، ساخت سري هاي ديگر اين بازي با حفظ استانداردهايي از بازي اول دنبال شدند. سپس در سال 2005 Resident Evil4 بطور کلي با بازيهاي قبلي فاصله گرفت و با تمرکز بيشتر روي ويژگي هاي اکشن شناخته شد. Resident Evil5 آخرين بازي اين سري معروف است که براساس فرمول اکشن شکل گرفته و از گيم پلي تيمي پشتيباني مناسبي مي کند. با وجود اينکه ديگر نمي توان آن را به عنوان يک بازي در ژانر ترس بقا به حساب آورد ولي بايد گفت که توانسته جنبه هاي مهم جذابيت آن ژانر را در مکانيک جديد خود حفظ نمايد.
10 سال پس از ويراني شهر «راکون»، «کريس ردفيلد» عضو سابق تيم S.T.A.R.S Alpha مأمور B.S.A.A شده است. اين سازمان شبه نظامي ضد سلاح هاي بيوارگانيک به نقاط مختلف دنيا براي يافتن ساخته هاي کمپاني Umbrella و نابود ساختن آنها سفر مي کند؛ چرا که اين کمپاني به دست تروريست هايي افتاده که به دنبال از بين بردن کمپاني داروسازي چند مليتي هستند.

بازي کامپيوتري Resident Evil5

مکانيک مبارزه نسبت به Resident Evil4 تفاوت اساسي نکرده است.هنوز هم براي شليک با تفنگ بايد دست از حرکت برداريد ولي مي توانيد در اين حالت، حرکات آهسته به پهلو نيز داشته باشيد. با توجه به شباهت هاي مبارزه با بازي هاي پيشين اين سري، اضافه کردن يک شخصيت دوم، رويارويي ها را متفاوت از قبل ساخته است. براي از بين بردن دشمنان قدرتمندتر ،نيازمند کار تيمي هستيد و داشتن کسي براي مراقبت از پشت سر، مي تواند کمک بزرگي به زنده ماندن در بازي کند. هوش مصنوعي «شوا» (شخص همراه شما)از او همراه شايسته اي ساخته است؛ با وجود اينکه درجه مهارت او بيشتر به قدرت تسليحاتي اش مربوط مي شود تا چيز ديگري. وقتي به تاثير همراهي «شوا» در بازي پي مي بريد که کسي او را تحت کنترل داشته باشد و نتواند به شما کمک کند.
اين بازي در حال حاضر، از نظر ويژگي هاي بصري از بهترين ها بوده و تنوع گسترده محيط ها بصورت خيلي دقيق و با توجه به جزئيات،کاملا مشهود است. درآن مي توانيد چندين محيط بزرگ و باز بيابيد که براي از بين بردن دشمنان بايد به بيشتر نقاط آن سربزنيد.
نسخه 5 اين بازي با وجود انتخاب يک مسير کاملا متفاوت، بر پايه نسخه هاي قبلي Resident Evil ساخته شده است. داشتن يک همراه، درجات جديدي از عمق گيم پلي و تنش دراماتيکي را به همراه دارد که بازي کردن را جذاب تر ساخته است. با وجود اين حرکت ها و شليک هاي کندتر از قبل ممکن است باب ميل هم نباشد. در کل هنوز هم بايد سري بازي Resident Evil را با وجود ايجاد تغييرات مناسب در نسخه جديدش، جذاب و ماجراجويانه به حساب آورد.
منبع:نوآور،شماره 63



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط