دختر و بهار!

دختران مانند بهارند، پر طراوت و شاداب. بهار، هم طراوت دارد، هم شکوفايي و در بين مردم محبت و انس ايجاد مي کند. بهار سر رشته ي فکر و آرامش است و دختران نيز دانش و دين را با خود همراه مي کنند، منبع محبت و انس بين همه مي شوند.
سه‌شنبه، 2 آذر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دختر و بهار!

دختر و بهار!
دختر و بهار!


 

نويسنده: نرگس شکوريان فرد




 
دختران مانند بهارند، پر طراوت و شاداب. بهار، هم طراوت دارد، هم شکوفايي و در بين مردم محبت و انس ايجاد مي کند. بهار سر رشته ي فکر و آرامش است و دختران نيز دانش و دين را با خود همراه مي کنند، منبع محبت و انس بين همه مي شوند.
هر جا که باشند دانش و آگاهي شان، ديگران را مشعوف مي کند و حضور با ايمانشان آرامش و سکينه به همراه مي آورد.
هر خانه اي دختر دارد، صفا و صميميت هم دارد. پدر که خسته وارد خانه مي شود، کلام محبت آميز دختر است که او را شاداب مي کند. شايد دليل اينکه فرموده اند هر چه مي خواهيد قسمت کنيد، اول سهم دختر را بدهيد و بعد سهم پسر هاي خانه را، اين باشد که دختر با نگاه با محبت و کلام دل نشين خود، هم رفع خستگي مي کند و هم زيبا صحبت کردن را به ديگران ياد مي دهد و هم عطر قدرشناسي را در فضاي خانه و بعد در جامعه مي پراکند.
مي گويند غربي ها وقتي مي خواستند مردم مسلمان اندلس را به زانو درآورند و آن ها را نابود کنند، تا اسلام در غرب ريشه کن شود، از طريق دختران و زنان وارد شدند؛ فساد و کج فهمي و بي ديني را بين آن ها رواج دادند و به مرور اسلام را از بين بردند، ولي دختران ما در ايران بايد به همه ثابت کنند که زير بار فساد و تباهي و نقشه هاي شوم نخواهند رفت. معرفت و دانش و فهم دين کمک مي کند دشمن را، نقشه هايش را و راه هاي نفوذش را بشناسيم و در دامش گرفتار نشويم.
نزد خداوند ميان دختر و پسر فرقي نيست. هر دو آفريده مورد توجه خدايند، از روح الهي در گل وجود هر دو دميده شده است و راه تعالي و رشد براي هر دو يکسان است. شايد دختران چون سرچشمه ي محبتند و ميان اهل خانه الفت برقرار مي کنند، منشأ همه ي خوبي ها هم هستند. کاش اين روح الهي را از قطره هاي ناب درياي معرفت و شناخت و دين داري پر سازند و از هر چه عامل رکود و سقوط است دوري کنند. در اين صورت، دنيايي مي سازند بهتر از بهشت.
حضرت مريم، دختري است که به خاطر پاکي و عفتش، نام او در قرآن برده شده است. در دوران وي نيز شرايط هم براي خوب زندگي کردن فراهم بود و هم براي گرايش به فساد و گناه، ولي مريم مقدس اسير شهوت ها و خواستني هاي دلش نشد و پاک زندگي کرد. به همين دليل، نامش در تاريخ ماند. اسم دختري پاک و آزاده.
حضرت فاطمه زهرا (س) دخت پيامبر اکرم (ص) و سرور زنان عالم است. ايشان داراي فضايل، مناقب و مقامات عاليه اي هستند که دوست و دشمن به کمال و عظمت و جلالت شأن ايشان اعتراف نموده اند. مقام معظم رهبري درباره ي حضرت فاطمه ي زهرا (س) مي فرمايند: مقام حضرت فاطمه زهرا (س) درخور آن است که عقول برجسته انسان هاي بزرگ در اصلي ترين رشته هاي تفکرات ايشان بينديشند و زبان هاي فصيح ترين و بليغ ترين گويندگان، شعر و سرايندگان آن انديشه ها را در قالب کلمات بياورند.
اين دختر جوان (حضرت فاطمه (س)) و اين بانويي که در هنگام شهادت 18 سال داشت آن قدر به نماز ايستاد و عبادت کرد که پا هاي مبارکش ورم کرد.
اين دختر در آن دوران سخت (شعب ابي طالب) همان فرشته ي نجات پيامبر اکرم (ص) بود و برکات فاطمه زهرا (س) را ما در عين آشنايي و معرفت و ارادات به آن بانوي دو عالم در سرتاسر حياتمان مشاهده کرده ايم و روز به روز معنويت ايشان آشکار تر خواهد شد.
منبع: گلبرگ جوان، شماره ي 113



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.