شخصيت شناسي عطسه

بسياري از مردم از نوع عطسه کردن خود نزد ديگران خجل و شرمسار هستند. عطسه هاي بلند و پياپي مي تواند در جمع، مزاحمت هاي گاه و بي گاه ايجاد کند، اما اکنون براساس مطالعات انجام شده از سوي برخي از دانشمندان و روانشناسان ، معلوم شده که نوع عطسه انسان ها مي تواند بازگو کننده شخصيت آن ها باشد . اين آزمايش ها شامل مطالعه بر روي صداهاي مختلفي است که مردم به هنگام عطسه کردن از خود توليد مي کنند.
سه‌شنبه، 9 آذر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شخصيت شناسي عطسه

شخصيت شناسي عطسه
شخصيت شناسي عطسه


 






 
بسياري از مردم از نوع عطسه کردن خود نزد ديگران خجل و شرمسار هستند. عطسه هاي بلند و پياپي مي تواند در جمع، مزاحمت هاي گاه و بي گاه ايجاد کند، اما اکنون براساس مطالعات انجام شده از سوي برخي از دانشمندان و روانشناسان ، معلوم شده که نوع عطسه انسان ها مي تواند بازگو کننده شخصيت آن ها باشد . اين آزمايش ها شامل مطالعه بر روي صداهاي مختلفي است که مردم به هنگام عطسه کردن از خود توليد مي کنند. همه مي دانند که افراد به گونه هاي مختلف عطسه مي کنند و شايد به همين دليل است که هيچ دو نفري ،شخصيتي مشابه ندارند. اکنون بگوييد چگونه و با چه صدايي عطسه مي کنيد تا بگوييم البته تا حدي چه شخصيتي داريد و نکات پنهان آن چيست؟
افرادي که با صداي بلند عطسه مي کنند: اين افراد عموماً تمايل دارند که رهبران و رؤسايي با نفوذ و خوب باشند. روان شناسان براين اعتقادند که صداي بلند عطسه اين افراد، نشان دهنده ميزان نفوذي است که آن ها دوست دارند برديگران داشته باشند.اين افراد مي توانند به راحتي در ديگران نفوذ کنند و آن ها را به سمت و سويي که خود تمايل دارند سوق دهند. اين افراد عموماً مديراني لايق، کارآمد رهبراني با نفوذند .آن ها شخصيت قدرتمندي دارند که به آن ها کمک مي کند در حوزه مديريت بسيار شجاع و زيرکانه عمل کنند. در حوزه اجتماعي سخنوري عالي و بي مثال هستند .اين افراد مي توانند با نفوذ کلام خود، موضع بحث را به آن طريقي که خود مي خواهند پيگيري کنند. معمولاً زندگي بر وفق مرادشان است و درخانه و خانواده نيز مي توانند از نفوذي بي اندازه برخوردارباشند.
افرادي که ملايم عطسه مي کنند: اين افراد عموماً شخصيتي آرام، باوقار، وفادار و وابسته دارند. در روان شناسي گفته مي شود که اين افراد نمي توانند بدون وابستگي به غير، کاري از پيش ببرند. شخصيت وابسته آن ها نشان دهنده آن است که بايد حتماً در موارد مهم تصميم گيري، شخص ديگري آن ها را به سمت و سوي مورد نظر سوق دهد. اين افراد مي توانند و مي خواهند که به مردم خدمت کنند و اين خدمت را در چارچوب آنچه آن ها تمايل دارند انجام مي دهند. بسياري از اين افراد اگرچه منزوي به معناي عام کلمه نيستند ولي چندان هم از بودن در اجتماعات احساس رضايت نمي کنند. شخصيت آرام آن ها تنها در خدمت به ديگران خلاصه مي شود . اين افراد بسيار وفادار و در زندگي ثابت قدم هستند. در حوزه کاري به لحاظ آرامي ممکن است تاثير چنداني در جمع نداشته باشند ولي همين منش آرام آن ها باعث مي شود همگان آن ها را دوست داشته باشند. در حوزه اجتماعي نيز پرهيز از تجمع و قيل و قال هاي روزانه شعار اصلي آنان است ولي دراين بين انجام دادن کارها و وظايف اصلي که برعهده آن هاست به هيچ وجه فراموش نمي شود.
افرادي که به هنگام عطسه جلو دهان خود را مي گيرند: طبق پژوهش هاي انجام شده افرادي که به هنگام عطسه کردن جلو دهان خود را مي گيرند بسيار موقر و به لحاظ عرفي و چه به لحاظ شرعي، خلاف نمي کنند.روان شناسان بر اين عقيده اند که اين افراد معمولاً زندگي آرام،متعادل و کم درد سري دارند. متانت و وقار در تمام اعمال و رفتاراين اشخاص مشهود است و رعايت آداب و معاشرت از خصايص ذاتي اين افراد است . آن ها مي گويند زندگي همچون رودخانه آرامي است که فقط برخي اوقات مواج مي شود و نيازي نيست که شما سرعت حرکت آن را تند يا کند کنيد. دست را جلو دهان گرفتن به هنگام عطسه يا سرفه ،نشان مي دهد که اين افراد در حوزه کاري خود نيز افرادي قابل اطمينان و با وقارند و مديران هميشه از آن ها به عنوان افرادي قابل اعتماد ياد مي کنند . در حوزه اجتماعي و در جمع دوستان حضورشان هميشه مايه قوت قلب است،هرچند که در برخي از اجتماعات دوستانه که بسيار صميمي است حضور اين افراد به منزله آن است که بسياري از موارد معاشرتي که ممکن است در جمعي اين چنيني ناديده گرفته شود،بايد رعايت شود اين کارممکن است براي برخي افراد، خوشايند نباشد .
افرادي که ريز و سريع عطسه مي کنند: گفته مي شود که اين افراد، غالباً شخصيتي تند و تيز دارند. تند تند صحبت مي کنند.و دوست دارند هر مساله اي را فوراً حل کرده و به سراغ مساله اي بعدي بروند! اين افراد بسيار باهوش، اهل مطالعه و نکته سنج هستند. مطالعه براي اين نوع افراد بهترين سرگرمي است و از هر فرصتي براي کتاب خواندن استفاده مي کنند. اين افراد کارمنداني نمونه اند. که مي توانند در هر سطحي نمونه بودن خود را نشان دهند. در حوزه کاري،افرادي شايسته لايق و قابل اعتمادند و حاضر نيستند هيچ چيزي را با اعتماد ديگران به خود عوض کنند. حس همکاري و همياري دراين افراد به شدت بالاست و هرچند ديگران در بعضي از موارد عدم همکاري با آن ها را به دليل بيش از حد خوب و صادق بودنشان،ترجيح مي دهد. در حوزه اجتماعي،ممکن است محبوبيت ديگر گروه ها را نداشته باشند،اما در موقعيت هاي مختلف اجتماعي اگر بتوانند پايه ريزي و برنامه ريزي خوبي داشته باشند، قادر خواهند بود «خود» واقعي خويش را به نمايش بگذارند . در حوزه خانه و خانواده نيز، چنانچه ياري موافق داشته باشند، پيروز مي شوند. معمولاً ديگران به سختي آن ها را درک مي کنند،اما چنانچه روحيه آن ها شناخته شود، آن وقت !متوجه مي شوند که دوستاني ثابت قدم پيدا کرده اند.
منبع:نشريه راه کمال،شماره 33



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.