ماسک هاي خانگي در تابستان

اول از همه ،زيبايي از درون آغاز مي شود . همان طور که همه مي دانيم،آب بهترين معجزه گر براي داشتن پوستي صاف، زيبا و شفاف است ؛به همين خاطر تا حد امکان آب بنوشيد . اگر زياد به نوشيدن آب ميل نداريد. کمي آبليمو يا آب پرتقال تازه در آن بريزيد تا براي خوردن آن راغب تر شويد در ضمن روزانه 5 وعده ميوه و سبزيجات تازه مصرف کنيد.
دوشنبه، 15 آذر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ماسک هاي خانگي در تابستان

ماسک هاي خانگي در تابستان
ماسک هاي خانگي در تابستان


 





 
استفاده از ماسک، در حفظ سلامت پوست تاثير بسزايي مي گذارد . حال اگر اين ماسک خانگي باشدکه چه بهتر!
اول از همه ،زيبايي از درون آغاز مي شود . همان طور که همه مي دانيم،آب بهترين معجزه گر براي داشتن پوستي صاف، زيبا و شفاف است ؛به همين خاطر تا حد امکان آب بنوشيد . اگر زياد به نوشيدن آب ميل نداريد. کمي آبليمو يا آب پرتقال تازه در آن بريزيد تا براي خوردن آن راغب تر شويد در ضمن روزانه 5 وعده ميوه و سبزيجات تازه مصرف کنيد.
پله بعدي اين است که براي حفظ سلامت پوست تان ،برنامه ريزي درستي داشته باشيد. هميشه به خاطر داشته باشيد که پوست تان را تميز نگه داريد و از تونر و مرطوب کننده، براي حفظ شادابي استفاده کنيد. حداقل هفته اي يک تا دوبار از اسکراب ،براي پاکسازي عميق منافذ و زدودن سلول هاي پير و فرسوده استفاده کنيد. راه حل ديگر ،استفاده از انواع ماسک هاست ؛چند پيشنهاد خانگي ،از تعدادي ماسک ايده آل را پيش رويتان مي گذاريم.

ماسک عسل وجو
 

اين ماسک را به عنوان تونر نيز مي توانيد استفاده کنيد .

مواد لازم:
 

يک دوم فنجان جو پخته شده و کوبيده شده
يک چهارم فنجان عسل
جو را با عسل خوب مخلوط کنيد تا به صورت خمير درآيد، سپس بلافاصله روي پوست بماليد و مراقب باشيد که ماسک را در نواحي حساس مانند اطراف چشم ها نماليد بگذاريد به مدت 20دقيقه بماند، سپس صورت تان را با آب ولرم بشوييد و خنک کنيد.

ماسک مرطوب کننده خيار
 

اين ماسک يک رطوبت رسان قوي محسوب مي شود

مواد لازم:
 

يک سوم خيار کوبيده شده
1عدد زرده تخم مرغ
1قاشق غذاخوري پودر بادام
2قاشق غذاخوري عسل
2قاشق غذاخوري جو کوبيده شده
همه مواد را خوب مخلوط کنيد و ترکيب را به مدت 10دقيقه روي پوست تان قرار دهيد ،سپس پوست تان را با آب ولرم بشوييد و خشک کنيد

ماسک کرمي آووکادو
 

اين ماسک ،براي پاکسازي عمقي منافذ پوست کاربرد دارد.

مواد لازم:
 

يک چهارم فنجان آووکادوکوبيده شده
يک دوم قاشق چاي خوري عسل
يک دوم قاشق چاي خوري پودر بادام
يک دوم قاشق چاي خوري روغن زيتون
يک دوم قاشق چاي خوري آبليمو
همه مواد را خوب مخلوط کنيد، سپس به آرامي روي پوست تان بماليد . از آن جايي که اين ماسک خاصيت پاک کنندگي قوي دارد، بعد از ماسيدن آن روي صورت، با نوک انگشت ها صورت تان را با حرکات دايره اي شکل ماساژ دهيد . بعد از اين که 10دقيقه روي پوست تان ماند، آن را با آب ولرم بشوييد و با آب سرد آبکشي کنيد.

ماسک ماست و گوجه فرنگي
 

اين ماسک براي پوست هاي خيلي خشک و حساس کار ساز است

مواد لازم:
 

2عدد گوجه فرنگي کوبيده شده
يک دوم فنجان ماست پرچرب
2قاشق غذاخوري جو کوبيده شده
10قطره آبليمو
يک چهارم آب هويج
4قطره روغن درخت صندل
همه مواد را خوب در مخلوط کن ريخته و مخلوط کنيد. سپس روي پوست صورت تان را خوب بشوييد و خشک کنيد.

ماسک سفيده تخم مرغ
 

اين ماسک براي استحکام بيشتر ماهيچه هاي پوست استفاده مي شود

مواد لازم :
 

2عدد سفيده تخم مرغ
سفيده تخم مرغ را خوب به هم بزنيد تا کاملا کف کند و هنگامي که ظرف را برعکس کرديد، سفيده به ظرف بچسبد و نريزد . سفيده را به مدت 20دقيقه روي پوست تان قرار دهيد، سپس پوست تان را بشوييد.
نکته :هنگام استفاده از همه نوع ماسکي ،بهتر است دراز شويد و پوست تان در حالت استراحت قرار گيرد.

ماسک اسطوخودوس
 

مواد لازم:
 

سفيده تخم مرغ يک عدد
آبليمو تازه يک قاشق چاي خوري
عسل يک قاشق غذاخوري
گلاب يک قاشق چاي خوري
توت فرنگي کوبيده شده :يک فنجان
روغن درخت چاي يک دوم قاشق چاي خوري
روغن اسطوخودوس يک دوم قاشق چاي خوري
سفيده تخم مرغ را خوب به هم بزنيد تا کاملا پف کند و آبليمو را به آن اضافه کنيد. در ظرف جداگانه گلاب را کمي گرم کنيد. و عسل و توت فرنگي را به آن اضافه کنيد. بعد از چند دقيقه که ترکيب مخلوط شد، آن را از روي گاز برداريد تا خوب سرد شود ،سپس همه مواد را با هم مخلوط کنيد و بقيه مواد را اضافه کنيد و روي پوست مرطوب قرار دهيد . بعد از 10دقيقه صورتتان را با آب ولرم بشوييد.

ماسک توت فرنگي
 

مواد لازم:
 

توت فرنگي 2عدد
پايابا کوبيده شده 2قاشق غذاخوري
خيار نصف عدد
سفيده تخم مرغ :يک عدد
مواد را در مخلوط کن ريخته و خوب مخلوط کنيد . پوست صورتتان را کمي مرطوب کنيد و ماسک را 15دقيقه روي پوست تان قرار دهيد . ابتدا پوست تان کمي احساس خارش مي کند. اما کمي صبر کنيد و سپس با آب ولرم بشوييد

ماسک چاي سبز
 

آب رسان عميق، تسکين دهنده و ضدعفوني کننده پوست است . اين ماسک حاوي ترکيبات صد در صد طبيعي و عصاره گياه اسطوخودوس ،کلاژن و ويتامين Eاست

ماسک خيار
 

اين ماسک، مرطوب کننده و محافظت کننده پوست در برابر اشعه هاي مضر است و حاوي عصاره خيار، کلاژن و ويتامين Eاست که پوست را مرطوب مي کند و باعث مي شود پوست در برابر اشعه UV آفتاب تغيير نکند.
طرز مصرف :صورت را شسته و کاملا خشک کنيد. ماسک را از بسته در آوريد و به خوبي روي پوست صورت قرار دهيد . مدت 15الي 20دقيقه صبر کنيد . سپس آن را از گوشه ها به آرامي برداريد.

ماسک ضد پيري
 

اين ماسک ضد پيري ،کاهش دهنده چين و چروک ،آب رسان و تقويت کننده پوست است. اين ماسک حاوي عصاره چاي سبز و عصاره گياهان گرمسيري است که با فرمول فوق العاده ،پوست تان را تغذيه مي کند.

ماسک کاکائو
 

اين محصول ترميم کننده پوست است که براي ليفتينگ نيز استفاده مي شود. اين ماسک حاوي عصاره کاکائو،کلاژن و ويتامين Eاست و با فرمول تيزنته کاکائو باعث کشش، احيا و بازسازي پوست مي شود .
منبع: نشريه زندگي ايده آل شماره 47



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.