5 نکته حمامي براي نوزاد دلبندتان

1-شما بايد کودک خود را با ابر و اسفنج حمام کنيد تا بند ناف بيافتد(1 تا 4 هفته)؛ محل ختنه خوب شود(1تا 2هفته) و بهبود چين ها به طور کامل اتفاق بيفتد(1 تا 4هفته). 2-دو يا سه بار حمام در هفته درسال اول زندگي نوزاد کافي است. بيشتر حمام کردن ممکن است به خشک شدن پوست او منجر شود.
سه‌شنبه، 23 آذر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
5 نکته حمامي براي نوزاد دلبندتان

5 نکته حمامي براي نوزاد دلبندتان
5 نکته حمامي براي نوزاد دلبندتان


 






 
1-شما بايد کودک خود را با ابر و اسفنج حمام کنيد تا بند ناف بيافتد(1 تا 4 هفته)؛ محل ختنه خوب شود(1تا 2هفته) و بهبود چين ها به طور کامل اتفاق بيفتد(1 تا 4هفته).
2-دو يا سه بار حمام در هفته درسال اول زندگي نوزاد کافي است. بيشتر حمام کردن ممکن است به خشک شدن پوست او منجر شود.
3-قبل از حمام کردن نوزاد به اين موارد نياز داريد: يک ليف نرم حمام؛ صابون و شامپو خفيف و مخصوص نوزاد که بدون عطر است؛ يک برس نرم براي پوست سرکه موجب تحريک پوست سر کودک مي شود؛ حوله و يا پتو؛ يک وان نوزاد با 5 تا 8 سانت ارتفاع ازآب گرم و نه داغ (به منظور تست درجه حرارت آب ، آب را با بخش داخلي آرنج و يا مچ دست لمس کنيد و ميزان حرارت آن را بسنجيد؛ ضمناً وان کودک، يک وان پلاستيکي است که مي تواند در وان حمام قرار گيرد و زمان حمام را مي توان به خوبي مديريت کرد)؛ يک پوشک تميز؛ لباس هاي تميز.
4-براي حمام با اسنفج، يک اتاق گرم و يک سطح صاف، مانند ميز تعويض پوشک، طبقه، يا کانتر آشپزخانه را انتخاب کنيد. سپس لباس نوزادتان را در آوريد. چشمان نوزاد خود را با يک ليف حمام که با آب تنها مرطوب شده است پاک کنيد به اين صورت که از گوشه داخلي به گوشه خارجي را تميز کنيد. از گوشه ديگر پارچه که تميز است چشم ديگر را بشوييد. بيني نوزاد و گوش او را با ليف حمام ظريف خصوص نوزاد تميز کنيد. سپس پارچه را دوباره مرطوب کنيد و با استفاده از کمي صابون مخصوص بچه، صورت او را به حالت نوازش بشوييد. بعد، با استفاده از شامپوي نوزاد، يک حالت کف ايجاد کنيد وبه آرامي سر کودک را بشوييد و با آب پاک شستشو دهيد. با استفاده از يک پارچه خيس و صابون، به آرامي بقيه بدن کودک را شستشو دهيد و توجه خاص به شيارهاي زير بازوها، پشت گوش، اطراف گردن و ناحيه تناسلي داشته باشيد. هنگامي که اين مناطق شسته شدند، مطمئن شويد که خشک شده و سپس پوشک و لباس نوزاد را بپوشانيد.
5-هنگامي که کودکتان براي حمام کردن در وان آماده شد، اولين جلسه حمام در وان بايد با مهرباني و کوتاه مدت باشد. اگر ديديد ناراحت مي شود، براي يک يا دو هفته به همان روش حمام با اسنفج باز گرديد، سپس دوباره سعي کنيد حمام در وان رابيازماييد.
منبع:روزنامه سلامت، شماره 230



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.