زيبايي در کنار طبيعت

داشتن ظاهري مناسب و زيبا مستلزم شناخت چهره، رنگ ها ( رنگ مو و رنگ آرايش) و چگونگي هماهنگي آن با رنگ پوست، سن و شخصيت اجتماعي افراد است. اصولاً رنگ ها به دو دسته تقسيم مي شوند:
يکشنبه، 12 دی 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
زيبايي در کنار طبيعت

زيبايي در کنار طبيعت
زيبايي در کنار طبيعت


 

نويسنده:بهاره عرب




 
داشتن ظاهري مناسب و زيبا مستلزم شناخت چهره، رنگ ها ( رنگ مو و رنگ آرايش) و چگونگي هماهنگي آن با رنگ پوست، سن و شخصيت اجتماعي افراد است.
اصولاً رنگ ها به دو دسته تقسيم مي شوند:
رنگ هاي سرد: مانند آبي، سبز، بنفش و رنگ هاي کدر ومات
رنگ هاي گرم: مانند قرمز، نارنجي، زرد و رنگ هاي زنده و شفاف
در نظر گرفتن رنگ پوست و رنگ چشم براي انتخاب زنگ مو و آرايش مناسب نکته ي مهمي است. به خانم هاي عزيز توصيه مي شود در اين مورد حتماً به فصل سال توجه کنند. زيرا تفاوت رنگ هاي زمستانه و تابستانه و توجه به آنها هارموني زيبايي را به چهره ي شما هديه مي دهد.
خانم هاي خوش سليقه بايد توجه داشته باشند که هر چهره اي مشخصات خاص خود را دارد و آرايش صورتهاي متفاوت بالطبع با هم فرق مي کند و در صورت تقليد از نوع آرايش و رنگ موي ديگران در صورتي که از لحاظ رنگ پوست و رنگ چشم شبيه به هم نباشند نتيجه ي مطلوبي به دست نخواهد آمد.

کوپ مو مناسب صورت
 

پس از شناخت اجزاي صورت تان به اين نکته دقت کنيد که براي صورت هاي چاق يا گرد مدل موهاي کوتاه به هيچ عنوان مناسب نيست، چرا که گردي صورت را دو چندان خواهد کرد.
براي اين گروه از صورت ها کوپ موها حتماً بايد به گونه اي باشد که دو طرف صورت و گردن را بپوشاند تا گردي صورت را کمتر نشان بدهد. اگر پيشاني بلند باشد، موهاي قسمت جلوي سر (چتري) بايد به سمت راست يا چپ آرايش شود تا بلندي پيشاني را بپوشاند و اگر پيشاني کوتاه است به سمت بالا کوپ شود. هم چنين براي صورت هاي استخواني و کشيده مدل هاي خيلي بلند مناسب نيست. بهترين گزينه براي اين دسته از صورت ها موهاي گرد و يک دست و مدل هاي شلوغ است.

رنگ موي مناسب پوست
 

*پوست تيره شامل: شرابي، مسي، ماهاگوني تيره، نسکافه اي، طلايي، فندقي و شکلاتي
*پوست هاي گندمي شامل: قهوه اي مات، عسلي، کاراملي، بژ، بژدودي، بلوطي و ماهاگوني روشن
*پوست هاي روشن: بلوند خاکستري، بلوند آفتابي، صدفي، کاهي، بژ روشن و زيتوني

عوامل موثر بر رشد ناخن ها
 

رشد ناخن در افراد مختلف و از يک انگشت تا انگشت ديگر متفاوت است. ناخن هاي انگشتان مياني دست کمي سريع تر از ناخنهاي شست و انگشت کوچک رشد مي کنند و ميزان متوسط رشد هرناخن، حدود سه ميلي متر در ماه است، بنابراين وقتي ناخن در اثر آسيب ديدگي از بين برود، سه تا شش ماه طول مي کشد تا ناخن جديدي رشد کند. ناخن هاي آقايان نيز به علت بستر بزرگ تر، سريع تر از ناخن هاي خانم ها رشد مي کند. هورمون ها نيز در رشد ناخن نقش دارند؛ به عنوان مثال ميزان رشد ناخن هنگام بارداري و در پرکاري تيروئيد افزايش مي يابد. هيچ ماده ي غذايي از جمله «ژلاتين» که مشتريان زيادي دارد، رشد ناخن را افزايش نمي دهد، ولي سوء تغذيه رشد ناخن ها را کند مي کند. همچنين عواملي مانند هواي سرد، عمل جراحي بزرگ و بيماري شديد در کاهش رشد ناخن ها تأثير دارند.

هفت نکته براي صاحبان ناخن هاي بلند
 

1-ناخن ها را مخصوصاً پس از کار با مواد آلوده با برس ويژه تميز کنيد.
2-از ناخن ها استفاده ي ابزاري نکنيد، مثلاً نبايد از آن ها براي بيرون آوردن منگنه استفاده کرد.
3-پيش ازباغباني، ناخن هاي خود را در صابون فروببريد، اين کار موجب مي شود ميکروب ها به زير ناخن نفوذ نکنند.
4-پس از سوهان کشيدن ناخن ها، آن ها را براي چند دقيقه درون آب گرم صابون دار ماساژ دهيد تا چربي ناخن ها گرفته شود.
5-يک تا سه ماه از سال را به ناخن هاي خود استراحت دهيد و هيچ گونه لاک يا ناخن مصنوعي به کار نبريد تا ناخن ها سلامتي خود را حفظ کنند.
6- براق کننده ي لب براي نرم کردن ناخن ها بسيار مؤثراست.
7-از لاک بر ناخن پيش از لاک زدن استفاده کنيد، زيرا با زدودن چربي، ناخن را براي قرار گرفتن بهتر لاک آماده مي کند.

رفع لکه هاي صورت با موادي طبيعي
 

گاهي لکه هايي بر روي پوست صورت و حتي پشت دست ها ديده مي شود که مي تواند در بعضي خانم ها به مرور زمان با افزايش سن و بر حسب مکانيسم بدن به وجود آيد و در دختران جوان حاصل جاي جوش هاي غرور جواني باشد که به مرور کمرنگ شده ولي کاملاً از بين نمي روند. طبق نظر بسياري از پزشکان و متخصصان پوست و زيبايي، در بيشتر مواقع لکه هاي صورت ودست ها را نمي توان به طور کامل و قطعي از بين برد، بلکه فقط مي شود با بي رنگ سازي و لايه برداري از پوست آن ها را کمرنگ تر ساخته و تا حدودي محو کرد. البته همه ي اين ها مشروط بر اين است که به طور مداوم و مرتب و طبق زمان هاي تعيين شده توسط پزشک عمل شود چون گاهي اوقات با قطع داروهايي که با صرف هزينه هاي زياد همراه بوده، پوست دوباره به حالت قبلي بازگشته و از اين بابت احساس نارضايتي شديد همراه با خستگي در فرد به وجود خواهد آمد.
راز زيبايي اين شماره براي آن دسته از افرادي که به هر دليلي بارها براي رفع اين مشکل اقدام کرده ودوباره با آن مواجه شده اند راهکارهايي معرفي مي کند تا با استفاده از موادي طبيعي و قابل دسترس، پوستي بدون لک داشته باشند.
1-روغن ارده:
شما مي توانيد به طور مرتب در طول شبانه و روز به جاي کرم مرطوب کننده از روغن ارده استفاده کنيد، مصرف دراز مدت اين روغن شما را به نتيجه ي مطلوبي خواهد رساند. مي توانيد روغن ارده را به صورت خالص از عطاري تهيه کنيد يا با خريد ارده ي مصرفي منزل، روغن روي آن را پس ازآن که مدتي ظرف ارده بدون تکان خوردن ثابت درجايي نگه داشته شد از روي آن جدا و در ظرفي جداگانه نگه داري کنيد.
2-سفيد آب نقره:
کمي سفيد آب نقره را با مقداري روغن ارده مخلوط کنيد تا به شکل کرمي نرم در بيايد، سپس هر صبح و شب از آن استفاده کنيد.
3- گلاب
نصف فنجان گلاب را همراه با نصف فنجان عرق بيد داخل ظرفي کوچک روي شعله ي ملايم گاز قرار دهيدو پس از آن که کمي گرم شدبه ترتيب يک قاشق غذا خوري روغن نارگيل، روغن بادام، روغن زيتون و گليسيرين به آن اضافه و خوب مخلوط کنيد، سپس دو قاشق چايخوري سفيدآب روي را که قبلاً از الک ريز رد کرده ايد آرام به مواد اضافه و مخلوط کنيد. پس از حل کامل سفيد آب دراين مواد، دو قطره آبليمو نيز به آن ها اضافه کنيد و بگذاريد با هم بجوشند تا قوام بيايند، سپس شعله را خاموش و صبر کنيد تا مواد کاملاً سرد شوند. اين مواد را داخل ظرفي در دار بريزيد و هر صبح و شب ابتدا ظرف را خوب تکان داده و سپس براي دست و صورت از آن استفاده کنيد. استفاده ي مکرر و طولاني مدت باعث مي شود شما به پوستي شفاف، روشن و بدون لک برسيد. اين محلول به خاطر داشتن روغن هاي مفيد از چروک شدن پوست شما جلوگيري خواهد کرد.
منبع:نشريه 7 روز زندگي ،شماره 110.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.