امارات

خيلي از ايراني ها وقتي پاي يک مسافرت تابستاني به ميان مي آيد. اولين انتخابشان دبي است؛ چون در اين فصل هم قيمت تورهاي آن ارزان است و هم فستيوال خريد به راه است. دبي يکي از شهرهاي مهم امارات متحده عربي و يکي از هفت امارت اميرنشين امرات متحده عربي است دبي بيشترين جمعيت را در ميان اين هفت امارت دارد و دومين امارت بزرگ آن بعد از ابوظني است.
چهارشنبه، 22 دی 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
امارات

امارات
امارات


 





 

روياي تابستاني
 

خيلي از ايراني ها وقتي پاي يک مسافرت تابستاني به ميان مي آيد. اولين انتخابشان دبي است؛ چون در اين فصل هم قيمت تورهاي آن ارزان است و هم فستيوال خريد به راه است. دبي يکي از شهرهاي مهم امارات متحده عربي و يکي از هفت امارت اميرنشين امرات متحده عربي است دبي بيشترين جمعيت را در ميان اين هفت امارت دارد و دومين امارت بزرگ آن بعد از ابوظني است.
رستوران ها: يکي از رستوران ها المنتها نام دارد که در ارتفاع 200 متري واقع شده و منظره هاي از دبي را به نمايش مي گذارد اين رستوران توسط يک پايه ازهر دو طرف دکل محافظت مي شود. و توسط يک آسانسور شيشه اي دسترسي به آن ممکن است.
رستوران ديگر، المحاره (به معني صدف) است که دسترسي به آن توسط يک زير دريايي شبيه سازي شده امکان پذير است و آکواريوم هاي زيبايي رابه نمايش مي گذارد. اين آکواريوم ها در برگيرنده بيش از يک مليون ليتر آب است. شيشه آکواريوم از اکريليک ساخته شده و براي کاهش تاثير بزرگ نمايي حدود 18 سانتيمتر ضخامت دارد. اين رستوران در ميان 10 رستوران برتر دنيا قرار دارد. اين رستوران ها در هتل برج العرب قرار دارند. هتل برج العرب داراي 60 طبقه است و معمار آن Middle East Atkins است. ستون بندي اين هتل تا 400 متر زير دريا رفته است. برج العرب بلندتر از برج ايفل است و تنها 60 متر از State Bulding Empire در آمريکا کوتاه تر است. تمام پرده ها، چراغ ها و سيستم تهويه هواي آن هم با يک کليد به کار مي افتند.

مکان هاي ديدني دبي:
 

برج العرب، برج دبي، جزير هاي نخلي، جزيره جهان، مال امارات (پيست اسکي سرپوشيده)، سحراهاي رمل، مراکز خريد، منتجع المها، فندق باب الشمس، قلعه دبي، موزه ملي، قلعه حتا، برج ساعت، شاه راه شيخ زايد، مسجد دبي.

مقررات ورود
 

بيشتر مسافرانبايد ويزا براي ورود داشته باشند؛ اما شهروندان (و برخي ساکنان) کشورهاي شوراي همکاري خليج فارس و شهروندان بعضي جاهاي اروپا و جاهاي ديگري که شامل استراليا و زلاندنو) مي توانند مهر اجازه ورود را روي پاسپورت شان به محض ورود تا 90 روز داشته باشند بازديد کنندگان از مليت هاي ديگر بايد ضمانت ساکنان امارات متحده با يک شرکت يا هتلي که مجوز آن صادره از امارات متحده است را داشته باشند و تا 30 روز اجازه اقامت دارند. شهروندان اسرائيلي نيز اجازه ورود به دبي را ندارند.

توريسم فرهنگي
 

فرهنگ در درجه دوم بعد ازخريد براي بازديد کنندگان قرار دارند. مناظري که از فرهنگ قديم دبي با وجود سلطه سرعت و پيشرفت سريع اقتصادي، هنوز در مناطقي اطراف نهرها ديده مي شود. ساختمان هاي اطراف نهر نشانگر يک شهر قديمي است. دهکده غواصي (قربه الغوص) و دهکده آثار (قريه التراث)، ماهيگيري و يافتن مرواريد را به نمايش مي گذارد. از ديگر جاذبه ها مي توان به خانه بيت شيخ سعيد المکتوم، موزه دبي و روستاي حتا (Hatta) اشاره کرد تاريخ اين روستا به 2 تا 3 هزار سال قبل بر مي گردد. شامل 30 ساختمان است و در 115 کيلومتري جنوبي شهر دبي در قلب کوه هاي حتا و در امتداد رشته کوه حجر واقع شدهاست. موزه دبي درسال 1971 به منظور نمايش سبک زندگي سنتي دبي ايجاد شد و شامل عتيقه جات و مصنوعاتي است که از آفريقا و کشورهاي آسيايي از طريق تجارت به دبي وارد شده. مسجد شندغه نيز مسجدي با قدمت 200 ساله است.
همچنين فرودگاه بين الملي دبي داراي يک مرکز خريد است که جوايز بسياري به خاطر طراحي وسرويس عالي اش دريافت کرده است. فرودگاه بين المللي مرکزي جهاني دبي که در حال ساخت است، يک منطقه آزاد تجاري را در دبي فراهم مي کند و تا سال 2008 قسمتي ازآن کامل مي شود.

فستيوال خريد دبي
 

اين فسيتوال هر ساله به مدت يک ماه از ژانويه شروع مي شود و کل امرات را به يک مرکز خريد تبديل مي کند. علاوه بر آن، اين فستيوال در برگيرنده برنامه هاي موسيقي؛ نمايشگاه هاي هنري و رقص محلي است. همچنين سفر به دبي در تابستانبه خصوص در ماه مرداد، بسيار مناسب است و شما حتي با پرداخت 200 هزار تومن مي توانيد به اين کشور سفرکنيد. البته با گذاشتن دو تراول 100 هزار توماني روي آن، مي توانيد از هتل و پرواز بهتري بهره مند شويد.

بزرگ ترين مرکز خريددنباله دار
 

بزرگ ترين مرکز خريد دنباله دار دبي به نام مرکز تجاري - تفريحي دبي است. همچنين ساختمان ديگري که برنامه ريزي شده تا دبي را به يک منطقه مرکزي تجاري تبديل کنند، خليج تجاري است و زماني که تمام شود، حدود 500 آسمنخراش در حوالي منطقه الحاقي مصنوعي Greek Dubai از زمين سر بر م آورند. بازارهاي سنتي معروف دبي عبارت اند از: بازار مرشد، نايف سيخه (يکي از قديم ترين بازارهاي دبي که قدمش به 400 سال مي رسد)، تخته الصنادق، بازار طلا، خيابان يوسف باقر و بازار الراس.

پارک هاي شهر دبي
 

دبي بوستان هاي فراواني هم دارد که مي توان از ميان آنها به پارک هاي زير اشاره کرد. پارک خور، پارک صفا، پارک مشرف، پارک الوصل، پارک باغ وحش، پارک ممزر (اين پارک دراقصي (شرق دبي) و در مرز امارات شارجه قرار دارد.

ساعات کار دفاتر دبي
 

مراکز دو شيفته: 8:00 تا 13:00 و 16:00 تا 19:00 مراکز يک شيفته: 08:00 تا 18:00 ساعات کار مجتمع هاي خريد: 10:00 تا 22:00 هر روز (غير از جمعه ها: 14:00 تا 22:00)
مردم دبي عادت به خواب نميروز و خوردن شام در ساعت هاي آخر شب دارند. توجه و اهميت به ساعات کار نيز کمي با سايرکشورهاي پيشرفته متفاوت است؛ بنابراين از به تاخير افتادن ساعت قرار و ملاقات کاري خود تعجب نکنيد!
منبع: زندگي ايده آل شماره 44



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.