10 توصيه ضد افسردگي

1) بيش از اندازه به خودتان توجه نکنيد وقتي زياد درباره مسايل خودتان حرف مي‌زنيد و فکر مي‌کنيد، افسردگي ادامه پيدا مي‌کند. 2) از به کار بردن کلماتي مانند «نمي‌توانم» و «نبايد» خودداري ورزيد و به جاي آن کلماتي چون «مي‌توانم» و «مي‌خواهم» استفاده کنيد. مثبت بينديشيد.
شنبه، 25 دی 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
10 توصيه ضد افسردگي

10 توصيه ضد افسردگي
10 توصيه ضد افسردگي


 





 
1) بيش از اندازه به خودتان توجه نکنيد وقتي زياد درباره مسايل خودتان حرف مي‌زنيد و فکر مي‌کنيد، افسردگي ادامه پيدا مي‌کند.
2) از به کار بردن کلماتي مانند «نمي‌توانم» و «نبايد» خودداري ورزيد و به جاي آن کلماتي چون «مي‌توانم» و «مي‌خواهم» استفاده کنيد. مثبت بينديشيد.
3) به کار سرگرم شويد. وقتي در کارهاي خيريه مشغول مي‌شويد، حس خوشايندي مي‌‌گيريد.
4) جواب «نه» دادن گاهي بسيار لازم است وقتي در شرايطي هستيد که حس مي‌کنيد انجام فلان درخواستي که شده آزارتان مي‌دهد، به راحتي بگوييد: نه!
5) صحبت کنيد و احساسات ناخوشايند را در دل حبس نکنيد و با ديگران (فرزندان، دوستان) راجع به آن حرف بزنيد. بروز ندادن احساسات اسباب تنش مي‌شود. وقتي حرف بزنيد، از شدت خودخوري شما کاسته مي‌شود. خودخوري صفت افسرده‌هاست.
6) محدوديت‌هاي خود را بشناسيد. بايد بدانيد چه کارهايي از عهده شما ساخته است. متناسب با توانمندي‌هايتان مسووليت بپذيريد. اگر حس مي‌کنيد نمي‌توانيد نوه کوچک‌تان را نگه داريد، با گفتن اين موضوع به فرزندتان آسوده خيال مي‌شويد. او بايد توانايي شما را بفهمد.
7) به‌طور منظم ورزش کنيد.
8) غذاي مناسب بخوريد و استراحت کافي داشته باشيد. به تنهايي غذا نخوريد، با ديگران غذا خورن به مراتب جالب‌تر است.
9) به فعاليت‌هاي مورد علاقه‌تان بپردازيد. به بهانه اينکه پول نداريد يا بيمار هستيد، گوشه‌گيري نکنيد. خيلي از کارها را مي‌توان بدون پول يا بدون سلامت کامل جسمي انجام داد.
10) افراد موفق هم‌ سن و سال خود را ببينيد. به طور مثال، همين چند روز پيش در راديو با سالمندي گفتگو کردند که به نهضت مي‌رفت تا سواد بياموزد. به اين همت او غبطه بخوريد و شروع کنيد.
منبع:http://www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.