ساندويچ زير ذره ‌بين

دور همبرگرها و ساندويچ‌هاي بزرگ را خط بکشيد؛ حتي اندازه متوسط اين‌جور غذاها، توصيه نمي‌شود. بهتر است ساندويچ‌تان را با ديگران قسمت کنيد يا از همان اول، اندازه‌هاي کوچک را سفارش بدهيد.
پنجشنبه، 7 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ساندويچ زير ذره ‌بين

ساندويچ  زير ذره ‌بين
ساندويچ زير ذره ‌بين


 





 
بيشتر متخصصان تغذيه، ميانه خوبي با ساندويچ و ساير فست‌فودها ندارند ولي در اين ميان، کم نيستند متخصصاني که مي‌گويند با ايجاد اصلاحات مختصري در ترکيب ساندويچ‌ها مي‌توان بر ارزش غذايي آنها افزود و از خطرات احتمالي آنها کاست. به هر حال، به‌نظر مي‌رسد که رشد روزافزون مصرف ساندويچ و ساير فست‌فودها يکي از مقتضيات زندگي در دنياي ماشيني امروز است. پس چه بهتر که با در نظر گرفتن اين ملاحظات، ضمن مصرف اين‌جور غذاها به فکر سلامت خودمان هم باشيم. این مقاله نگاهي است از همين منظر به ساندويچ‌هايي که مي‌خوريم.

اندازه
 

دور همبرگرها و ساندويچ‌هاي بزرگ را خط بکشيد؛ حتي اندازه متوسط اين‌جور غذاها، توصيه نمي‌شود. بهتر است ساندويچ‌تان را با ديگران قسمت کنيد يا از همان اول، اندازه‌هاي کوچک را سفارش بدهيد.

گوشت
 

ساندويچ گوشت به علت داشتن اسيد چرب اشباع و نمك بالا سبب ابتلاي شما به فشار خون بالا و بيماري‌هاي قلبي مي‌شود.كاهش مصرف غذاهاي سرخ شده، استفاده از روغن‌هاي مخصوص سرخ كردن به جاي ساير انواع روغن‌ها و کلا كاهش مصرف ساندويچ مي‌تواند در كاهش احتمال ابتلاي شما به فشار خون موثر باشد.
متخصصان تغذيه مي‌گويند رشد آمار سرطان‌هاي معده و روده در سال‌هاي اخير به‌طور عمده به علت استفاده بي‌رويه از ساندويچ‌‌ها بوده است. تركيبات نمك و ساير مواد نگه‌دارنده در اين نوع غذاها سلامت شما را تهديد مي‌کند.

چربي ترانس
 

چربي حاصل از مصرف فست‌فودها، نسبت به چربي موجود در ساير غذاها، چاق‌کننده‌تر است. 95 درصد فست‌فودها چربي ترانس دارند و در روغن‌هاي هيدروژنه سرخ مي‌شوند و به همين دليل خطر بيماري‌هاي قلبي‌عروقي، سکته‌هاي قلبي و مغزي فشارخون و ديابت را افزايش مي‌دهند.

ساندويچ  زير ذره ‌بين

سس‌ها
 

بيشتر طرفداران ساندويچ، آن را با سس قرمز و معدودي نيز با سس سفيد ميل مي‌كنند و در كل آنها را چاشني اين غذا مي‌دانند. از آنجا كه اين سس‌ها نمك و چربي فراواني دارند، مصرف زياده از حدشان براي كساني كه تصميم به لاغر شدن دارند و يا از بيماري‌هايي نظير فشار خون و يا چربي خون بالا رنج مي‌برند، توصيه نمي‌شود.حداقل زيان استفاده از سس‌ها اشتهاآوري و خوش‌خوراك كردن ساندويچ‌ها است كه موجب مي‌شود فرد بيش از پيش ساندويچ بخورد! اگر نمي‌توانيد آن را حذف كنيد، بهتر است سس گوجه‌فرنگي مصرفي‌تان را در خانه تهيه كنيد

سبزيجات
 

سبزيجات موجود در ساندويچ‌ها و همبرگرها گرچه بخش سالم آن به شمار مي‌آيد ولي در بيشتر رستوران‌ها به خوبي شسته و ضدعفوني نمي‌شود بنابراين ممکن است باعث بيماري‌هاي انگلي شود. ساندويچ‌هايي که در خانه تهيه شده و سبزيجات آن به خوبي شسته و ضدعفوني شده، سالم‌ترند.

نان ساندويچ
 

بهتر است براي تهيه ساندويچ از نان‌هايي که با آرد کامل تهيه شده‌اند و اندکي تيره‌تر هستند استفاده شود چون اين نان‌ها حاوي فيبر بالايي هستند و ارزش غذايي مطلوبي دارند. بهتر است از نان‌هاي سفيد در تهيه ساندويچ‌ها استفاده نشود.نوشابهمصرف نوشابه‌هاي گازدار علاوه بر داشتن قند زياد و مواد مصنوعي، خون را نيز اسيدي کرده و به سلامت عمومي بدن صدمه مي‌زند. گاز موجود در نوشابه‌ها که ناشي از وجود اسيد فسفريک است، موجب خروج کلسيم از استخوان‌ها شده و به پوکي استخوان و شکستگي‌هاي مکرر در افراد به ويژه زنان ميانسال مي‌انجامد. افرادي که به‌طور مداوم هفته‌اي چهار بار يا بيشتر از نوشابه‌هاي گازدار استفاده مي‌کنند، به‌طور قابل ملاحظه‌اي نسبت به بقيه تراکم استخوان کمتري دارند. متخصصان توصيه مي‌کنند که والدين، فرزندان خود را از سنين کودکي به نوشيدن اين‌گونه نوشابه‌ها عادت ندهند تا در روند رشد اسکلتي آنها و توده استخواني‌شان اختلالي رخ ندهد. اسيدي شدن خون ناشي از مصرف نوشابه‌ها موجب فرسايش مفاصل شده و به انواع دردهاي استخواني نيز مي‌انجامد.
منبع:http://www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.