کدر شدن مو؛ علل و راه‌حل

بعضي اوقات متوجه مي‌شويد که موهاي شما براقي و درخشندگي خود را از دست داده و مانند گذشته نيست. کدر شدن موها علت‌هاي متعددي مي‌تواند داشته باشد. در قدم اول بايد آن علت مشخص شود، موهاي کدر ممکن است به علت صدمه به لايه کوتيکول مو، خشکي يا چربي زياد، نور آفتاب، شنا کردن در آب داراي کلر استخرها،
سه‌شنبه، 3 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کدر شدن مو؛ علل و راه‌حل

کدر شدن مو؛ علل و راه‌حل
کدر شدن مو؛ علل و راه‌حل


 





 
بعضي اوقات متوجه مي‌شويد که موهاي شما براقي و درخشندگي خود را از دست داده و مانند گذشته نيست. کدر شدن موها علت‌هاي متعددي مي‌تواند داشته باشد. در قدم اول بايد آن علت مشخص شود، موهاي کدر ممکن است به علت صدمه به لايه کوتيکول مو، خشکي يا چربي زياد، نور آفتاب، شنا کردن در آب داراي کلر استخرها، استفاده بيش از حد از حالت‌دهنده‌هاي الکتريکي مانند سشوار و صاف‌کننده‌هاي حرارتي، بي‌رنگ کردن زياد و يا نامناسب، فر کردن موها، صاف کردن موها و رنگ کردن آنها باشد. گاهي نيز موها به دليل استفاده از موس، ژل، اسپري، شامپو و نرم‌کننده‌ها کدر مي‌شوند. موهاي کدر ممکن است با بيماري‌هاي داخلي و يا کمبودهاي تغذيه‌اي نيز همراه باشد. اما براي برگشت دوباره براقي و درخشندگي موها چه کاري مي‌توانيد انجام بدهيد. اگر موها صدمه ديده‌اند، شما براي برگشت دايمي براقي و حالت درخشان طبيعي آنها چاره‌اي نداريد مگر آنکه منتظر رشد موهاي سالم باشيد. در صورت لزوم مي‌توانيد از شامپوهاي مخصوص موهاي آسيب ديده و يا نرم‌کننده‌ها بعد از شامپو کردن استفاده کنيد.

کدر شدن مو؛ علل و راه‌حل

ژل، موس و اسپري‌هاي براق‌کننده براي بازگرداندن درخشندگي به موها به طور موقت مي‌توانند مورد استفاده باشند. استفاده از مواد چرب يا شبه‌چربي نيز موها را درخشان و براق مي‌کند. اگر به دليل استفاده از محصولات بهداشتي مخصوص مو از چربي آنها رنج مي‌بريد، براي يک يا دو هفته از يک شامپوي فاقد نرم‌کننده و ملايم براي برطرف کردن چربي باقي‌مانده استفاده کنيد تا موها دوباره براق و شفاف شوند. اگر شک داريد که مشکل شما ممکن است به علت کمبود تغذيه‌اي يا بيماري‌ داخلي باشد، با يک متخصص پوست مشورت کنيد. به نظر مي‌رسد دليل صدمه به موهاي شما خواننده گرامي شناي روزانه در آب داراي کلر بوده که خشکي مو و ژوليدگي زياد و ظاهر تيره و غيرشفاف را موجب شده است. استفاده از شامپوي ملايم و استفاده از نرم‌کننده بعد از هر بار شامپو کردن به شما توصيه مي‌شود.

منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.