20 قدم به سوي موفقيت

زندگي را صرفا سياه يا سفيد نبينيد. در هر بخشي از زندگي به تلاش خود براي کسب موفقيت پاداش بدهيد و از نتيجه به دست آمده خوشحال باشيد. مهم اين است که شما تلاش کرده‌ايد، خواه پيروز شويد و خواه شکست بخوريد.
چهارشنبه، 4 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
20 قدم به سوي موفقيت

20 قدم به سوي موفقيت
20 قدم به سوي موفقيت


 






 

احساس نااميدي را از خود دور کنيد:
 

هر بار که در مسير زندگي اميد خود را از دست داديد، به دنبال کشف راه‌هاي تازه باشيد و بدانيد که عاقبت جوينده يابنده است و پايان شبه سيه، سپيد است.

ضعف‌هاي خود را بپذيريد:
 

حس انتقادپذيري را در خود تقويت کنيد و بدانيد که شما نيز به دليل انسان بودن، ضعف‌هايي داريد که بايد به زودي در صدد رفع آنها برآييد.

نقاط قوت خود را تقويت کنيد:
 

استعدادها و توانايي‌هاي خود را ارزيابي کنيد و بيشترين بهره را براي دستيابي به علاقه‌مندي‌هايتان ببريد. توانايي و مهارت خود را براي لذت بردن تقويت کنيد.

از مطلق‌گرايي دوري کنيد:
 

زندگي را صرفا سياه يا سفيد نبينيد. در هر بخشي از زندگي به تلاش خود براي کسب موفقيت پاداش بدهيد و از نتيجه به دست آمده خوشحال باشيد. مهم اين است که شما تلاش کرده‌ايد، خواه پيروز شويد و خواه شکست بخوريد.

افسوس نخوريد:
 

به جاي افسوس خوردن درباره غصه‌ها، به دنبال راه چاره‌اي باشيد. ساده‌ترين راه براي بهبود وضعيت، دست به عمل بردن است.

خود و ديگران را ببخشيد:
 

اگر تاکنون احساس گناهکاري کرده‌ايد، ديگر کافي است. سرزنش کردن و احساس گناه کردن، هر دو به يک اندازه خطرناکند. ببخشيد و فراموش کنيد و کدورت‌ها را دور بريزيد تا قلب و ذهن‌تان فضاي خالي براي انديشيدن داشته باشد.

دوست بداريد:
 

وقتي عشق و محبت در قلب‌تان ساکن شود، خوشبختي در وجودتان موج مي‌زند. دوست داشتن، انگيزه شما را براي ادامه زندگي افزايش داده و شادماني را به شما هديه مي‌کند.

20 قدم به سوي موفقيت

بانشاط از خواب برخيزيد:
 

روز خود را با يک لبخند ساده شروع کنيد و با اين تفکر از خواب برخيزيد که اين روز تازه حتما لحظات شاد و موفقي را براي شما به ارمغان آورده است.

به دنبال برنامه‌اي مفرح باشيد:
 

داشتن برنامه، اشتياق شما را براي انجام کارها بيشتر مي‌کند و انگيزه و نشاط شما را افزايش مي‌دهد.

بر شادي‌ها تمرکز کنيد:
 

به خاطرات شاد گذشته فکر کنيد و آنها را براي خود مرور کنيد و اجازه ندهيد خاطرات تلخ و ناکامي‌هاي گذشته، شما را از دستيابي به هدف بازدارد.

خود را شايسته شادي بدانيد:
 

کسي که شاد و خندان است هميشه وسيله شاد بودن را پيدا مي‌کند، اگر شادي را حق خود بدانيد، به دنبال دست‌يابي به آن حتما تلاش بيشتري خواهيد کرد.

توقع کمال نداشته باشيد:
 

دنيا بي‌عيب و نقص نيست. بنا بر اين قانون طبيعت، شما نيز از اين امر مستثنا نيستيد. به ميزان توانايي خود و واقع‌بينانه از زندگي لذت ببريد. توقع بي‌جا و آرمان‌گرايي، دست يابي به شادي را مشکل‌تر مي‌کند.

ديگران را باور کنيد:
 

ديگران را با تمامي ويژگي‌هايشان باور کنيد، چرا که آنها با همين ويژگي‌ها در کنار شما وجود دارند. در اين صورت راحت‌تر مي‌توانيد بر جنبه‌هاي مثبت آنها تمرکز کنيد.

تصميم بگيريد:
 

براي موفقيت و رسيدن به خوشبختي، از همين لحظه تصميم بگيريد و ببينيد که به زودي اتفاقات خوشايندي رخ مي‌دهد.

آرامش داشته باشيد:
 

در سختي‌ها و ناراحتي تحمل داشته باشيد و اجازه ندهيد نگراني و اضطراب بر شما مسلط شود. از لابه‌لاي تيرگي اضطراب نمي‌شود شادي را پيدا کرد.

ورزش کنيد:
 

همان‌گونه که جسم به سلامتي احتياج دارد، روح نيز نيازمند شادابي و سلامتي است. با انجام حرکات ورزشي، نشاط را به جسم و روح خود تقديم کنيد.

به خدا توکل کنيد:
 

اميدوار باشيد و به بهترين چيزها با اميد تکيه کنيد، ياد خدا آرامش دهنده قلب‌هاست و بدانيد که خداوند در هيچ لحظه‌اي از زندگي، شما را تنها نمي‌گذارد و هميشه با مهرباني در کنار شماست.

نظم داشته باشيد:
 

تابع نظم بودن را از طبيعت بياموزيد که سرشار از شادابي است. داشتن نظم، شما را به اهدافتان نزديک مي‌کند و رسيدن به هدف شادي را تضمين مي‌کند.

رها شويد:
 

از قيد و بندهاي زندگي رها شويد، دل‌بستگي‌ها و تعلقات خود را کاهش دهيد و به خود فرصت لذت بردن را بدهيد.

بخنديد:
 

بخنديد و شاد باشيد که «خنده بر هر درد بي‌درمان دواست».
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط