آیا قادرید راه زندگی تان را هموار سازید؟

1- مشغول بازی و تفریح با عده ای از دوستانتان هستید. یکی از آنان بازی والیبال را ترجیح می دهد. بقیه نیز تمایل خود را نسبت به آن ابراز می کنند. در حالی که شما دوست دارید بسکتبال بازی کنید و با عقیده آنان موافق نیستید. چه واکنشی از خود نشان می دهید؟ الف) بدون توجه به عقیده و خواسته دوستان، توپ بسکتبال را بر می دارید و موقعیت بازیکنان را مشخص می کنید، چون شما همیشه فرمانده گروه دوستانتان بوده اید و این مرتبه نیز، برتری خود را نسبت به آنان نشان خواهید داد. (2)
پنجشنبه، 5 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا قادرید راه زندگی تان را هموار سازید؟

آیا قادرید راه زندگی تان را هموار سازید؟
آیا قادرید راه زندگی تان را هموار سازید؟


 





 
1- مشغول بازی و تفریح با عده ای از دوستانتان هستید. یکی از آنان بازی والیبال را ترجیح می دهد. بقیه نیز تمایل خود را نسبت به آن ابراز می کنند. در حالی که شما دوست دارید بسکتبال بازی کنید و با عقیده آنان موافق نیستید. چه واکنشی از خود نشان می دهید؟
الف) بدون توجه به عقیده و خواسته دوستان، توپ بسکتبال را بر می دارید و موقعیت بازیکنان را مشخص می کنید، چون شما همیشه فرمانده گروه دوستانتان بوده اید و این مرتبه نیز، برتری خود را نسبت به آنان نشان خواهید داد. (2)
ب) خیلی دوستانه و با محبت به آنان صحبت می کنید و تمایل خود نسبت به بازی بسکتبال را نزدشان ابراز می دارید. بعد تصمیم می گیرید که با یکدیگر سازش کنید، به این ترتیب که ابتدا کمی والیبال بازی کنید و بعد هم مدتی را به بازی بسکتبال اختصاص دهید. (3)
ج) به شدت دلخور می شوید و در خود فرو می روید و اخم هایتان را گره می کنید. طبق معمول مجبورید در حالی تن به خواسته دوستانتان دهید که اصلاً مهارتی در ورزش والیبال ندارید. از آنجایی که عاشق بسکتبال هستید، هرگز حاضر نیستید به یادگیری والیبال بپردازید. (1)
2- همراه مادرتان در یک فروشگاه هستید. لباسی را می پسندید و مایلید هر طور شده آن را بخرید، در حالی که مادرتان به خاطر گرانی آن لباس، تسلیم خواسته شما نمی شود. در عوض، به شما می گوید که می توانید لباسی را انتخاب کنید که ارزان تر باشد، چه می کنید؟
الف) سازشی با مادرتان به عمل می آورید. نیمی از پول آن لباس را از مادرتان می گیرید و بقیه هزینه آن را خودتان متقبل می شوید تا به لباس مورد نظرتان دست یابید. (3)
ب) مستقیم به چشمان مادرتان خیره می شوید و مثل بچه ها می گویید: «من همین لباس را می خواهم!» (1)
ج) پیشنهاد مادرتان را می پذیرید و به دنبال لباسی ارزان قیمت می روید. (2)
3- همراه برادر کوچک تان در خانه تنها هستید. از او می خواهید ساکت باشد تا بتوانید به راحتی تلفنی با دوستانتان صحبت کنید. سپس از او می خواهید که موضوع را به مادرتان نگوید. بعد چه اتفاقی می افتد؟
الف) برادرتان می خندد و در حالی که برایتان شکلک در می آورد، تهدیدتان می کند و به سر و صدای خود با شدت بیشتری ادامه می دهد. (2)
ب) هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد، چون شما هرگز چیزی را از مادرتان پنهان نمی کنید.(3)
ج) برادرتان سکوت می کند و ظاهراً از حرفتان پیروی می کند، ولی به محض آنکه مادرتان به خانه بر می گردد، دستتان را نزد او رو می کند. (1)
4- وقتی اوضاع مطابق میل تان پیش نمی رود، چه می کنید؟
الف) به شدت دلخور می شوید، داد و فریاد به راه می اندازید، بد اخلاق می شوید، گریه می کنید و حتی با خودتان هم قهر می کنید. (1)
ب) شرایط را می پذیرید و تلاش می کنید تا خود را با آن سازگار سازید، چون معتقدید که، در همیشه روی یک پاشنه نمی چرخد. (3)
ج) احساس بسیار بد و ناخوشایندی پیدا می کنید، ولی تا جای ممکن خونسردی و آرامش خویش را حفظ می کنید، چون می دانید که اوضاع نمی تواند همیشه مطابق میل تان پیش برود. (2)
5- چند دوست نزدیک دارید و علت این دوستی ها چیست؟
الف) دوستان صمیمی بی شماری دارید، چون اهل سازش، گذشت و مصالحه هستید. (3)
ب) هیچ دوست نزدیکی ندارید، چون توقعات تان بیش از حد بالا هستند و در ارتباط های دوستانه، مایلید فقط عقاید و نقطه نظرات خود را به دوستان تحمیل کنید. (1)
ج) دوستان صمیمی معدود و انگشت شماری دارید، چون همیشه احساس می کنید که در روابط دوستانه به نوعی کلاه سرتان می رود! (2)
6- در کلاس هنر و نقاشی، یکی از همکلاسی هایتان مشغول رنگ آمیزی یک نقاشی گروهی است و می خواهد از رنگ ارغوانی استفاده کند. ولی شما تصور می کنید که رنگ زرد، نقاشی را قشنگ تر می کند. این نقاشی، یک کار گروهی است و همه باید با هم تصمیم بگیرند. چه می کنید؟
الف) صراحتاً نظرتان را اعلام می کنید و بعد تصمیم گیری نهایی را در این رابطه به عهده جمع می گذارید. (3)
ب) تهدید می کنید که در صورت عدم استفاده از رنگ زرد، از گروه خارج می شوید و دیگر هرگز حاضر به همکاری با آنان نخواهید شد. (2)
ج) اصرار نمی کنید، چون خودتان هم اعتماد زیادی به نظرات خود ندارید. (1)
7- سرما خورده اید و مادرتان برای شما، سوپ مرغ درست کرده است. در حالی که شما از سوپ مرغ بیزارید و حتی از دیدن آن، چندشتان می شود. چه می کنید؟
الف) با شکوه و غرولند تمام، همه سوپ را می خورید و بجای تشکر از مادرتان، از طعم و مزه بد آن گله می کنید. (2)
ب) در حالی که از مادرتان تشکر می کنید، چند قاشق از سوپ را می خورید، ولی نه همه آن را. (3)
ج) با عصبانیت بشقاب سوپ را کنار می زنید و پرخاش کنان از مادرتان می خواهید که یا غذای دیگری برایتان درست کند یا یک پیتزا از بیرون برایتان سفارش دهد. (1)
8- شکل ظاهری بینی تان چگونه است؟
الف) معمولی، مثل بینی بیشتر افراد یعنی نه خیلی سربالا و نه خیلی سر پایین. (3)
ب) سرپایین و افتاده. بینی همه افراد از بینی شما زیباتر است و همیشه از داشتن یک چنین بینی ای، از قیافه خود ناراضی بوده اید. (1)
ج) سربالا و کوچک، به نظر شما، بهترین و زیباترین بینی از آن شما است. (2)
9- آیا دیگران را در جریان عقاید و تصمیم گیری های خویش قرار می دهید؟
الف) خیر، هرگز در این رابطه حرفی به دیگران نمی زنید، چون معتقدید که هیچ کس اهمیتی برای عقاید و نظراتتان قایل نیست. (1)
ب) بله، چون اطمینان دارید که بهترین عقاید و نقطه نظرات از آن شما هستند و اصلاً اهمیتی برای عقاید دیگران قایل نیستید. (2)
ج) در حالی که عقاید و نقطه نظرات خویش را با دیگران در میان می گذارید، از عقاید و نظرات آنان نیز آگاه می شوید تا پس از مشورت و تبادل نظر، بهترین تصمیم اتخاذ شود.(3)
10- آیا خود را فردی رئیس مآب و ریاست پیشه تلقی می کنید؟
الف) بله و همین است که هست و هرگز هم حاضر نیستید تغییری در خود بدهید. اگر فردی دوستتان داشته باشد، باید شما را به همین حالت بپذیرد. (1)
ب) تا حدی بله، ولی خوشبختانه قادرید خود را با شرایط سازگار کنید. (3)
ج) خیر به هیچ وجه، در عوض فردی کمرو، آرام و حساس هستید. (2)
نتیجه تست
اگر امتیازتان بین 10 تا 16 است: شما فردی کمرو و گاهی به شدت ریاست طلب و سرسخت هستید. شما مایلید هر طور شده به خواسته های بسیار غیر منطقی تان دست یابید و در این میان دوستان و حتی گاهی اعضای نزدیک و عزیز خانواده تان را از خود می رنجانید. در حالی که قلبی بی ریا و باطنی صلح جو دارید! اگر گاهی کمی از سطح خواسته های غیر منطقی تان کم کنید و در عوض به تقویت مهارت های دوستیابی بپردازید، مطمئناً سریع تر و آسان تر به اهدافتان دست خواهید یافت و در این میان، فردی را نیز از خود دلخور نخواهید کرد، در عین حال به هموار سازی راه زندگی تان کمک شایان توجهی خواهید کرد.
اگر امتیازتان بین 17 تا 23 است: شما به خوبی از خواسته ها و توقعات اطرافیانتان آگاه هستید. ولی گاهی آن چنان حس خود برتری و ریاست طلبی بر وجودتان مستولی می گردد که حاضرید بسیاری از ارتباطات دوستانه و ارزشمندتان را فدای آن سازید! اگر می خواهید بیشتر در دل خانواده و دوستانتان راه باز کنید، کافی است در حالی که به نیازها و خواسته های فردی تان توجه می کنید، توقعات آنان را نیز در نظر بگیرید و با رعایت حد اعتدال و کمی سازش و گذشت راه زندگی را برای خود هموارتر سازید.
اگر امتیازتان بین 24 تا 30 است: شما به خوبی حد اعتدال را در همه موارد رعایت می کنید و از مدت ها قبل دریافته اید که برای دستیابی به اهداف بلند پروازانه و ریاست طلبانه تان باید با سلاح سازش و گذشت پیش بروید. شما به خوبی خود را با همه موقعیت ها و شرایط سازگار می سازید و به این ترتیب، دست سرنوشت نیز در بیشتر موارد به یاریتان می شتابد. در حالی که با تدبیر و زیرکی نمی گذارید فردی از دستتان دلخور شود، به خواسته های فردیتان اهمیت می دهید و در صورت ادامه همین روند، مطمئناً راه زندگی تان هموار خواهد شد.
منبع: http://www.khanevadeyema.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.