آنچه مردها « واقعاً» مي خواهند!

چيزهايي که نياز واقعي مردان به حساب مي آيند، چيزهاي مبهم و پيچيده اي نيستند. آنچه آنها واقعاً به آن نياز دارند، در سه چيز خلاصه مي شود: «تأييد، احترام و عشق»
يکشنبه، 8 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آنچه مردها « واقعاً» مي خواهند!

آنچه مردها « واقعاً» مي خواهند!
آنچه مردها « واقعاً» مي خواهند!


 





 
چيزهايي که نياز واقعي مردان به حساب مي آيند، چيزهاي مبهم و پيچيده اي نيستند. آنچه آنها واقعاً به آن نياز دارند، در سه چيز خلاصه مي شود:
«تأييد، احترام و عشق»
يکي از بزرگان در اين باره مي گويد: « مردان مي خواهند قهرمان زندگي شان باشند.» بدين ترتيب هرگاه همسرشان ناراحت و نااميد باشد، آنها احساس مي کنند که در زندگي شکست خورده اند. با اين حال امروزه زنان کمي هستند که مي دانند شوهران شان تا چه حد آسيب پذير بوده و چقدر نيازمند عشق و علاقه هستند.
در زير به سه نکته اساسي اشاره مي کنيم که هرچند تمام مردها نسبت به آن آگاهي دارند، ولي در عمل کمتر زني پيدا مي شود که بدان پايبند بماند. اين سه اصل در زير بيان شده است:
1- تعريف و تمجيدهاي زن نسبت به شوهرش و البته مهر تأييد زدن به کارهايي که او انجام مي دهد، بي نهايت او را تحت تأثير قرار مي دهد.
2- نظر يک زن نسبت به همسرش براي او اهميت حياتي دارد.
3- شوهران عميقاً دوست دارند که همسران شان را خوشبخت کنند.
تأييد، احترام و عشق. آيا شوهر شما به جاي اين سه مورد غرغر، انتقاد و سنگدلي تحويل مي گيرد؟

تأييد و تمجيد
 

آيا شما جزو آن دسته از زناني هستيد که وقتي همسرتان در پايان روز خسته و کوفته از سر کار برمي گردد، با خرواري از شکايت و غرغر به سراغ او مي رويد؟
- چرا فراموش کردي آشغالا رو بيرون بذاري؟
- بيا به بچه هات درس بده. من ديگه حوصله شون رو ندارم.
در اين صورت بايد با چنين پاسخ هايي هم آشنا باشيد:
- چرا نرفتي کتم رو از خشکشويي بگيري؟
- چي کار مي کردي که غذا هنوز آماده نيست؟
فراموش نکنيم که اهميتي ندارد چه کسي چه وظيفه اي دارد. مهم اين است که در قبال ديگري چه رفتاري داشته باشيم ضرب المثلي است که مي گويد:« اگر تو مثل ملکه ها رفتار کني، او با تو مثل پادشاه رفتار خواهد کرد.» بهتر نيست به جاي غر زدن، چنين جمله هايي به همسرتان بگوييد:
- از اينکه اون شب بچه ها رو بردي حموم، خيلي ممنونم.
- ايده اين که امشب شام رو از بيرون بگير، ايده خيلي خوبي بود.
در نظر داشته باشيد هرچند گاهي آنها فقط وظيفه شان را انجام مي دهند، ولي اين جور برخورد کردن باعث مي شود که آنها با علاقه خاصي دوباره از اين قبيل کارها انجام دهند و( مي دانيم که اين قسمت خيلي سخت است) سعي کنيد حواس تان را معطوف به کارهايي که شوهرتان انجام داده کنيد، نه به کارهايي که انجام نداده است.
در طول روز سعي کنيد به او نشان دهيد که کارهايش را مي پسنديد و به او توجه داريد. سعي کنيد هر روز حتي اگر شده 20 دقيقه را به اين کار اختصاص دهيد.

احترام
 

به شوهرتان نشان دهيد که چقدر به او افتخار مي کنيد. مثلاً به او بگوييد: « چقدر ماهرانه با مشتريت رفتار کردي» يا « مي خواستم بچه رو به محض اين که از مدرسه برگشت، به رختخواب بفرستم، ولي صبوري تو با اون واقعاً قابل تحسين بود.» يا « از اين که مشکل تحصيلي بچه ها رو با ديپلماسي خاصي حل کردي، خيلي خوشحالم.» در نظر داشته باشيد که شمار زيادي از مردان از اين که روز به روز کارهاي شان بدتر مي شود و نمي توانند راه حل مناسبي براي آن بيابند، غمگين و غمگين تر مي شوند. درد و رنجي که آنها از اين مورد مي کشند، کاملاً مشهود است. آنها به احترامي که شما نسبت به او قايل مي شويد احتياج دارند، تا زماني که دلسرد مي شوند، از آن بهره جويند.
اينجا صحبت از مسؤوليتي است که زن نسبت به شوهرش دارد. حالا اين سؤال را از خودتان بپرسيد که آيا واقعاً از پس مسئوليت تان برآمده ايد؟ همان طوري که در کلاس هاي پيش از ازدواج عنوان مي شود، ازدواج داد و ستد نيست و چيز پنجاه پنجاهي در آن وجود ندارد. ازدواج و زندگي زناشويي، گفتن مداوم وظايف يکديگر نيست. فراموش نکنيم که زندگي موهبتي لذت بخش است. احترام پايه و اساس هر عشقي است. مي توانيد با چيزهاي خيلي ساده و سطحي، از همين امروز شروع کنيد:
وقتي شوهرتان به خانه مي آيد، تلفن تان را قطع کنيد يا هرگز در جمع با او تحقيرآميز حرف نزنيد. براي اين که با شوهرتان به شايستگي رفتار کنيد، يک قانون بسيار ساده وجود دارد: با او همان طور رفتار کنيد که دوست داريد او با شما رفتار کند.

عشق
 

« دوستت دارم». اين دو کلمه را بدون اين که از شما بخواهند، اغلب بر زبان آوريد. يک مرد دقيقاً همان قدر که شما به شنيدن اين جمله نياز داريد، نيازمند اين دو کلمه است. البته عشق و علاقه خود را در رفتارهاي تان نيز به او بفهمانيد. اين کار را به شيوه اي انجام دهيد که دوست داريد او براي شما انجام دهد. اکثر زن ها عادت کرده اند که به نيازهاي خود توجه کنند و به همين سادگي ديگران را از ياد ببرند. فراموش نکنيد که رفتارهاي آميخته با عشق و محبت مي تواند شوهران تان را وادار کند تا رفتارهاي محبت آميز بيشتري با شما داشته باشند. داد و بيداد کردن بر سر شوهرتان راه حل خوبي نيست. ازدواج، داستان يک مرد و يک زن است که شانه به شانه يکديگر کار مي کنند. پس هر يک به خوبي از نياز ديگري باخبر است. تأييد و تمجيد از کارهاي شوهرتان، احترام گذاشتن به او و ابراز عشق و علاقه، پايه هاي يک ازدواج مستحکم است.
منبع: کوچه ما، شماره 9.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.