پيشگيري از كمردرد دردوران بارداري

جلوي آينه مشغول مرتب كردن موهايم بودم. انگار نسبت به قبل پرتر و درخشنده تر شده است. به ياد اين موضوع افتادم كه الان موهاي دختر كوچولوي 650 كيلويي ام نيز احتمالا هم رنگ و هم حالت گرفته‌اند، هر چند كه رنگ و حالت موهاي او ممكن است بعد از تولد تغيير كند. اما در اين هفته به وضوح ديده مي‌شوند. از توي آينه يك نيم نگاهي هم به
چهارشنبه، 11 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پيشگيري از كمردرد دردوران بارداري

پيشگيري از كمردرد دردوران بارداري
پيشگيري از كمردرد دردوران بارداري


 





 
جلوي آينه مشغول مرتب كردن موهايم بودم. انگار نسبت به قبل پرتر و درخشنده تر شده است. به ياد اين موضوع افتادم كه الان موهاي دختر كوچولوي 650 كيلويي ام نيز احتمالا هم رنگ و هم حالت گرفته‌اند، هر چند كه رنگ و حالت موهاي او ممكن است بعد از تولد تغيير كند. اما در اين هفته به وضوح ديده مي‌شوند. از توي آينه يك نيم نگاهي هم به هيكلم ‌انداختم، خصوصا در حالت نيمرخ. بعدش به كمرم حق دادم كه با اين تغيير مركز ثقل و افزايش خميدگي در ستون فقرات دچار درد شود.
البته جالب است بدانيد با تغيير عادات بد كه اغلب ما به آن دچاريم، مي‌توانيم از كمردردهاي بارداري پيشگيري كرده و يا حتي اين دردها را تسكين دهيم.
مثلا هنگام ايستادن بسياري از مردم وزن خود را روي يك پا مي‌اندازند يا به عقب تكيه مي‌كنند و يا خميده مي‌شوند كه همه اين وضعيت ها ستون فقرات را از هم ترازي خود خارج كرده و به آن آسيب مي‌زند يا در هنگام مسواك زدن به سمت سينك دستشويي خم شده و فشار اضافي به ستون فقرات مي‌آورند.
اما من چند راه علمي ‌ياد گرفتم كه آن را به همه خانم‌هاي باردار توصيه مي‌كنم:
سعي كنيد كمي ‌به سمت پايين چمباتمه زده و يك ساعد خود را به سينك تكيه دهيد. (مانند شکل مقابل).

پيشگيري از كمردرد دردوران بارداري

همچنين مي‌توانيد يك پاي خود را روي چهار پايه قرار دهيد كه اين به شما امكان مي‌دهد هم ترازي ستون فقرات را حفظ كنيد و فشار را از روي كمر برداريد.
نکته بعدي در مورد پوشيدن جوراب يا کفش است:
براي پوشيدن جوراب يا كفشتان به جاي اينكه به جلو خم شويد، که اين حالتي دلهره‌آور است و امکان افتادن خصوصا در هفته‌ها يا ماه‌هاي آخر بارداري است که تعادل شما کمي به‌هم مي‌خورد. راه ايده‌آل را انتخاب كنيد يعني نشسته، در حالي كه پشت خود را صاف نگه داشته ايد يك پاي خود را بالا بياوريد و روي پاي ديگر قرار دهيد، سپس جورابتان را بپوشيد.

پيشگيري از كمردرد دردوران بارداري

منبع:www.salamat.com<



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط