برنزه شدن به چه قيمتي؟

در حال حاضر انواع گوناگوني از لامپ‌هاي برنزه‌کننده در بازار وجود دارند. به طور معمول، ورود اين لامپ‌ها به بازار مصرف مستلزم تاييد از سوي موسسه مربوطه در هر کشوري است. اين لامپ‌ها بايد حتما داراي برچسب هشدارها و مراقبت‌هاي لازم باشند. در اين برچسب‌ها مدت توصيه شده از لامپ در هر جلسه براي انواع گوناگون پوست‌ها ذکر
شنبه، 14 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برنزه شدن به چه قيمتي؟

برنزه شدن به چه قيمتي؟
برنزه شدن به چه قيمتي؟


 






 
در حال حاضر انواع گوناگوني از لامپ‌هاي برنزه‌کننده در بازار وجود دارند. به طور معمول، ورود اين لامپ‌ها به بازار مصرف مستلزم تاييد از سوي موسسه مربوطه در هر کشوري است. اين لامپ‌ها بايد حتما داراي برچسب هشدارها و مراقبت‌هاي لازم باشند. در اين برچسب‌ها مدت توصيه شده از لامپ در هر جلسه براي انواع گوناگون پوست‌ها ذکر شده است. در صورت استفاده از لامپ به مدت بيش از ميزان ذکر شده، خطرات احتمالي نيز افزايش پيدا مي‌کنند. افرادي که از اين لامپ‌ها استفاده مي‌کنند، در معرض خطر آفتاب‌سوختگي قرار دارند.
در آفتاب‌سوختگي پوست به علت تابش بيش از حد اشعه ماوراي بنفش قرمز و ملتهب مي‌شود و در موارد شديد بلافاصله خود را نشان دهد يا ممکن است در طول 24 ساعت آينده مشاهده شود. اگر در طول مدت استفاده از لامپ برنزه‌کننده از چشم‌ها محافظت نشود، اين تابش بيش از حد مي‌تواند موجب آسيب چشم‌ها شود. در موارد خاص، تابش بيش از حد ماوراي بنفش B مي‌تواند سبب ايجاد آب‌مرواريد در چشم شود. در اين حالت عدسي‌هاي چشم دچار کدورت مي‌شوند و ممکن است در نهايت به کوري منجر ‌شود. لامپ‌هاي برنزه‌کننده مي‌توانند آثار درازمدت‌تري روي سلامت بدن انسان باقي بگذارند. تابش ماوراي بنفش مي‌تواند پروسه پيري پوست را تسريع کرده و خطر سرطان‌پوست را افزايش دهد. خطر ابتلا به سرطان پوست با افزايش ميزان تابش اين اشعه، افزايش مي‌يابد. همچنين مدارک علمي نشان مي‌دهند که تابش ماوراي بنفش سبب تضعيف سيستم ايمني بدن مي‌شود. اين کاهش روي توانايي بدن در دفاع در مقابل بيماري‌هاي جدي و بدخيم اثر مي‌گذارد.
عوامل زيادي را بايد پيش از انتخاب يک لامپ برنزه‌کننده در نظر گرفت. براي مثال، افراد داراي پوست روشن يا افرادي که سابقه آفتاب‌سوختگي دارند، بيشتر در معرض خطرات و عوارض جانبي استفاده از اين لامپ‌ها هستند. همچنين مصرف بعضي از داروها و مواد آرايشي مي‌تواند پوست را نسبت به اشعه ماوراي بنفش حساس‌تر کنند. بنابراين بايد پيش از استفاده از اين لامپ‌ها با پزشک متخصص مشورت کرد. براي به حداقل رساندن خطرات احتمالي برچسب‌هاي هشداردهنده روي لامپ را بخوانيد و نکات ياد شده را رعايت کنيد. اگر به سالن زيبايي مراجعه مي‌کنيد، درباره ميزان حساسيت پوست خود با اپراتور مسوول لامپ صحبت کنيد. حداقل 48 ساعت ميان جلسات فاصله بگذاريد تا پوست فرصت بهبود از آسيب ناشي از اشعه ماوراي بنفش را پيدا کند. مطمئن شويد که همواره يک سد فيزيکي (عايق ‌فيزيکي) ميان شما و لامپ وجود دارد. اين عايق به جلوگيري از سوختگي با لامپ کمک مي‌کند. براي حفظ رنگ برنزه‌اي که به پوست خود داده‌ايد، بيش از حد از لامپ استفاده نکنيد و تعداد جلسات نور گرفتن در يک سال را به ياد داشته باشيد.
منبع: http://www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.