چاره چين و چروک دور چشم‌ها

چين و چروک دور چشم در سنين پايين، بيشتر به علت به کارگيري زياد عضلات دور چشم ايجاد مي‌شود اين به کارگيري زياد عضلات مي‌تواند ژنتيکي و غيرارادي باشد اما چين‌هايي که در اطراف چشم و با افزايش سن در افراد ظاهر مي‌شوند، به خاطر کاهش کلاژن در پوست اين ناحيه است. پس آنهايي که مي‌گويند چروک دور چشمشان به
يکشنبه، 15 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چاره چين و چروک دور چشم‌ها

چاره چين و چروک دور چشم‌ها
چاره چين و چروک دور چشم‌ها


 

نويسنده:*دکتر اميرهوشنگ احساني




 
چين و چروک دور چشم در سنين پايين، بيشتر به علت به کارگيري زياد عضلات دور چشم ايجاد مي‌شود اين به کارگيري زياد عضلات مي‌تواند ژنتيکي و غيرارادي باشد اما چين‌هايي که در اطراف چشم و با افزايش سن در افراد ظاهر مي‌شوند، به خاطر کاهش کلاژن در پوست اين ناحيه است. پس آنهايي که مي‌گويند چروک دور چشمشان به خاطر خوابيدن روي گونه‌ها يا کارهايي از اين قبيل است، کاملا در اشتباهند.
شايد برخي از عوامل بيروني بتوانند باعث تشديد چين و چروک‌هاي اطراف چشم شوند اما نمي‌توانند عامل آن محسوب شوند. درمان چين و چروک دور چشم، استفاده از کِرِم‌‌هاي نگهدارنده خاصي است که روند افزايش اين چين‌ها را کند يا متوقف مي‌کند اما آنها را از بين نمي‌برد. در ضمن، با تزريق آمپول بوتاکس اطراف چشم در سنين بالا، مي‌توان چروک‌هاي آن را از بين برد.
يک درمان جديد به نام ليزرفرکشنال هم مي‌‌تواند راهکار خوب و مناسبي براي رهايي از چروک‌هاي دور چشم باشد. کم خوابي، استرس و تغذيه نامناسب هم از جمله عوامل تشديدکننده سياهي دور چشم هستند اما لازم به ذکر است که ژنتيک و وراثت نقش بسيار پررنگي در سياه بودن پوست اطراف چشم دارند.

چاره چين و چروک دور چشم‌ها

توصيه‌هاي مختلفي در مورد سن مناسب براي استفاده از کِرِم دور چشم بين مردم رايج است اما بهترين سن براي استفاده از کِرِم دور چشم از 25 تا 30 سالگي به بعد است. پف چشم که معمولا در سنين بالا رخ مي‌دهد، بايد ابتدا از نظر مبتلا نبودن بيمار به ناراحتي‌هاي دروني مثل مشکل کليه، کبد يا قلب بررسي شود.
بعد از اين که مطمئن شديم بيمار، مشکل داخلي ندارد، کارهاي درماني او را آغاز مي‌کنيم؛ چون علت اصلي پف کردن چشم‌ها در سنين بالا، هل دادن پوست به بيرون توسط چربي‌هاي زيرپوستي است. درمان اين مشکل به سادگي با جراحي و برداشتن اين چربي‌ها صورت مي‌گيرد.

پي نوشت ها :
 

* متخصص پوست و مو

منبع:www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.