نقش چانه در زيبايي صورت

چانه که در پايين‌ترين قسمت صورت قرار دارد و مرز صورت و گردن را تشکيل مي‌دهد، نقش مهمي در زيبايي صورت دارد. اين قسمت از بدن که داراي بافت استخواني، عضلاني و پوستي است، جلوترين قسمت فک تحتاني نيز هست. در زير پوست چانه مقادير متغيري چربي وجود دارد که بسته به ميزان آن مي‌توان چانه را به 2 نوع گوشتي و
سه‌شنبه، 24 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نقش چانه در زيبايي صورت

نقش چانه در زيبايي صورت
نقش چانه در زيبايي صورت


 

نويسنده:دکتر عبدالجليل کلانترهرمزي*




 
چانه که در پايين‌ترين قسمت صورت قرار دارد و مرز صورت و گردن را تشکيل مي‌دهد، نقش مهمي در زيبايي صورت دارد. اين قسمت از بدن که داراي بافت استخواني، عضلاني و پوستي است، جلوترين قسمت فک تحتاني نيز هست. در زير پوست چانه مقادير متغيري چربي وجود دارد که بسته به ميزان آن مي‌توان چانه را به 2 نوع گوشتي و استخواني تقسيم کرد.
چانه که خود قسمت مجزايي از استخوان فک تحتاني است، محل تلاقي 2 قسمت فک تحتاني طرف راست و چپ نيز است.
پوست روي چانه به علت جلو بودن در صورت، يکي از محل‌هاي شايع صدمه‌ها و پارگي پوست صورت، به خصوص در بچه‌ها است ولي خود چانه به ندرت دچار شکستگي مي‌شود و اغلب موارد شکستگي در سر مفصل فکي در جلوي گوش ايجاد مي‌شود.
محل قرار گرفتن چانه در صورت، نسبت به ساير اجزا مانند لب بالا و پايين و بيني و فک بالا، از تعريف خاصي برخوردار است که در صورتي که اين حالت تعريف‌شده موجود نباشد، مي‌تواند به اختلال در زيبايي صورت يا به‌خصوص در يک‌سوم پايين صورت منجر شود.

 

بيشترين مشکل زيبايي چانه در شکل و اندازه آن است؛ به طوري که ممکن است چانه کوچک‌تر از طبيعي، عقب يا به طرف پايين قرار گرفته باشد. از طرفي ممکن است چانه بزرگ، کشيده به طرف جلو يا پايين باشد.
ممکن است علاوه بر وجود اشکال در شکل ظاهري چانه، اختلال تطابق دنداني هم وجود داشته باشد ولي بين اين 2 رابطه حساب‌شده‌اي وجود ندارد. در بعضي از موارد نيز ممکن است جلو بودن فک پايين يا عقب بودن فک بالا حالتي کاذب به نمايش بگذارد و تصور شود که چانه بزرگ است؛ در حالي که ممکن است در واقع چنين نباشد. تشخيص بزرگي يا کوچکي چانه به عهده پزشک است.

پي نوشت ها :
 

* فوق‌تخصص جراحي پلاستيک

منبع: www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.