پيوند مو ترس ندارد

بعضي از مردم با اينکه کانديد خوبي براي کاشت مو هستند اما از عمل پيوند مي‌ترسند. ذکر برخي از نکات را در اين مورد لازم ديدم که مي‌تواند کارساز باشد. کاشت مو، نوعي جراحي کوچک و سريع بوده و با بي‌حسي موضعي صورت مي‌گيرد و براي مثال کاشت تعداد 1500 تا 2000 تار مو طي 3 تا 4 ساعت انجام مي‌پذيرد و بيمار
پنجشنبه، 4 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پيوند مو ترس ندارد

پيوند مو ترس ندارد
پيوند مو ترس ندارد


 

نويسنده:دکتر ميرهادي عزيزجلالي متخصص پوست و مو




 
بعضي از مردم با اينکه کانديد خوبي براي کاشت مو هستند اما از عمل پيوند مي‌ترسند. ذکر برخي از نکات را در اين مورد لازم ديدم که مي‌تواند کارساز باشد.
کاشت مو، نوعي جراحي کوچک و سريع بوده و با بي‌حسي موضعي صورت مي‌گيرد و براي مثال کاشت تعداد 1500 تا 2000 تار مو طي 3 تا 4 ساعت انجام مي‌پذيرد و بيمار پس از عمل مي‌تواند به منزل رفته و از روز بعد همه کارهاي عادي خود را انجام دهد. در حقيقت مي‌توان گفت که عوارض اين نوع جراحي بسيار کم است. هنگامي‌ که بي‌حسي موضعي انجام شد، عمل جراحي بدون درد مي‌شود. رو‌ش‌هايي وجود دارد که ميزان درد تزريق نيز به حداقل مي‌رسد. غالب بيماران در انتهاي کار ابراز مي‌کنند که حتي فکر نمي‌کردند که عمل به اين راحتي صورت گيرد.
شخص در حين درمان معمولا مي‌تواند چاي يا نوشيدني ميل کند يا راديو و موسيقي گوش دهد يا تلويزيون نگاه کند.در واقع قصد دارم بگويم عمل دردناک نيست. اينکه بدانيد پس از عمل کاشت مو چه اتفاقي رخ مي‌دهد نيز کمک مي‌کند، نترسيد.
طي 10 روز اول پس از عمل، موهاي کاشته شده مي‌افتند و يک پوسته ظريف يا دلمه‌هاي کوچکي در محل عمل ديده مي‌شوند که در مدت 10 روز ناپديد مي‌شوند. همه دلمه‌ها و پوسته‌هاي فوق به سادگي با يک کرم نرم‌کننده سريع‌تر برطرف مي‌شوند.

پيوند مو ترس ندارد

در ابتداي کار، موهاي رويش کرده نازک و پيچ‌دار است ولي با گذشت زمان طي چند ماه موهاي کاشته شده ضخيم‌تر و قوي‌تر و صاف‌تر مي‌شوند. موهاي کاشته شده 10 روز پس از کاشت مي‌ريزند اما فوليکول‌هاي آن به صورت نهفته بين 10 تا 12 هفته زير پوست مخفي مي‌مانند و از آن پس رويش شروع مي‌شود. مشاهده شده که اگر ماينوکسيديل در محل ماليده شود، اين رويش سرعت مي‌گيرد، بنابراين توصيه مي‌شود بيماران يک ماه پس از عمل ماينوکسيديل استفاده کنند. موهاي دايم پس از رويش حدود 1 تا 2 سانتي‌متر در هر ماه تا آخر عمر رشد مي‌کنند.
حدود 3 هفته بعد از درمان مي‌توان موها را اصلاح کرد يا حالت داد و يا رنگ کرد.
در مورد اينکه آيا همه موهاي کاشته شده رويش مي‌کنند نيز بايد گفت براي رشد کامل موهاي سر بايد آنها را طوري کاشت تا جريان خون‌رساني محيطي و اطراف آن به نحوي باشد تا تغذيه کافي براي فوليکول‌ها مهيا شود. اين موضوع باعث مي‌شود تا محدوديت در تعداد گرافت‌ها در عمل جراحي کاشت مو پيدا شود، بنابراين اگر موهاي زيادي در کنار هم و به طور فشرده کاشته شوند، ممکن است همه آنها رويش نکنند، بنابراين در مواردي که تعداد بسيار زيادي مو در يک جلسه و با فواصل کم کاشته شوند، شانس رشد کمتر وجود دارد اما اگر اين به دست فردي باتجربه و متخصص به درستي و با رعايت اصول ذکر شده صورت گيرد، رشد کامل آن تضمين مي‌شود.
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.