اين بچه را بارسلونا بزرگ کرد

در روزگاري که تعصب فوتباليست‌‌ها به پيراهن تيم‌شان رنگ باخته، اگر بازيکني بگويد تيم باشگاهي‌اش را تا آخر عمرش ترک نخواهد کرد، نبايد حرف او را جدي گرفت؛ مگر اينکه آن بازيکن، ليونل مسي باشد. ‌ستاره‌اي که آرژانتيني‌ها او را جانشين ماردونا مي‌دانند؛ فوتباليست ريزنقش و کوچک‌اندامي که هرگز به طور حرفه‌اي در باشگاه‌هاي کشورش بازي نکرده و تيم‌هاي بوکا جونيورز و ريورپلاته برايش خاطره‌انگيز نيستند و خانه اول و آخرش بارسلوناست. مي‌دانيد چرا؟ او داستان عجيبي دارد.
چهارشنبه، 17 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اين بچه را بارسلونا بزرگ کرد

اين بچه را بارسلونا بزرگ کرد
 مسي، فوتبال را از 5 سالگي در باشگاه محلي گراندولي در روزاريوي آرژانتين شروع کرد و مربي‌اش پدرش بود. در 9سالگي، به باشگاه معروف‌تري در همان شهر رفت اما جثه کوچک‌اش دردسرساز بود. در مدرسه، قدش به‌قدري کوتاه بود که او را به زمين ورزشي راه نمي‌دادند. مشکلات ليونل مسي، از 11 سالگي اوج گرفت. يکي از مسوولان باشگاه معروف ريورپلاته، براي يک مهماني به منزل پدر و مادر مسي آمد و خانواده اميدوار بودند که آن ملاقات، سکوي پيشرفت اين کودک خردسال‌شان شود. مسوولان باشگاه ريورپلاته به حدي تحت تاثير تکنيک او قرار گرفته بودند که بلافاصله براي قرارداد بستن با او اعلام آمادگي کردند اما خوشحالي آنها زياد طول نكشيد؛ چون مسوولان باشگاه به خورخه مسي، پدر ليونل، گفتند که پسرش به بيماري کمبود هورمون رشد مبتلاست و طبق نظر پزشکان، هيچگاه از 140 سانتي‌متر بلندتر نخواهد شد. اين بيماري، نه تنها باعث هدر رفتن استعداد فوتبالي او مي‌شد، بلکه زندگي آينده او را نيز کاملا تغيير مي‌داد. ليونل در آن سال‌ها تنها يک متر و 32سانتي‌متر بود.
 

اين بچه را بارسلونا بزرگ کرد

هزينه درمان بيماري او، يعني 1000 دلار در ماه، چيزي نبود که باشگاه آرژانتيني به پرداخت آن راغب باشد؛ آن هم براي نوجواني که معلوم نبود چه آينده‌اي منتظر اوست. پس انداز اين خانواده 6 نفري هم کفاف هزينه درمان طولاني مدت او را نمي‌داد. براي همين، پدرش سعي کرد با باشگاه‌هاي اروپايي تماس بگيرد توجه آنها را به استعداد پسرش جلب کند؛ بلکه آنها هزينه‌هاي درمان او را بپذيرند و از آنجا که تعدادي از خويشاوندان خانواده «مسي» در منطقه کاتالونياي اسپانيا زندگي مي‌کردند، ليونل مسي به همراه پدرش به اسپانيا رفت تا در آزمون باشگاه بارسلونا شرکت کند. يک بار پوشيدن لباس بارسلونا کافي بود تا کارلز رکساچ، مدير ورزشي اين تيم، از بازي اين نوجوان کوتاه‌قد شگفت‌زده شود. او در اولين حضورش در يک بازي تمريني 5 گل زد تا بارسلونا با کمال ميل هزينه‌هاي درمان او را بپردازد.
حالا ليونل مسي، با 170 سانتي‌متر قد، يکي از اعجوبه‌هاي فوتبال دنياست و البته هنوز هم فوتباليست کوچک‌اندامي است که در سال‌هاي اخير، چند بار عضلات ران او آسيب ديده و پزشکان گفته‌اند اين مشکل به علت روند غيرطبيعي رشد او بوده است. اما به هر حال، او فراموش نکرده (و به گفته خودش، هرگز فراموش نخواهد کرد) که اگر بارسلونا نبود، او بايد فوتباليست شدن خود را در رويا‌هايش دنبال مي‌کرد. حالا همه مي‌دانند چرا ليونل مسي اين‌قدر بارسلونا را دوست دارد: بارسلونا او را «بزرگ» کرده است.
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.