بخورم نخورم‌هاي بارداري

اين ماهي‌ها ممکن است با باکتري‌ها يا مواد شيميايي آلوده شده باشد قبل از خريد ماهي از فروشگاه‌ها از سلامت آن تعيين پيدا کنيد و ماهي‌ را از جاهاي مطمئن که مراکز بهداشتي بر سلامت آنها نظارت دارد تهيه کنيد.
شنبه، 20 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بخورم نخورم‌هاي بارداري

بخورم نخورم‌هاي بارداري
بخورم نخورم‌هاي بارداري


 






 
مصرف غذاهاي غني از پروتيين در رشد و نمو بدن جنين و مناسب نگهداشتن عمل جفت بسيار مهم است. علاوه بر پروتيين کافي مقدار زيادي کالري بايد به صورت کربوهيدرات‌هاي پيچيده مانند برنج، نان وحبوبات به بدن برسد. غذاها نقش اساسي در ساختار و رشد و نمو مغز و سيستم عصبي جنين دارند و يک رژيم عاري از چربي در بارداري اصلا مناسب نيست و اصلا رژيم گرفتن در بارداري به زنان توصيه نمي‌شود.
مادران باردار نبايد از خوردن مواد مغذي که براي بدنشان ضروري است سرباز بزنند اما لازم است از خوردن بعضي غذاها در اين دوران اجتناب کنند.زماني که خانمي باردار است، هوس بسياري از غذاها را مي‌کند که به اصطلاح مي‌گويند ويار کرده اما ممکن است بعضي از اين غذاها براي او و کودکش ضرر داشته باشد.زنان باردار بهتر است از خوردن غذاهاي زير اجتناب کنند:

ماهي‌هاي رودخانه‌اي يا ماهي‌هايي که از درياچه‌ها گرفته مي‌شوند.
 

اين ماهي‌ها ممکن است با باکتري‌ها يا مواد شيميايي آلوده شده باشد قبل از خريد ماهي از فروشگاه‌ها از سلامت آن تعيين پيدا کنيد و ماهي‌ را از جاهاي مطمئن که مراکز بهداشتي بر سلامت آنها نظارت دارد تهيه کنيد.

ازخوردن گوشت‌هاي خام بپرهيزيد.
 

زنان باردار بايد از خوردن تخم‌مرغ خام و يا غذاهاي دريايي و مرغ و گوشت نپخته پرهيز کنند. غذاهاي گوشتي نپخته ممکن است با انواع باکتري‌ها يا ويروس‌ها آلوده شده باشد. هميشه براي اطمينان از پخت کامل غذا از يک دماسنج استفاده کنيد.

از خوردن غذاهايي مانند هات‌داگ و گوشت‌هاي فرآيند شده مانند سوسيس و کالباس بپرهيزيد.
 

اين غذاها هم ممکن است آلوده به ماده بيماري‌زاي به نام ليستريا مونوسيتوژن باشد که ممکن است بيماري به نام ليستوريوزيس را ايجاد کند. در نتيجه ابتلاي زن باردار به اين عامل بيماري‌زا ممکن است سقط و مرده‌زايي را ايجاد کند.
توكسوپلاسموز نوعي عفونت انگلي است كه براي جنين مشكل ساز است. در دوران بارداري، از خوردن گوشت خام و دست زدن به مدفوع گربه جدا خودداري كنيد. براي كارهاي باغباني نيز حتما از دستكش استفاده كنيد.

استفاده از كافئين در دوران بارداري مضر است.
 

مصرف قهوه، شكلات و چاي نيز كه حاوي كافئين هستند بايد محدود شود.

اگر از رژيم غذايي درستي پيروي كنيد، مواد غذايي مورد نياز بدن خود و جنين را تأمين خواهيد كرد.
 

وعده‌هاي غذايي زن باردار بايد شامل هر پنج گروه ماده غذايي اصلي باشد. رژيم غذايي روزانه شما بايد شامل حبوبات سبزي، ميوه، شير و لبنيات و مواد پروتييني باشد كه بهترين رژيم غذايي داراي ميزان چربي پايين و ميزان فيبر بالاست.

تا مي‌توانيد آب بياشاميد.
 

مصرف زياد مايعات در طول بارداري به بدن شما در تحمل افزايش حجم خونِ در گردش كمك مي‌كند. حداقل روزي 6 تا 8 ليوان آب، آب‌ميوه يا شير بنوشيد. يكي از نشانه‌هاي مصرف كافي مايعات، رنگ ادرار است. ادرار زن باردار بايد بيرنگ يا به رنگ زرد بسيار كمرنگ باشد.

از مصرف غذاهاي غير پاستوريزه مانند شير و پنير و آب ميوه بپرهيزيد.
 

مواد لبني غير پاستوريزه ممکن است با باکتري‌هاي بيماري‌زا آلوده باشند.• همچنين اين زنان بايد از مصرف غذاهاي آلرژي‌زا پرهيز کنند. بر اساس تاريخچه خانوادگي مثبت از آلرژي‌ها، کودک شما هم ممکن است در معرض خطر آلرژن‌ها قرار گيرد. بنابراين اگر فردي را در خانواده داريد که به غذاي خاصي حساسيت دارد شما هم از خوردن آن غذا اجتناب کنيد. غذاهايي مانند بادام‌زميني و باقلا در دوران بارداري ممکن است موجب حساسيت در شما و فرزندتان شود.
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط