ترس و موفقيت، کارد و پنيرند!

ترس باعث ناتواني در روبه‌رو شدن با شرايط خاص يا مواجه شدن با اشخاص خاص مي‌شود. وقتي نتوانيد با مسايل مختلف روبه رو شويد، کم‌کم مسايل‌تان پيچيده‌تر مي‌شود و شما را دچار استرس مي‌کند؛ براي مثال، اگر نتوانيد به آساني مشکلات مالي‌تان را مطرح کنيد، مشکل مالي‌تان باقي خواهد ماند و هنگامي که بايد يک کار اقتصادي انجام
دوشنبه، 22 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ترس و موفقيت، کارد و پنيرند!

ترس و موفقيت، کارد و پنيرند!
ترس و موفقيت، کارد و پنيرند!


 

ترجمه: سحر حبيبي




 
نگذاريد ترس‌هاي‌ شما راه موفقيت‌تان را سد کند
موفق شدن آسان است؛ به شرط اينکه در راه موفقيت، هيچ‌چيز شما را نترساند و دودل‌تان نکند و باعث خجالت کشيدن و عصبي شدن‌تان نشود.
ترس باعث ناتواني در روبه‌رو شدن با شرايط خاص يا مواجه شدن با اشخاص خاص مي‌شود. وقتي نتوانيد با مسايل مختلف روبه رو شويد، کم‌کم مسايل‌تان پيچيده‌تر مي‌شود و شما را دچار استرس مي‌کند؛ براي مثال، اگر نتوانيد به آساني مشکلات مالي‌تان را مطرح کنيد، مشکل مالي‌تان باقي خواهد ماند و هنگامي که بايد يک کار اقتصادي انجام دهيد، نمي‌توانيد قدمي برداريد و دست‌آخر، کم مي‌آوريد. اگر کارفرما هستيد و از مواجه شدن با مشکلات کارمندان‌تان پرهيز مي‌کنيد و از روبه‌رو شدن با مشکلات آنها مي‌ترسيد، بهره‌دهي شرکت‌تان به‌مرور کاهش پيدا مي‌کند و کارتان پيچيده‌تر مي‌شود. تا وقتي هيچ‌کس به مشکلات کارمندان‌تان رسيدگي نکند، مشکلات‌تان پابرجا مي‌مانند و به مرور دچار خسارت و ضرر خواهيد شد.آمارها نشان مي‌دهد که پرهيز از مطرح کردن مشکلات با همسر، بيشترين عامل به وجود آمدن مشکلات زناشويي است. پنهان کردن، دريغ کردن و سرکوب کردن احساسات و افکار شما از همسرتان دورخيز کردن به سمت طلاق است. اگر شما عليه وجود ترس‌هاي‌تان قيام کنيد و کاري انجام بدهيد، کم‌کم کشف خواهيد کرد که واقعا ترس‌هاي‌تان چه‌قدر کوچک و بي‌ارزش بوده‌اند. براي روشن کردن اين نکته بد نيست داستاني را براي‌تان نقل کنم:
در درياچه تانگانيکا، بومي‌ها روش جالبي براي ماهي گرفتن دارند. روي خط استوا خورشيد مستقيم مي‌تابد و اگر جسمي بالاي آب قرار بگيرد، سايه‌اي از آن درون آب مي‌افتد.
بومي‌ها قطعه‌هايي از چوب را با طناب به هم مي‌بندند و سر طناب‌ها را به دو قايق پارويي وصل مي‌کنند. اين دو قايق پهلو به پهلو در طول درياچه حرکت مي‌کنند تا به قسمت کم‌عمق آن برسند. وقتي آنها به قسمت کم‌عمق درياچه مي‌رسند، گروهي بزرگ از ماهي‌ها را خواهند داشت که بين سنگ‌ها و ساحل جمع شده‌ و گير افتاده‌اند.
تکه‌چوب‌هاي بسته شده با طناب سايه‌هايي را درون آب ايجاد مي‌کنند که اين سايه‌ها در طول درياچه تا انتها حرکت مي‌کنند و ماهي‌ها مي‌بينند که سايه‌اي به آنها نزديک مي‌شود. پس با ترس از آن فرار مي‌کنند و در نتيجه به تله مي‌افتند (درياچه تانگانيکا در شرق آفريقاي مرکزي واقع شده.)
راه‌هاي مختلفي وجود دارد که شما مي‌توانيد سايه‌هايي که باعث ترس و دور ماندن‌‌تان از موفقيت مي‌شود را بکشيد. با چند نمونه از اين روش‌ها آشنا شويد.نقش بازي کردن يکي از موثرترين روش‌ها، نقش بازي کردن و تمرين کردن است. اول، ترسي را که از مواجه شدن با آن مشکل داريد براي خودتان مشخص کنيد. بعد به صورت تمريني نقش بازي کنيد وانمود کنيد که توانسته‌ايد آن موقعيت را کنترل کنيد. تمرين کردن به شما اجازه مي‌دهد تا تشخيص بدهيد کدام قسمت از مشکل‌تان واقعي است و کدام قسمت از آن فقط سايه‌اي است که شما فکر مي‌کنيد مشکل است و از آن مي‌ترسيد؛ براي مثال، شما احتياج داريد که از رييس‌تان درخواست اضافه حقوق کنيد. قبل از اينکه با او صحبت کنيد گفتگوي‌تان را با دوست‌تان تمرين مي‌کنيد. روي بعضي اطلاعات کار مي‌کنيد. خط‌مشي ذهن‌تان را عوض مي‌کنيد و روي بهترين حالت عرضه کردن درخواست‌تان تمرين مي‌کنيد و چون خودتان را براي ملاقات آماده کرده‌ايد، ديگر عصبي نشده و دچار استرس نمي‌شويد.

ترس و موفقيت، کارد و پنيرند!

مواجهه
روش ديگر براي کم کردن ترس، روبه‌رو شدن با ترس است؛ يعني شما مشکلات‌‌تان را به قسمت‌هاي کوچک‌تر تقسيم مي‌کنيد و به صورت موفقيت‌آميزي هر بخش کوچک مشکل‌تان را حل مي‌کنيد و به اين ترتيب به يک نتيجه عالي مي‌رسيد.
گفتن و شنيدن
صحبت کردن درباره ترس مي‌تواند آثار آن را کاهش دهد. بعد از اينکه به طور کاملا باز درباره ترس‌تان با کسي صحبت کرديد، احساس خواهيد کرد مشکل‌تان کمتر دشوار و پيچيده به نظر مي‌رسد؛ مثلا شما از سفر کردن با هواپيما مي‌ترسيد. همسرتان آماده است تا حرف‌هاي‌تان را درباره حالتي که به شما دست مي‌دهد، بشنود.
شما هر چه را که باعث ترس شما از پرواز کردن مي‌شود کاملا توضيح مي‌دهيد. کارشناسان کشف کرده‌اند که صحبت کردن و شنيدن از موثرترين درمان‌ها است؛ البته اگر درست انجام شود. در خيلي از موارد، بهترين راه مبارزه با ترس اين است که چشمان‌تان را ببنديد و با آن مواجه شويد.
به اين ترتيب، شما بدون توجه به احساسات و ذهنيات‌تان با ترس روبه‌رو مي‌شويد. ممکن است در ابتدا دچار استرس و حتي وحشت بيش از حد بشويد ولي سرانجام بعد از پريدن مي‌فهميد که آنچه شما مي‌پنداشتيد ديوارهايي سر راه‌تان هستند، فقط و فقط سايه‌اي بوده‌اند.
ممکن است روبه‌رو شدن با ترس سخت باشد ولي جايزه‌اي که در مقابل روبه‌رو شدن با آن دريافت مي‌کنيد، بسيار بزرگ خواهد بود. موفق شدن به اين معناست که با وجود ترسي که داريم کاري را انجام بدهيم که تا قبل از آن نتوانسته‌ايم و اين همان موفقيت واقعي است.
منبع:www.salamat.com




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط