عواقب حضورآمريکا در منطقه

حضور آمريکا- يک نيروي قلدر و پولدار- در يک کشور، که به اصطلاح براي دفاع هم آمده، مگر براي آن کشور و آن مردم ارزان تمام مي شود؟ در رژيم گذشته، آن چند سالي که مستشاران نظامي آمريکا در کشور ما بودند، با اين که مزدور و کارمند و حقوق بگير دولت ايران بودند، در عين حال در موارد زيادي، بر تمام ارکان نظامي و حتي غير نظامي
چهارشنبه، 24 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عواقب حضورآمريکا در منطقه

عواقب حضورآمريکا در منطقه
عواقب حضورآمريکا در منطقه


 

نويسنده:




 
حضورآمريکا، براي ملتهاي منطقه ارزان تمام نمي شود
مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند:
حضور آمريکا- يک نيروي قلدر و پولدار- در يک کشور، که به اصطلاح براي دفاع هم آمده، مگر براي آن کشور و آن مردم ارزان تمام مي شود؟ در رژيم گذشته، آن چند سالي که مستشاران نظامي آمريکا در کشور ما بودند، با اين که مزدور و کارمند و حقوق بگير دولت ايران بودند، در عين حال در موارد زيادي، بر تمام ارکان نظامي و حتي غير نظامي دولت حاکميت داشتند و آقايي و فساد مي کردند و جان و مال و ناموس مردم آن جاهايي که اينها حضور داشتند، در اختيارشان بود. يک درجه دار پست، يا يک افسر جزء آمريکايي، در نقطه يي که مأموريت داشت، رياست هم داشت و هر کاري دلش مي خواست، مي کرد و هيچ چيز مانعش نبود.
وقتي که همين نيرو، به عنوان دفاع از يک دولت يا يک کشور، وارد آن سرزمين بشود، مگر مردم و نواميس آن کشور ديگر حرمتي دارند؟ اين نيروها، با مسلمانان ساکن حجاز و عربستان، چه خواهند کرد؟

عواقب حضورآمريکا در منطقه

وقتي در نقطه يي براي خودشان پايگاه درست کردند و بر کل منطقه اشراف پيدا نمودند، روز به روز قدرت خودشان را توسعه مي دهند و قلدريشان را بيش از پيش مي کنند. حضور آمريکاييها، براي آن ملت بيچاره و ملتهاي منطقه، مگر ارزان تمام مي شود؟ ولي خودشان را مجبور مي دانند. دولت عربستان احساس مي کند که مجبور است. کويتيها هم اگر فکر مي کردند که چنين چيزي پيش مي آيد، به آمريکا و ديگران پول مي دادند، تا بيايند از آنها دفاع کنند! چرا؟ چون در آنجا، چيزي به نام اراده و رأي و خواست ملت نيست. حکومت در آن جا، بر دوش مردم- نه زير پاي مردم- است.
در يک نظام درست، حکومت مثل سکويي براي مردم است که روي آن سکو پا مي گذارند، تا اعتلا پيدا کنند. يک حکومت خوب و شجاع، يک دولت دلسوز، مايه ي عزت مردم خودش است. ملت ايران به خاطر عظمت امام بزرگوارمان، در دنيا عظمت پيدا کرد. مسؤولان و رهبران و دولت خوب، اين است. اما دولت بد، آن دولتي است که بر دوش مردم خود سوار مي شود، به سر آنها مي زند، باري بر گردن آنهاست و وزر و وبالي براي آنها مي باشد. متأسفانه وقتي اسلام در کشوري زنده نبود و حاکميت نداشت، آن طور مي شود. اينها براي ما عبرت است.
منبع: www.khamenei.ir




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.