حساسیت رسانه های جمعی

رسانه هاي جمعي در همه جاي دنيا، يکي از حساسترين مراکز است؛ مخصوص ايران نيست. دليل آن هم واضح است؛ زيرا همه چيز يک دستگاه تبليغاتي و يک وسيله ي عمومي مثل صدا و سيما- خوبي و بدي آن، كاري كه در آن انجام گرفته باشد و تلاشي كه شما انجام مي دهيد- هر لحظه جلوي چشم مردم است. اين طور نيست که شما
دوشنبه، 29 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حساسیت رسانه های جمعی

حساسیت رسانه های جمعی
حساسیت رسانه های جمعی


 






 

رسانه هاي جمعي در دنيا، يکي از حساسترين مراکز
 

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند:
رسانه هاي جمعي در همه جاي دنيا، يکي از حساسترين مراکز است؛ مخصوص ايران نيست. دليل آن هم واضح است؛ زيرا همه چيز يک دستگاه تبليغاتي و يک وسيله ي عمومي مثل صدا و سيما- خوبي و بدي آن، كاري كه در آن انجام گرفته باشد و تلاشي كه شما انجام مي دهيد- هر لحظه جلوي چشم مردم است. اين طور نيست که شما امروز کاري را در صدا و سيما انجام بدهيد و اثرش مشهود نباشد. نه، هر کاري که در صدا و سيما انجام بگيرد، آثارش خيلي زود مشاهده مي شود. البته برنامه هاي بلند مدت هم هست؛ مثل همين تربيت عناصر کار آمد که نتايج آن را بعدها انسان مي بيند؛ ليکن آن خارج از اداره ي روزمره ي اين تشکيلات است.

حساسیت رسانه های جمعی

طبيعت اداره ي روزمره ي اين تشکيلات آن است که انعکاسش و تلقي و فهم مردم از آن، تقريباً بلافاصله است. شما امروز برنامه مي سازيد و اين برنامه را حداکثر يک هفته، دو هفته، يا يک ماه ديگر اجرا خواهيد کرد؛ يعني خيلي زود ديده مي شود.
دستگاهي که اثرش اين طور سريع و عمومي است، انتظارات مختلفي در قبال آن هست. اين جا انصافاً جاي خيلي حساسي است؛ گيرم که نظامي پشت سر اين رسانه نباشد که مکتب و خط مشي و راهي دارد. اگر اين گونه باشد- که هست- طبعاً حساسيت اين تشکيلات خيلي بيشتر خواهد شد. لذا در زندگي مردم، اين تشکيلات، تشکيلات فوق العاده حساس، مهم و تعيين کننده يي است. کار خوب و بد و خدمت و خداي نکرده سوء عمل در اين تشکيلات، با جاهاي ديگر فرق مي کند؛ چون تأثيرش عمومي و سريع است و سطح کارش خيلي وسيع و محسوس و مشهود مي باشد.لذا من اين را واقعاً از صميم قلب مي گويم.
منبع:www.khamenei.ir



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط