روغن سبوس برنج

كشور ما از معدود كشورهايي است كه در آن از محصولات فرعي كشت برنج از جمله سبوس برنج استفاده مطلوب و اقتصادي بعمل نميآيد. سبوس برنج از فرآوردههاي جنبي كارخانجات برنجكوبي است كه حدود 0% وزني هر دانه شلتوك را شامل ميشود و حاوي 25-15 درصد روغن است. اين روغن به جهت اثرات دارويي مثبت از جمله كاهش
سه‌شنبه، 20 ارديبهشت 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روغن سبوس برنج

روغن سبوس برنج
روغن سبوس برنج


 






 
كشور ما از معدود كشورهايي است كه در آن از محصولات فرعي كشت برنج از جمله سبوس برنج استفاده مطلوب و اقتصادي بعمل نميآيد. سبوس برنج از فرآوردههاي جنبي كارخانجات برنجكوبي است كه حدود 0% وزني هر دانه شلتوك را شامل ميشود و حاوي 25-15 درصد روغن است. اين روغن به جهت اثرات دارويي مثبت از جمله كاهش كلسترول و چربي خون، غذاي سلامتي و روغن قلب ناميده ميشود. مصرف روغن سبوس از تجمع پلاكتها در خون در نتيجه امراض قلبي/ عروقي جلوگيري ميكند. روغن سبوس برنج داراي نزديكترين تركيب چربيهاي توصيه شده توسط مجمع قلب آمريكا ميباشد. اين روغن براي سالاد عالي و نيز براي مصارف پخت و پز و سرخ كردن بسيار مناسب است. دماي دودي شدن آن بالاست كه از تجزيه اسيدهاي چرب در دماي بالا جلوگيري ميكند. گرانروي آن بالا بوده و موقع سرخ كردن روغن كمتري جذب مواد غذايي ميشود. مزه غذاهاي پخته شده را بهبود داده و سبب كاهش كلسترول ميشود. روغن سبوس برنج از مواد با درجه آلرژي زايي بسيار كم محسوب شده و در تغذيه كودكان مفيد است. دوام روغن سبوس برنج زياد است و به راحتي فاسد نميشود. مصرف دو قاشق غذاخوري آن در روز ميزان كلسترول را در بزرگسالان كاهش ميدهد. اثر كاهس كلسترول بواسطه مصرف روغن سبوس از روغن زيتون بيشتر است.
همچنين مسايل ايمني روغن سبوس برنج بوسيله كميته fda/who اداره امور دارويي و غذايي سازمان بهداشت جهاني مورد بررسي قرار گرفته و ايمني آن براي مصرف انسان بدون هيچگونه عوارض جنبي مورد تأييد قرار گرفته است.
منبع:www.behsite.ir
ارسال مقاله توسط کاربر محترم سايت : m_zamani



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.