از حريم خصوصي خود محافظت کنيد

هنگام استفاده از اينترنت، کامپيوتر شما، اطلاعات بسيار زيادي را با سايت هايي که بازديد مي کنيد به اشتراک مي گذارد؛ ما در اين مقاله، به شما توضيح خواهيم داد که چگونه اين اطلاعات را کنترل کنيد.
چهارشنبه، 28 ارديبهشت 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
از حريم خصوصي خود محافظت کنيد

از حريم خصوصي خود محافظت کنيد
از حريم خصوصي خود محافظت کنيد


 





 
هنگام استفاده از اينترنت، کامپيوتر شما، اطلاعات بسيار زيادي را با سايت هايي که بازديد مي کنيد به اشتراک مي گذارد؛ ما در اين مقاله، به شما توضيح خواهيم داد که چگونه اين اطلاعات را کنترل کنيد.
اگر تا به حال فکر مي کرديد ناشناس ماندن در مواقع آن لاين، صرفاً به معناي عدم استفاده از نام واقعي تان در زمان درج کامنت ها است، با خواندن اين مقاله، دچار شوک خواهيد شد. حتي اگر تمام جنبه هاي هويتي شما روي اينترنت پنهان باشد، مرورگر وب، هنوز هم اطلاعات کافي در مورد کامپيوتر شما را به سايت هايي که بازديد مي کنيد، ارسال مي کند تا ديگران را قادر سازد از اين اطلاعات بهره برداري کنند و در نتيجه شما را زمين گير نمايند.
به عنوان مثال، افرادي هستند که ممکن است در زماني که آن لاين هستند، دلايل خوبي براي مخفي نگه داشتن اطلاعات شخصي خود داشته باشند، در حاليکه سايرين فقط ترجيح مي دهند مسئول اطلاعات شخصي که به اشتراک گذاشته مي شود، باشند. در اين مقاله ما دقيقاً براي شما توضيح خواهيم داد که وقتي از اينترنت استفاده مي کنيد، چگونه مي توانيد اطلاعاتي را که با ديگران به اشتراک مي گذاريد، کنترل کنيد. اما در ابتدا اجازه دهيد نگاهي دقيق، به اطلاعاتي که صاحبان سايت هاي وب مي توانند در مورد شما و PCتان بگويند، بيندازيم.

داده هايي که به اشتراک گذاشته مي شود
 

اگر نزديک کامپيوترتان هستيد، مرورگر وب را باز کنيد و به سايت www.browserspy.dk برويد. به سمت چپ پائين صفحه نگاه کنيد تا يک ليست بلند بالا از مقولات اطلاعاتي که کامپيوتر شما براي اين سايت و در نتيجه براي هر سايت ديگري بر روي اينترنت فراهم مي کند را ببينيد. براي اين که بفهميد اين سايت چه چيزهايي مي داند، بايد بر روي چند چيز کليک کنيد. برخي از اين مقولات ممکن است معناي چنداني نداشته باشند اما برخي از آن ها بايد به سرعت براي شما قابل شناسايي باشند. به عنوان مثال سروري که سايت Browserspy را مديريت مي کند، از نوع مرورگر مورد استفاده شما آگاه است (براي ديدن اين موضوع بر روي Browser کليک کنيد) و در عين حال از مقدار فضايي که مرورگر شما بر روي صفحه اشغال مي کند نيز آگاهي دارد. در انتهاي اين ليست شما مشاهده مي کنيد که نوع سيستم عامل مورد استفاده تان نيز مشخص شده است.
مرورگر شما، بخش اعظم اين اطلاعات را از نحوه ي طراحي آن و ايده کمک به روش کارکرد وب فراهم مي آورد. به عنوان مثال، دانستن اين نکته که 50 درصد از بازديد کنندگان يک سايت از رزولوشن 768×1024 پيکسل استفاده مي کنند مي تواند براي افرادي که آن صفحه را طراحي کرده اند، سودمند باشد.
در نتيجه مي توان از اين اطلاعات در جهت منفي نيز بهره برداري نمود زيرا پتانسيل اين سوءاستفاده فراهم است. با در نظر گرفتن اين که بسياري از سوءاستفاده هاي امنيتي فقط يک مرورگر خاص را تهديد مي کند، دانستن اين که شما از چه مرورگري استفاده مي کنيد، مي تواند به يک سايت مهاجم کمک کند تا هر بازديد کننده را به نحو مؤثري تحت تأثير قرار دهد.
اشاره به اين نکته مهم است که در حاليکه اطلاعات مربوط به کامپيوتر شما که توسط مرورگرتان در اختيار ساير کامپيوترهايي که سايت هاي وب را ميزباني مي کنند قرار مي گيرد، مي تواند قابل توجه باشد. اين اطلاعات ارتباط عمده اي با حريم خصوصي شما ندارند و فقط در مورد قابليت هاي کامپيوتر شما هستند نه خود شما. البته برخي از اطلاعاتي که شما به طور ناخواسته (زماني که آن لاين هستيد) فاش مي کنيد، مي توانند اهميت بيش تري داشته باشند.
بر روي لينک Geolocation، در سايت Browserspy کليک کنيد تا نقشه اي که شهري را که شما در آن زندگي مي کنيد، مشاهده نمائيد. اين سايت براي رسيدن به اين مکان، از اطلاعات سري استفاده نمي کند بلکه فقط از آدرس IP شما (يک سري از اعداد که به شکل منحصر به فرد نشان دهنده کامپيوتر شما بر روي اينترنت است) بهره برداري مي نمايد. هر چيزي که به اينترنت متصل باشد داراي يک آدرس IP است و برخي از سايت هاي وب آن را ثبت مي کنند تا صاحب سايت از هويت شما آگاهي پيدا کند.
خوشبختانه، رديابي يک نفر تنها با استفاده از آدرس IP وي، خيلي هم کار ساده اي نيست زيرا هر کسي را که از طريق ISP به اينترنت متصل مي شود، فقط مي توان تا ISP و احتمالاً يک منطقه ي جغرافيايي رديابي کرد؛ به همين دليل است که Browserspy فقط قادر است مکان شما را تا شهري که ISPتان در آن قرار دارد، دنبال کند. گذشتن از اين حد و پيدا کردن آدرس خيابان فرد (مثلاً يک مجرم اينترنتي)، به حکم قضايي نياز دارد تا ISP را مجبور کند اطلاعات تکميلي مرتبط با اين مشتري خاص را فاش نمايد. البته، اين رکوردها مربوط به فردي مي شود که صورت حساب ISP را پرداخت مي کند و نه لزوماً فردي که دادگاه به دنبال او است.

رد پاهاي ديجيتالي
 

به احتمال زياد براي هرکسي اين امکان وجود ندارد که با کمک يک ISP، آدرس IP را به آدرس خيابان تبديل کند، اما اين بدان معنا نيست که اين اطلاعات نمي توانند براي شناسايي شما مورد استفاده قرار گيرند. مشکل در اين جا است که اگر شما براي هر مدتي از اينترنت استفاده کرده باشيد، مسلماً يک ردپاي ديجيتالي به شکل کامنت بر روي سايت هاي وب از خود بر جاي گذاشته ايد. پست هاي فوروم ها، پروفايل هاي سايت هاي شبکه هاي اجتماعي و غيره را مي توان در کنار هم قرار داد و فرم را شناسايي کرد.
به عنوان مثال با استفاده از يک آدرس ISP که از کامنتي ناشناس، بر روي يک سايت وب گرفته شده است مشخص کردن پيام هايي که از همان آدرس بر روي سايت هاي ديگر پست شده است و برخي از آن ها داراي اسم يا ساير اطلاعات شناسايي هستند، به کار زيادي نياز ندارد. آدرس IP که توسط ISPها به افراد اختصاص داده مي شود، اغلب با گذشت زمان تغيير پيدا مي کند اما تأييد اطلاعات، اغلب مي تواند اين بازي را نيز خنثي کند. وقتي آدرس IP، متعلق به يک شرکت تجاري يا سازمان باشد، موضوع ساده تر شده و زودتر لو مي رود. به عنوان مثال، رد برخي از ويرايش هاي آن لاين بر روي مطالب دائره المعارف Wikipedia، به دفاتر احزاب سياسي منتهي شده است. در واقع انجام هر کار مبتني بر اينترنت، با استفاده از کامپيوتر محل کارتان، سريع ترين راه براي فاش شدن هويت شماست. بسياري از فعاليت هاي تجاري بزرگ تر، logهايي از سايت هاي وب که توسط کامپيوترهاي آنها مورد بازديد قرار مي گيرد را نگهداري مي کنند و زماني که رد يک آدرس IP به يک شرکت تجاري مي رسد، يک پيام ناشناس داراي time-stamp معمولاً تمام چيزي است که براي رديابي مکان به آن نياز داريم. بنابراين اگر قصد نداريد رئيس خود را عصباني کنيد، بهتر است از محل کارتان چنين فعاليت هايي انجام ندهيد.

کوکي هاي هيولا
 

يکي ديگر از اشکال رديابي اينترنتي، از طريق استفاده از کوکي هاي صورت مي گيرد. اين ها اسنيپت هاي کوچکي از اطلاعات هستند که توسط مرورگر وب شما به عنوان بخشي از مرور هر روزه ي وب، دانلود و بر روي کامپيوتر شما ذخيره مي شوند. وقتي شما وب سايتي را بازديد مي کنيد آن سايت براي اين که ببيند آيا قبلاً داراي يک کوکي بوده ايد يا نه، مرورگر شما را چک مي کند و در صورتي که پاسخ مثبت باشد مرورگر شما آن را به سايت بر مي گرداند. اغلب کوکي ها براي ذخيره کردن چيزهايي مثل ارجحيت هاي شما بر روي آن سايت، ايجاد مي شوند (اگر شما به طور مرتب از فروشگاه آن لاين آمازون بازديد کنيد زماني که به سايت وارد مي شويد يک کوکي با اسم خودتان به شما خوش آمد مي گويد).
کوکي ها هيچ تهديدي براي شما نيستند مگر اين که از آن ها سوء استفاده شود اما از آنجائيکه آن ها مي توانند براي لينک يک آدرس IP به يک سايت خاص مورد استفاده قرار گيرند، مي توانند بر حريم خصوصي شما تأثير بگذارند. به عنوان مثال سرويس هاي تحليل وب نظير سرويسي که گوگل ارائه مي کند از کوکي هاي ناشناس براي مشخص نمودن چگونگي ارتباط کاربران با سايت هاي وب استفاده مي کنند: مثلاً آن ها چگونه براي بازديد يک صفحه ي خاص مراجعه مي کنند، چه مدت صرف بازديد از آن صفحه مي کنند، بر روي چه لينک هايي کليک مي کنند و غيره. دوباره اشاره مي کنيم، به غير از يک آدرس IP، در اين جا هيچ چيز ديگري براي شناسايي شما وجود ندارد اما براي بسياري از افراد ايده ي دقيق سايت هاي وبي که اطلاعات مربوط به شما را در خود حفظ مي کنند، هنوز هم ناراحت کننده است.
در سايت وب Browserspy بر روي لينک CSS Exploit کليک کنيد. اگر خوش شانس نباشيد ممکن است متوجه شويد که اين سايت قادر است بفهمد شما از چه سايت هايي بازديد کرده ايد. نمايش اين اطلاعات به واسطه ي وجود يک خطا در برخي از مرورگرهاي وب امکان پذير شده است و به سايت ها اجازه مي دهد هر جايي را که بازديد کرده ايد، متوجه شوند.

از حريم خصوصي خود محافظت کنيد

پاک کردن کوکي ها
 

اغلب سايت هاي وبي که شما بازديد مي کنيد، يک فايل کوچک متني به نام کوکي را بر روي کامپيوتر شما باقي مي گذارند. بيش تر کوکي ها بي ضرر هستند و فقط براي ايجاد سايت هاي وب بهتر و عملياتي تر مورد استفاده قرار مي گيرند اما مي توانند براي رديابي رفتار آن لاين شما و ارسال تبليغات تجاري نيز از آن ها بهره برداري کرد. در اينترنت اکسپلورر 8، کوکي ها با کليک بر روي Tools Internet Options و سپس Privacy مديريت مي شوند. زبانه ي موجود در اين جا، به شما اجازه مي دهد کوکي هايي را که بايد پذيرفته شوند، انتخاب کنيد. Medium براي اغلب مقاصد کفايت مي کند اما تنظيمات بالاتر مي تواند برخي از مشکلات مربوط به تبليغات و ساير دردسرها را حل کند. گاهي اوقات تنظيمات بالاتر مي توانند باعث شوند تا برخي از سايت هاي وب درست کار نکنند؛ بنابراين فقط در صورت نياز از اين تنظيمات استفاده کنيد.

حلقه ي آخر
 

آخرين قطعه در پازل ناشناس ماندن در اينترنت، خود کامپيوتر شما است. مرورگر شما، رد بيش تر کارهايي را که شما در حالت آن لاين انجام مي دهيد، دارد و اطلاعاتي شامل سايت هاي وبي که بازديد کرده ايد، تصاويري که دانلود نموده ايد (چه به صورت خودخواسته و چه آن هايي که در سايت هاي وبي که بازديد کرده ايد وجود داشته است) و کلمه هاي عبوري که ذخيره کرده ايد را بر روي ديسک سخت شما ذخيره مي کند. اين اطلاعات فقط براي استفاده شما و مرورگر وب شما هستند اما اين بدان معنا نيست که ساير افراد نمي توانند آن را ببينند.
دسترسي فيزيکي به کامپيوتر شما ساده ترين راه براي کسي است که مي خواهد به اطلاعات ذخيره شده در مرورگر وب دسترسي پيدا کند و افرادي که کامپيوترشان به سرقت رفته است بايد در اسرع وقت تمام تلاش خود را براي تغيير کلمه هاي عبور اينترنتي خود به کار ببرند.
وقتي از کامپيوتر شخص ديگري استفاده کنيد، آن ها هم مي توانند کارهايي را که شما به صورت آن لاين انجام مي دهيد، مشاهده کنند. اگر کامپيوتري که از آن استفاده مي کنيد متعلق به دوست يا شريک تان باشد ايرادي ندارد اما ممکن است نخواهيد کارفرما يا رئيس شما جزئيات زندگي شخصي شما نظير جايي که تعطيلات تان را مي گذرانيد، ببيند و مسلماً دوست نداريد هيچ يک از اين اطلاعات در يک کافه ي اينترنتي براي افراد غريبه قابل دسترس باشد. خوشبختانه پاک کردن تمام اين اطلاعات کار ساده اي است. براي آگاهي از چگونگي انجام اين کار، ادامه مقاله را مطالعه کنيد.

حفظ حريم خصوصي از طريق پروکسي
 

آيا با مرورگري که هر کاري که به صورت آن لاين انجام مي دهيد را مشاهده مي کند و يا سايت هاي وبي که آدرس IP هرکسي که از آن ها بازديد مي کند را رديابي مي کند، مواجه هستيد؟ براي اين که زندگي آن لاين شما مثل زندگي خصوصي تان باشد، چه کاري مي توانيد بکنيد؟
اگر فقط به رکوردهاي ثبت شده اينترنتي بر روي کامپيوتر خودتان يا کامپيوتر يک فرد ديگر اهميت مي دهيد، بنابراين دو گزينه در اختيار خواهيد داشت. گزينه اول اين است که به راحتي مي توانيد به مرورگر بگوئيد تمام فايل هاي موقتي (Temporary) را که کل فعاليت هاي آن لاين اخير شما را حذف مي کند پاک نمايد. گزينه دوم اين است که از مرورگري که داراي حالت Stealth توکار است و هر جايي که قصد داريد به شکل مخفي به مرور وب بپردازيد بتوانيد آن را فعال کنيد، استفاده نمائيد. سايت هاي وبي که از آن ها بازديد مي کنيد کماکان از کارهايي که انجام مي دهيد آگاه است اما مرورگر اين را نمي داند. IE8 داراي ابزاري به نام InPrivate Mode براي انجام اين کار است در حاليکه در Firefox شما مي توانيد از منوي Tools، بر روي Start Private Browsing کليک کنيد.
از سوي ديگر اگر قصد داريد از رديابي آدرس IP خود توسط سايت هاي وب جلوگيري به عمل آوريد، بايد از يک سرور پروکسي ناشناس استفاده کنيد. يک سرور پروکسي به شکل يک واسطه بين کامپيوتر شما و اينترنت عمل مي کند. بنابراين به جاي اين که مرورگر وب شما صفحات وب را مستقيماً از سروري که اين صفحات را ميزباني مي کند، در خواست کند آن ها را از پروکسي درخواست مي نمايد. يک پروکسي ناشناس اين کار را بدون اين که هويت درخواست کننده ي صفحه را نشان دهد، انجام مي دهد. اين بدان معنا است که در حاليکه يک سرور وب هنوز هم يک آدرس IP را ذخيره مي کند اما اين آدرس متعلق به شما نيست.
براي آگاهي از چگونگي کارکرد اين پروکسي ها به آدرس www.anonymouse.org برويد، نسخه انگليسي را انتخاب کنيد و سعي کنيد از پروکسي براي بازديد از www.browserspy.dk استفاده و بخش Geolocation را چک نمائيد. وقتي ما با اين روش از لندن از اين سايت بازديد کرديم اين سايت فکر کرد ما در سوئيس هستيم. سرويس هاي پروکسي متعدد ديگري نيز وجود دارد و مثل anonymous.org، اغلب آن ها در حين گشت و گذار، آگهي هاي تبليغاتي زيادي را به شما نشان مي دهند.
البته بايد مراقب باشيد زيرا سرورهاي پروکسي ناشناس، هميشه هم کاملاً ناشناس نيستند. سرور مقصد ممکن است ايده اي در مورد کسي که به صفحات آن نگاه مي کند، نداشته باشد اما فراهم کننده ي سرويس پروکسي از اين موضوع آگاه است. درست مثل يک ISP، حتي يک پروکسي مطمئن و حرفه اي نيز مي تواند در پاسخ به يک درخواست قانوني، هويت بازديدکنندگان را فاش کند و رکوردهاي ثبت شده را در اختيار مأموران قانون بگذارد. اين کار البته براي جلوگيري از استفاده بزهکارانه از اين تکنولوژي الزامي است.

از حريم خصوصي خود محافظت کنيد

حريم خصوصي خود را حفظ کنيد
 

پاک کردن کل ردپاها از کامپيوتر و نامرئي کردن خودتان از سايت هاي وبي که بازديد مي کنيد، کار بسيار خوبي است اما اگر کسي بر روي کانکشن اينترنت شما جاسوسي تان را بکند، برداشتن چنين گام هايي اندکي متفاوت خواهد بود.
سايت هاي وب، نظير آن هايي که براي بانک داري آن لاين و خريد کالا مورد استفاده قرار مي گيرند از اتصالات ايمن و رمزگذاري شده براي جلوگيري از بروز اشکالات امنيتي بهره برداري مي کنند؛ شما مي توانيد اين سايت ها را به شکل سايت هايي که آدرس آن ها به جاي http:// با https:// شروع مي شود و يک آيکون طلايي در کنار آن نمايش داده مي شود، شناسايي کنيد.
مانيتورينگ فعاليت هاي اينترنتي کاري امکان پذير است و برخي از ISPها به منظور ارجحيت دادن به انواع خاصي از اطلاعات براي انجام کاري به نام traffic shaping از آن استفاده مي کنند. Virgin Media اعلام کرده قصد دارد آزمايشي انجام دهد که در آن براي آگاهي از به اشتراک گذاري غير قانوني فايل ها، اطلاعات ارسالي و دريافتي توسط برخي از کاربران مانيتور مي شود.
اين شِماها (schema) ممکن است باعث به دردسر افتادن شما نشوند اما وقتي توسط يک دولت حمايت و پشتيباني شوند مي توانند به عنوان تهديدي جدي براي آزادي هاي اجتماعي محسوب گردند خصوصاً اگر دولت مورد نظر به روشي دموکراتيک انتخاب نشده باشد. يک راه حل براي اين مشکل، استفاده از شبکه اي ناشناس به نام Tor است.
Tor با جايگزين کردن شبکه اي از کامپيوترهايي که اتصال بين کامپيوتر شما و سايت هاي وبي که در حال بازديد از آن ها هستيد با شبکه اي از کامپيوترهاي خودش اين کار را انجام مي دهد. بخش حياتي اين سيستم اين است که اين کامپيوترها به زيرساختار فعلي اينترنت تعلق ندارند و متعلق به افرادي که از شبکه Tor استفاده مي کنند هستند. نرم افزار کد منبع بازي که قبل از استفاده از شبکه Tor بايد نصب کنيد نيز شما را به بخشي فعال از آن تبديل مي کند.
چيزي که شبکه Tor را از اينترنت مجزا مي کند اين است که داده هايي که بين کامپيوتر شما و مقصد اينترنتي آن مبادله مي شوند به شکلي منظم ارسال نمي شوند بلکه از طريق يک مسير اتفاقي در شبکه ي Tor مبادله مي شوند و در همان حاليکه در شبکه حرکت مي کنند رمزگذاري مي گردند. به عبارت ديگر، هيچ يک از کامپيوترهاي شبکه ي Tor نمي تواند داده هايي را که با آن ها کار مي کند، مشاهده نمايد.
در عين حال شبکه ي Tor، تحويل اطلاعات مربوط به کامپيوتر شما به يک سايت وب توسط مرورگرتان را متوقف نمي کند و به همين دليل راه حل بي نقصي که بتواند از Snooping جلوگيري کند به شمار نمي رود اما جاسوسي بر روي اتصال اينترنتي شما را براي سايرين بسيار دشوار مي کند. Tor را مي توانيد از آدرس www.torproject.org دانلود کنيد. اما توجه داشته باشيد که صرف نصب خود نرم افزار، داده هاي شما را محافظت نمي کند: اين سايت وب شامل يک توضيح بسيار واضح و روشن از محدوديت هاي خود و چگونگي استفاده آن با Firefox است.

از حريم خصوصي خود محافظت کنيد

در مقايسه با برخي از کشورها، دسترسي به اينترنت در انگلستان نسبتاً ايمن و امن است و کاربران اينترنت به شکل ناشناس ندارند. عليهذا، آگاهي کافي از چگونگي طراحي اينترنت و مرورگرهاي وب براي اين که بدانيم آن ها چگونه کار مي کنند ضرري ندارد. شما ممکن است هرگز نخواهيد از ترفندهايي که سايت هاي وب از طريق آن ها مي توانند فعاليت هاي شما را زير نظر بگيرند آگاه شويد اما دانستن ريسک ها و خطرات مي تواند به کنترل اطلاعات شخصي و خصوصي شما بر روي اينترنت کمک کند.

سوابق ثبت شده در مرورگر را پاک کنيد
 

مرورگرهاي وب با به خاطر سپردن هر صفحه وبي که شما بازديد مي کنيد زندگي را براي شما ساده مي کنند و مرور وب را با ذخيره کردن محتواي خاصي بر روي ديسک سخت شما تسريع مي نمايند. بنابراين نيازي ندارد که چندين بار آن ها را دانلود کند. متأسفانه، اين ويژگي ها در عين حال باعث مي شوند تا مرورگرهاي وب اطلاعات حساس را به سادگي در معرض ديد سايرين قرار دهند؛ خصوصاً اگر بر روي کامپيوتري که فردي به غير از صاحب آن به آن دسترسي دارد، مورد استفاده قرار گيرند.
اگر قصد از بين بردن اين اطلاعات را داريد، بدون توجه به اين که از کدام کامپيوتر استفاده مي کنيد، هميشه امکان پاک کردن اطلاعات ذخيره شده بر روي مرورگر وجود دارد. در IE8، بر روي Page و سپس Delete Browsing History کليک کنيد. اين کار باعث ظاهر شدن يک جعبه متني مي شود که به شما اجازه مي دهد تمام يا قسمتي از داده هاي ذخيره شده در مرورگر را پاک کنيد. در Firefox، کليدهاي Ctrl+Alt+Del را با هم فشار دهيد تا گزينه هاي مورد نياز در اختيارتان قرار گيرند.

گشت و گذار امن در اينترنت
 

1. اکثر مرورگرهاي مدرن، داراي يک گزينه Stealth هستند که اين گزينه در Chrome (مرورگر گوگل) Incoginto، در فايرفاکس Private Browsing و در اينترنت اکسپلورر 8، InPrivate Browsing نام دارد. وقتي اين گزينه فعال شود مرورگر هيچ داده اي از آن نشست اينترنتي را بر روي PC شما نگه نمي دارد، کوکي ها ذخيره نمي شوند، هيچ فايلي بر روي ديسک باقي نمي ماند و تاريخچه ي مرور صفحات نيز نگهداري نمي شود. سايت هايي که شما بازديد مي کنيد هنوز هم مي توانند داده هاي مربوط به PC شما را ذخيره کنند.
2. يک سرويس پروکسي رايگان، بهترين راه حلي است که در زماني که نمي خواهيد يک سايت وب شما را شناسايي کند، استفاده نمائيد که در آدرس www.proxy4free.com مي توانيد يکي از اين پروکسي ها را پيدا کنيد. همه اين پروکسي ها يک صفحه ي وب با جعبه اي فراهم مي آورند که از طريق آن شما مي توانيد يک آدرس وب و برخي گزينه هاي امنيتي مربوط به حريم خصوصي تان را در آن تايپ کنيد. اين صفحه سپس در مرورگر شما باز مي شود اما دسترسي به آن کندتر خواهد بود، اغلب شامل آگهي هاي تبليغاتي است و ممکن است مقداري از ويژگي هاي مربوط به layout را از دست بدهيد.
3. محافظت از ترافيک اينترنت در مقابل سرقت به معناي اين است که از يک شبکه ي ناشناس مثل Tor (www.torproject.org) استفاده کنيد. با استفاده از يک نرم افزار کلاينت و يک اتصال اينترنتي، تبادل اطلاعات بين کامپيوتر شما و سايت هاي وب از طريق يک مسير اتفاقي و نامعلوم صورت مي گيرد و در اغلب موارد نيز رمزگذاري مي شود.
منبع: ماهنامه ي کامپيوتري بزرگراه رايانه، شماره ي 131.




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.