جور جوراب بکش

جوراب ازآن پوشيدني هاي مهمي است که هميشه تاريخ زير سايه کفش مانده و به چشم نيامده درد جوراب سوزي که بويش عالم گير شده! اينکه چي شد، يوناني ها تصميم گرفتند جوراب را اختراع کنند و پا را بچپانند داخلش را، از خودش بايد پرسيد. اما وقتي قلب دوم بشود پاي آدميزاد، پس جورابي که رويش مي
شنبه، 7 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جور جوراب بکش

جور جوراب بکش
جور جوراب بکش


 

نويسنده:عطيه همتي




 
جوراب ازآن پوشيدني هاي مهمي است که هميشه تاريخ زير سايه کفش مانده و به چشم نيامده درد جوراب سوزي که بويش عالم گير شده!
اينکه چي شد، يوناني ها تصميم گرفتند جوراب را اختراع کنند و پا را بچپانند داخلش را، از خودش بايد پرسيد. اما وقتي قلب دوم بشود پاي آدميزاد، پس جورابي که رويش مي کشيم هم خود به خود مهم مي شود. پوششي که يک جور بوگير هم به حساب مي آيد و محرم راز، پوششي که از روي آن مي شود شخصيت و انضباط آدم ها را هم اندازه گرفت!اينکه چه کسي جور جوراب مي کشد به موقع مي شوردش و کسي که جوراب را تا دم مرگش فقط مي پوشد!اما جداي ازاين بحث هاي مفهومي، بدانيد و آگاه باشيد که هر جورابي را بهر کاري ساختند، درخريد جوراب بايد سليقه به خرج بدهيد و يک جوراب مناسب پيدا کنيد که خوب بهتان بيايد!

ما و جوراب هايمان
 

جوراب هاي ميرزا نوروز...
 

يک جورايي شخصيت آدمها را مي شود از روي جوراب هايشان فهميد. رفتار ما با جوراب هايمان و ظاهري که بعد از مدتي استفاده، پيدا مي کنند، حتي تا خلق و خوي آدم را لو مي دهد. بعضي آدم ها جوراب هايشان را وقتي درمي آورند توي هم مي پيچند و شوت مي کنند. بعضي ها آن را کنار خودشان دراز مي کنند. بعضي ها پشت کمد يا توي يک سوراخ مي چپانند. بعضي ها انگار جوراب به پايشان دوخته شده و اگر در بياورند دردشان مي گيرد. بعضي آدم ها جورابشان هميشه بو مي دهد و اينجوري نديد، مي شود شناسايي شان کرد!

شلخته ها
 

اين آدم ها هر چند تا هم جوراب بخرند باز هميشه دنبال جوراب مي گردند و مدام از بي جورابي ناله مي کنند، چون جوراب هايشان ممکن است هر جايي باشد. اگر شما جزء اين گروه هستيد، چند توصيه براي شما داريم که حداقل چطور آبرو داري کنيد.
*شما شلخته وتنبل عزيزلطف کنيد و فقط جوراب هاي تيره بخريد. مشکي بهترين رنگ براي شماست. اما براي رضاي خدا هم که شده هر چند وقت يکبار جورابتان را با شير آب آشتي بدهيد. ممکن است جوراب مشکي شما کثيفي خود را نشان ندهد. اما عطري که از آن متصاعد مي شود، حتما شما و اطرافيان را از پا در مي آورد.
*جوراب هاي ضخيم و حوله اي نخريد. جوراب هاي ضخيم همان بار اول بوي بدشان همه جا را مي گيرد، چه برسد به شما تنبل عزيز که قراراست از يک بار پوشيدن جوراب به اندازه يک کفش کار بکشيد.
*حتما پيش مي آيد که يکهو ازخواب بيدار شويد و ببينيد که انگار از هر جفت از جوراب ها يک لنگه را اجنه برده اند. آن وقت است که تمام کمد لباستان را براي پيدا کردن فقط يک جفت جوراب بيرون مي ريزند. ما براي شما آدم هاي شلخته يک پيشنهاد داريم. زمان خريد جوراب نمي خواهد تنوع به خرج بدهيد و چند مدل مختلف بخريد. در عوض از يک نوع جوراب چند جفت بخريد تا اينجور زمان ها دنبال لنگه گمشده جوراب نباشيد. شايد روش گره زدن لنگه هاي جوراب هم بکارتان بيايد هر دو را امتحان کنيد.

وفادارها
 

بعضي آدم ها انگار با جوراب به دنيا آمده اند. انگار اين جوراب به پايشان چسبيده و حالا جزئي از بدنشان شده، جوراب اينها بوي سلول مرده مي دهد. بيشتر هم جوراب تيره مي پوشند و احتمالاً تا يک جوراب را از چند محل سوراخ نکنند، از پايشان در نمي آورند. اگر خود شما با يکي از نزديکانتان جزء اين گروه است، اين توصيه ها را گوش کنيد.
* همان اول که وارد خانه شديد، با کفش ها جورابتان را هم در بياوريد. چون اگر بنشينيد، ديگراين کار را انجام نمي دهيد، باور کنيد احساس راحتي بيشتري مي کنيد.
*براي يکبارهم که شده همين جوراب هاي عزيز جانتان را تا نزديکي بيني ببريد. اگر بيهوش نشديد، حتماً براي بيرون آوردن شان انگيزه مضاعف پيدا مي کنيد.
*از جوراب هاي نخي استفاده کنيد تا کمتر عرق کنيد و قارچ پا سراغي از شما نگيرد.
*اگر يکي از نزديکان شما جزو اين گروه است جوراب هايشان را به هر بهانه اي خيس کنيد. ريختن ليوان آب يا چاي بهترين بهانه است. شايد مجبور به در آوردن جورابشان شدند.
*تجربه نشان داده ازدواج کردن فرهنگ استفاده از جوراب را به شدت ارتقاء مي دهد.

با کلاس ها
 

در دنياي خوش تيپ ها و با کلاس ها، جوراب هم براي خودش برنامه اي دارد. آدم هاي با کلاس هر جورابي را پا نمي کنند. ديده شده که بعضي هاشان حتي جوراب شان را اتو مي کنند. اگر مي خواهيد جزء اين گروه باشيد به توصيه هاي ما گوش کنيد.
*کفش:
اگر مي خواهيد يک خوش پوش تمام عيار باشيد، جوراب شما بايد با کفشي که مي پوشيد همخواني داشته باشد. يک جوراب ورزشي را با يک کفش رسمي نمي پوشند. کفشهاي اسپرت و ورزشي هم جوراب هايي از همان نوع مي خواهند. حواستان به مارک کفش و جورابتان هم باشد. کفش نايک را با يک جوراب پوما ست نکنيد. هيچ وقت هم با کفش هاي کتاني جوراب هاي نازک نپوشيد هم شکل جالبي ندارد و هم پايتان درد مي گيرد.
*شلوار: جورابي که مي پوشيد بايد همرنگ يا تيره ترازشلوارتان باشد. جوراب هاي سفيد براي شلوارهاي پارچه اي و رسمي، جوراب هاي خوبي نيستند. خيلي زود هم کثيف مي شوند. پس اي کساني که تنبل هستيد و حال شستن جوراب نداريد و مي خواهيد چند باره از آنها استفاده کنيد، خريد جوراب سفيد را کلاً فراموش کنيد.

نکته هاي پوشيدن
 

*جورابي را که خريده ايد قبل ازاستفاده کاملاً خيس کنيد و توي فريزر بگذاريد تا يخ بزند بعد آن را خشک کنيد؛ اين طوري دوام بافت جوراب بالا مي رود.
*جوراب هايتان را هر چند روز يک بار جابه جا بپوشيد. يعني هميشه پاي راست را داخل يک لنگه جوراب نکنيد. گاهي لنگه ها را با هم عوض کنيد. تا به مرور شست مبارک بيرون نزند.
*جورابها را با آب سرد بشوريد. شست و شو با آب داغ جوراب را شل و وارفته مي کند.
منبع: نشريه همشهري جوان، شماره 292.




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.