با احتياط پاي سفره عقد بنشينيد

قبل از هر چيز معتقد هستم آن چه وظيفه و لازمه زندگي زناشويي است و طبق ضوابط به عهده همسر است با كمال علاقه و جديت به طور مستمر بايد انجام پذيرد و هيچ گونه فخرفروشي و اصطلاحاً منت گذاري نبايد در بين باشد...
يکشنبه، 29 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
با احتياط پاي سفره عقد بنشينيد

با احتياط پاي سفره عقد بنشينيد
با احتياط پاي سفره عقد بنشينيد


 





 

* مختصري از امور روزانه خود را ذكر كنيد كه به طور معمول و مستمر به آن مبادرت خواهيد نمود؟
 

قبل از هر چيز معتقد هستم آن چه وظيفه و لازمه زندگي زناشويي است و طبق ضوابط به عهده همسر است با كمال علاقه و جديت به طور مستمر بايد انجام پذيرد و هيچ گونه فخرفروشي و اصطلاحاً منت گذاري نبايد در بين باشد و پس از انجام وظيفه علاقه مند هستم به امور هنري بپردازيم كه در بخش هاي ديگر به ذكر آن ها پرداختم.

* در حال حاضر ميزان وابستگي شما در اموري از قبيل خريد و فروش، اياب و ذهاب، انتخاب لباس، خورد و خوراك، نظافت خود و محل مسكوني، آرايش و غيره به خانواده خود و آشنايان تا چه حدي است؟
 

در حال حاضر نسبت به موارد مذكور تا حد زيادي با همكاري و مشورت كليه اعضاي خانواده و آشنايان و دوستان مبادرت مي ورزم ولي در آينده علاقه مند هستم به طور مستقل و با توجه به اطلاعات و همكاري همسرم اقدام كنم.

* ميزان مشاركت فكري و عملي شما در كليه زمينه ها بين دوستان و آشنايان تا چه اندازه اي است؟ و آيا براي آن ها قابل پذيرش و احترام است ؟
 

ضمن اين كه علاقه زيادي به مشاركت در زمينه هاي مذكور دارم اغلب دوستان و آشنايان نسبت به پذيرش پيشنهادات من علاقه نشان مي دهند.

* نظر و تعلقات و تعهدات شما در امور سياسي، اجتماعي، مذهبي و ميهني به چه ميزان و چگونه است؟ و به چه دسته و جمعيتي بيشتر بستگي داريد؟
 

در كليه زمينه هاي مذكور در حد نياز يك زندگي ساده و معمولي علاقه دارم و به مشاركت نسبي آن بي ميل نيستم ولي به هيچ گروه و جمعيت خاصي وابسته نيستم و فعلاً علاقه چنداني هم به مشاركت دائمي با آن ها دارم.

* واكنش و نظر شما در مقابل مرگ، نقص عضو، يا بيماري خاص آينده همسر و فرزندانتان چيست؟
 

با چنين پيش آمدهايي به هيچ عنوان نمي توان مبارزه نمود و خود را بايد با آن ها وفق دهم و زندگي را براي ادامه حيات مساعد كنم و مي دانم اگر احساسات مشابه در اين زمينه باشد جدايي امكان پذير نيست.

* آيا موارد ناموفق كسبي و جدايي و طلاق در زندگي خانوادگي و بستگان نزديك شما وجود داشته است؟ علت آن را چه مي دانيد؟
 

چنين اتفاقاتي به علل فراوان در اغلب فاميل ها پيش مي آيد و علل آن به جز نداشتن منطق و اصطلاحاً خودرأي بودن چيز ديگري نخواهد بود.

* آيا قبل و بعد از تصميم گيري و انجام امور روزانه خود به خوبي به آن فكر مي كنيد؟ و ديگران را در آن سهيم نمي دانيد و بر مصداق «خود كرده را تدبير نيست» اعتقاد داريد؟
 

علاوه بر اين كه نسبت به امور گذشته خود چندان فكر نمي كنم و به همين سبب گذشته را براي آينده خود تجربه نمي كنم، اين موضوع را يكي از صفات بد خود مي دانم و به ناچار بايد بپذيرم «خود كرده را تدبيرنيست» و روي اشتباهات خود به گونه اي مي خواهم سرپوش بگذارم.

* صفاتي كه در اصالت يك خانواده مختصر مي شوند كدامند؟
 

صداقت و راستي و امانت داري، ايمان در كليه ابعاد زندگي، اعتقاد به نظم و ترتيب و نظافت، احتراز از زشتي ها، احترام وافر به بقاء و ساختار زندگي، داشتن علم و دانش و فرهنگ مورد نياز زندگي، احساس مسئوليت در قبال همسر و كليه افراد جامعه.

* بدترين صفات يك همسر كدام است؟
 

به نظر من دروغگويي و آن چه كه در شرع و عرف به عنوان خلاف به آن اشاره گرديده است و هتك حرمت و نداشتن منطق كافي و عدم توجه به وظايف بدترين صفات يك همسر است.

* روابط كلي خانواده شما با يكديگر چگونه است؟
 

لطفاً به موارد اختلاف نظر و احياناً اشتباه آن ها اشاره كنيد و راه حل آن را نيز پيشنهاد نماييد.
ما به طور كلي و اكتسابي به يكديگر احترام كافي و لازم را مي گذريم و در اغلب موارد به مشورت با يكديگر نسبت به امور خود مبادرت مي ورزيم و مثل زندگي اغلب مردم اختلاف نظرهايي داريم ولي هيچ گاه به مشاجره و ناراحتي نرسيده ايم و به هر صورت با نظر افراد با تجربه موضوع را حل كرده ايم.

* نظم و نظافت را در زندگي خصوصي خود به چه نحو انجام مي دهيد و راه حل مطلوب آن را چه مي دانيد؟
 

علاقه وافر به نظم و نظافت دارم و معتقد هستم اين امر مهم در زندگي مديريت خاص خود را نياز دارد.

* تفاوت سني بين همسران تا چه حد معقول است و كلاً نظر شما نسبت به اين موضوع چيست؟
 

تصور مي كنم سن ازدواج در ايران براي خانم ها 25 الي 30 و آقايان 30 الي 35 باشد. بهترين زمان فاصله سني حدود 7 سال مناسب است. ولي ضمن اظهارنظر مذكور معتقد هستم در هر سني امكان يك زندگي مشترك موفق با بررسي هاي لازم ميسر است.

* علاقه داريد با چه تيپ از رفقا و آشنايان در آينده رفت و آمد خانوادگي داشته باشيد؟ و حد اين رفت و آمدها را به چه ميزان معقول مي دانيد؟
 

بيشتر علاقه مند هستم با افرادي رفت و آمد كنم كه نسبت به كليه موارد از خودم برتر باشند تا حداقل در آموزش رفتار و بحث هاي سازنده چيزي بياموزم و اين رفت و آمد را در حد معقول به گونه اي كه براي ديگران مزاحمتي نداشته باشد مي پذيرم و اعتقاد وافر دارم كه رفت و آمد با افراد نامربوط اثر نامطلوب در زندگي دارد.

* نظر شما نسبت به همكاري با همسر خود در محيط زندگي و امور خصوصي يكديگر چيست؟
 

با علاقه تمام معتقد هستم زماني كه استراحت لازم را را در محيط خانواده كرده ام و همسرم هيچ گونه سستي در انجام وظايف خود نكرده است و امور مربوط به خودم را كاملاً انجام داده ام با كمال علاقه به او كمك كنم.

* آيا با كليه شرايط مندرج در قباله هاي ازدواج جديد موافقيد؟ در غير اين صورت با كدام يك و به چه علت مخالفيد؟
 

علاوه بر اين كه با كليه آن ها موافق هستم و معتقد بر اين اصل هستم كه به عنوان تعهد كليه مطالب اين پرسشنامه قبل ازدواج با حقيقت و صداقت كامل تكميل و به ضميمه قباله ازدواج، در اختيار همسرم قرار گيرد تا مادام العمر به آن وفادار بمانم و هيچ گاه فراموش نكنم و تغيير رويه نادرستي انجام ندهم و در اين رابطه احساسات و مقايسه با ديگران را فراموش مي كنم.
منبع:راه کمال شماره 36




 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما