خشونت براي جذابيت

قسمت اول بازي کني ولينچ را يادتان است که دو ، سه سال پيش آمده بود؛ يک بازي پر هياهو و جنجالي که خشونت از سر و رويش مي باريد. همان بازي اي که اگر يادتان باشد مجبور بوديد درآن لحظه به لحظه آدم ها را از دم تيغ بگذرانيد. وجوي خون راه بيندازيد.اگريادتان نيست که معلوم مي شود دست به آن بازي نزده ايد وبايد بگوييم خوشا به حالتان. اما
سه‌شنبه، 7 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خشونت براي جذابيت

خشونت براي جذابيت
خشونت براي جذابيت


 





 
چند دليل براي اينکه قسمت دوم Kane&Lynch را از سبد بازي تان خارج کنيد.
قسمت اول بازي کني ولينچ را يادتان است که دو ، سه سال پيش آمده بود؛ يک بازي پر هياهو و جنجالي که خشونت از سر و رويش مي باريد. همان بازي اي که اگر يادتان باشد مجبور بوديد درآن لحظه به لحظه آدم ها را از دم تيغ بگذرانيد. وجوي خون راه بيندازيد.اگريادتان نيست که معلوم مي شود دست به آن بازي نزده ايد وبايد بگوييم خوشا به حالتان. اما اگر متاسفانه خاطره اي با آن داريد بايد بگوييم قسمت دوم اين بازي تازگي ها در بازار ديده شده که از لحاظ همان المان هاي خشونت وخون و خونريزي دست کمي از نسخه قبلي خود ندارد که هيچ شايد هم چند قدمي هم از آن جلوتر است.
دليل اول
اولين چيزي که در نسخه جديد کين ولينچ توجه شما را به خود جلب مي کند. گرافيک وداستان بازي نيست بلکه خشونت بيش از حدآن است که مسلماً بايد در ذوق تان بزند. اگر کاور بازي تان هماني باشد که لينچ انگشتش را مثل اسلحه گرفته مي توانيد از روي لباس غرق درخون او عمق خشونت بازي را بهتر درک کنيد. بازي ساز به جاي اينکه بيايد عامل خشونت را به عنوان چاشني بازي در نظر بگيرد. بازي را بهانه اي کرده تا خشونت مورد علاقه خود را به تصوير بکشد. نتيجه کار چيزي نيست جز يک بازي سراسر خشن که فقط در آن کشت وکشتار اتفاق مي افتد . البته اگر همين وحشي گري را از بازي بگيريد، مي بينيد که بازي ديگر هيچ حرف جالبي براي گفتن ندارد. مي پرسيد چرا؟ علت هاي بعدي را بخوانيد تا بهتر متوجه شويد. که چرا اين همه در بازي خشونت بي حد و حصر وجود دارد.
دليل دوم
دراين دوره وزمانه که کنسول نسل هفتم جا پاي خود را محکم کرده اند، آدمي انتظار دارد بازي مورد علاقه اش گرافيک بي نظيري داشته باشد که فک را به زمين متصل کند اما بازي مذکور دراين مورد ضعف هاي متعددي دارد. تکسچرهاي بازي چندان قوي نيستند ويا خيلي روي آنها کار نشده،به همين خاطر شمايل کلي بازي شبيه بازي هاي اوليه اي است که براي کنسول هاي اين نسل آمده . طراحي شخصيت هاي بازي هم به همين دليل چندان دلچسب و گيرا نيست. ظاهر آن درنگاه اول ممکن است شما را گول بزند اما وقتي وارد جزئيات طراحي آنها مي شويد دست تان مي آيد که چه ميزان کم کاري در طراحي آنها وجود داشته. به همين ترتيب طراحي بقيه اجزاي بازي هم بي کيفيت است. ماشين ها ، اشياء داخل محيط وحتي دشمنان آن چيزي نيستند که بايد باشند.
وقتي وارد بخش هيجان انگيز بازي مي شويد- همان درگيري هاي مسلحانه است - مشکلات جديدتري رونمايي مي شود. شليک هاي سلاح هاي گرم به شدت بچه گانه از آب درآمده ،مخصوصاً وقتي که رد گلوله ها در هوا ايجاد مي شود خيال مي کنيد درحال بازي کردن يکي از بازي هاي پلي استيشن 2 هستيد. از اين گذشته هيچ نو آوري جديدي در بخش گرافيک بازي به چشم نمي خورد. وهمه چيزآن تکراري است. اين مشکلات دربخش فيزيک بازي هم وجود دارد اما به مقدار کمتري ممکن است اشياء داخل بازي تا حدودي تأثير پذير باشند اما همه چيز آن عادي است وپا را فراترازآن نمي گذارد.

خشونت براي جذابيت

دليل سوم
گيم پلي بازي سومين دليلي است که مي تواند شما را از شر بازي کردن اين بازي به ظاهر پر زرق وبرق خلاص کند. اولين مشکل بازي دوربين روي دستي است که درمواقع دويدن خودش را نشان مي دهد . تکان هاي شديد دوربين دراين لحظات آن قدر شديد و بي دليل است که باعث مي شود سردرد شديدي عايدتان شود.بازي ساز به راحتي با يک نگاه به دو نسخه بازي Gears of War مي توانست ياد بگيرد که چگونه از دوربين روي دست استفاده کند تا چشم بازيکن ازحدقه بيرون نزند.
سبک ونحوه شليک کردن داخل بازي چيزي شبيه ديگر بازيهاي هم سبک ازآب درآمده وچيز جديدي پيش کش شما نمي کند. اما هنوز معلوم نيست که چرا دشمنانتان با يک تير نقش زمين مي شوند.درحالي که شما بايد به اندازه يک خشاب تيرنوش جان کنيد بدون اينکه راهي آن دنيا شويد.
منبع:نشريه همشهري جوان،شماره 276.




 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط